DUKE NUKEM FOREVER |
DUKE NUKEM FOREVER |
Pri minulo týždňovej návšteve Texasu som zavítal okrem iného aj na výstavu dobytka a ošípaných v Dallase. V oddelení chrómovaných značkovačov kráv som narazil na známu tvár Scota Millera z 3DRealms. Keď som mu povedal, že som redaktor herného portálu, nechcel sa so mnou veľmi baviť, ale jedným dychom som pridal, že som zo Sectoru. Očká mu hneď zažiarili a proste si nedovolil odmietnuť ma. Hneď sme sa dali do reči a nakoniec ma ukecal, aby som šiel s ním do firmy a pozrel sa na prebiehajúce práce na Duke Nukem Forever. Aj keď nerád (ešte som si chcel pozrieť nové dojné zariadenia z Holandska), prikývol som.
Koľko ľudí na projekte pracuje?
Máme asi 5 interných zamestnancov a ďalších asi 200 v Číne. Okrem toho ešte cca 70 ilegálnych imigrantov, ale tí už odmietajú pracovať len za chlieb a vodu a chcú aby sme priviezli aj ich rumunské rodiny. Žebrota mongolská.
Poviete nám niečo o zbraniach?
Áno, zbrane budú.
Prezradíte aké?
Dosiaľ ešte nikde nevidené. Napríklad tu máme klincomet a bleskomet.
No, ehm, tieto zbrane boli už použité v hre Quake.
Chcete mi povedať, že môj hlavný dizajnér klame? Ten sku***syn. 6-mesačná robota a celá nanič.
Chystáte aj niečo extra špeciálne?
Samozrejme. Tradičné močenie na mŕtvych tu už bolo a samozrejme nechýba ani nám, ale mohli ste niekde obcovať s mŕtvym? Áno, áno, viem, čo si myslíte, ten chlap je génius. Snažíme sa zaujať všetky vekové kategórie a tradičné úchylky pre čo najširšie publikum.
Počas vývoja ste niekoľko krát zmenili engine hry. Nezdá sa vám to ako zbytočná práca?
Vôbec nie. Všetky pôvodné enginy budú zahrnuté v hre. Máme tu engine Quake, prejdete do Unreal engine a nakoniec niekde v šiestej epizóde by ste mali dosiahnuť aj Unreal 3 engine.
Návrh novej krabice s popiskom: Návrh OK, korektorku prepustiť
|
Áno, děfky budú.
|
O tom, že toto je ranný návrh svedčí veľkosť Dukovho rozkroku.
|
No len dúfam, že nepoužijete aj pôvodné enginy z DN 1 a 2.
Vlastne áno. Plánujeme využiť aj pôvodné enginy z Duke Nukem 1 a 2 na minihry ako Shoot da Bitch a Dont shit your Pants. Zužitkovať plánujeme aj Build engine z DN3D na minihru Mushroom Hunter. Duke v ňom bude zbierať huby proti niekoľkým protivníkom s pribúdajúcou obtiažnosťou (tmavý les, vysoká bitmapová tráva) a taký pig cop zbiera do košíka huby už prekliato rýchlo. Mushroom Hunter je však len v beta testovaní (rozumej: sú vytvorené dva artworky) a plánujeme ho pridať až v Epizóde 2 - Duke Nukem Meets Holly Sisters from Church: Volume 1 – Revenge of the Strip Dancer MKIV.
Chcete povedať, že DNF vyjde na epizódy a DNF:E2-DNMHSFC:V1-ROTDMKIV až o niekoľko mesiacov neskôr?
Nepovedal by som priamo niekoľko mesiacov, hry podobného formátu si skrátka žiadajú betatesting a nespočet programátorov, veď sa len pozrite ako vyzerá DNF teraz.
Na stránke ale máte odkaz, že galéria nie je dostupná.
Aha, no hej, dali sme ju preč. Ľudia sa až priveľmi vypytovali, prečo sú tam už desať rokov tri tie isté obrázky.
Prečo vyšlo tak málo screenov?
Mali sme len jedného človeka na dokresľovanie a rendering fake screenov, viac proste nestihol premaľovať.
Toto nie je zmenšovač. Duke bude chodiť po meste ako gigantická Godzila (len autorová úvaha, skutočne môže ísť o zmenšovač).
|
Hi-res snímka z premietania.
|
autori vraj budú recyklovať všetky enginy.
|
Koľko levelov bude mať prvá epizóda, ako to bude s hernou dobou a obtiažnosťou hry?
DNF:E1:V0 bude mať len jeden level, ale zato sa celý hneď nahrá do pamäti. Jeho prejdenie zaberie od 5 minút do 40 hodín. Záleží od hráčov, či si trúfajú vydržať hrať minihry 40 hodín.
Obtiažnosť hry je voľne nastaviteľná AI od „Nič nerobím, iba stojím“ po sofistikovanú „Trocha bežím, občas strelím“. Myslím, že z týchto dvoch obtiažností si vyberie naozaj každý.
Aká minimálna konfigurácia bude potrebná na solídne zahranie?
Na prvú epizódu k spokojnosti stačí hocijaká 286-ka a 1 MB RAM na hocičom lepšom ide engine z DN1 a 2 až neskutočne rýchlo a nehrateľne. Z konzol hra vyjde na PS4, Xbox720 a Wŕŕ. Na Wŕŕ a jeho senzorový ovládač je dokonca pripravovaná špeciálna edícia s mini hrami ako Duke vypravuje vlak, prevracač palaciniek alebo Dildo Shaker (treba udržať vibrujúci ovládač čo najdlhšie v ústach, pozn. red.)
Keď sa tak na vás pozerám, niekoho mi vzdialene pripomínate.
(smiech) Keby som dostal dolár zakaždým, čo som toto počul, tak už mám asi tri doláre. Skutočne neviem. Mám dosť tuctový ksicht (Ak by niekoho z čitateľov napadlo na koho sa podobá, jeho fotografia je v galérii.)
Duke je za pravou palmou.
|
Na koho sa len ten Miller podobá?
|
Na snímke stálo: zapožičané od ventilu (Stealed from Valve).
|
Ako to bude s pokrytím nákladov na výrobu a kedy sa prejaví zisk.
Aby sme pokryli náklady, musí si každý majiteľ PC, konzoly, handheldu a mobilu kúpiť hru dva krát. A my nepochybujeme, že hra bude taká dobrá, že niektorí ju kúpia aj tri razy. A zisk by sa mal dostaviť hneď po vypustení hry, plánujeme ju začať predávať v jeden jediný deň na Zemi a aj kolóniách na Mesiaci a Marse.
Ale veď na Mesiaci a ani Marse žiadne kolónie nie sú.
V čase začiatku predaja už by mali hýriť životom.
Ďakujem za rozhovor.
F.U.
Počas premietania za zatvorenými dverami som sa bohužiaľ nedostal do vnútra, pretože ceduľa „You must be this tall to see this crap“ ma jednoducho nepustila. Na jediné premietnutie sa do vnútra dostali len dvaja Enti, The Thing, Kareem Abdul Jabbar a Chuck Norris, pritom len Norris dokázal jednorazové premietanie vidieť až dva krát a napísať pri tom Π na 500 desatinných miest. Podaril sa mi ale skvelý hi-res úlovok s foťákom, ktorý nájdete v galérii.
Okrem toho som ešte potiahol nový návrh škatule hry, na ktorom bol prilepený žltý lístok s poznámkou „návrh OK, korektorku prepustiť“. Napokon sú okolo ešte rôzne obrázky, ktoré sa mi podarilo ukoristiť počas 5-hodinovej obedovej prestávky programátorov z ich strojov.