FORZA MOTORSPORT 3 EVENT - BARCELONA |
FORZA MOTORSPORT 3 EVENT - BARCELONA |
Udalosti sa zásadne dejú vo vlnách. Najprv je 340 dní uhorková sezóna a potom aby sa jeden rozkrájal. Presne v tomto duchu v čase horúčkovitého balenia na Tokyo Game Show prišla zo spoločnosti Microsoft neodolateľná ponuka na netradičnú prezentáciu megahitu Forza Motorsport 3 v Barcelone. Naše rozhodovanie trvalo presne tri sekundy (to je reakčná doba mozgu priemerného recenzenta v prípade, že nedrží v ruke gamepad) a o dva dni bol už „Sector“ v lietadle smerujúcom do mesta Antonia Gaudího, kvalitného červeného vína a Formuly 1.
Samotná prezentácia sa konala na najznámejšom formulovom okruhu sveta, ktorý sa nachádza asi 30 kilometrov za Barcelonou. Najznámejší nie je ani tak pre divákov ako skôr pre testovacích jazdcov alebo herných vývojárov, ktorí ho majú ako referenčný okruh napríklad pri porovnávaní presnosti prejazdu reálnym okruhom v porovnaní s virtuálnym. Rovnako aj všetky renomované automobilky sveta používajú Katalánsky okruh na predvádzanie nových vozidiel. Niet preto divu, že aj Microsoft v spolupráci s automobilkou Audi sa rozhodli na prezentáciu pred odbornou verejnosťou práve kvôli Geniu Loci, ktorý tu vládne.
Prvý vstup bežného smrteľníka na formulový okruh je fakt veľký adrenalín. Napriek tomu, že tam neboli žiadni diváci a že stajne renomovaných značiek boli prázdne, toto miesto je po okraj nasiahnuté revom motorov, závratnou rýchlosťou a vybičovanými emóciami. Organizátori nás priviedli do boxov zo zadu, takže sme videli len parkovisko a v diaľke tušili siluetu tribún. Vyleštené boxy boli obrandované logami Audi a Forza Motorsport 3 a vonku stálo zopár nezaujímavých áut. Po nesmelom poobzeraní sa po boxoch prišiel moment s veľkým „M“. Východ vďaka nečanému vykuknutiu slnka spoza oblakov pôsobil ako nasvietená filmová scéna a my sme si po prechode na trať pripadali totálne maličkí oproti monumentálnej konštrukcii hlavnej tribúny, ktorá sa tiahla oboma smermi po koniec cieľovej rovinky. Tento pocit museli pred dvoma tisíckami rokov zažívať gladiátori.
Na zdanlivo prázdnej ploche sa postupne začali stretávať pozvaní hostia, z ktorých sa nakoniec vykľula elita miestnych automobilových redaktorov a pozvaní herní redaktori zo západnej Európy (plus zopár jedincov z tej, pre nich „východnej“). Spolu takmer 50 ľudí a ďalšia tridsiatka organizátorov a hostí. Tým najhlavnejším bol bez pochyby Dan Greenawalt, game director titulu Forza Motorsport 3. Jeho predstavenie hry bolo plné neskrývaného nadšenia a radosti z práce na takomto skvelom titule. Nezabudol sa aspoň pár krát pristaviť pri priamej konkurencii, ktorou je samozrejme Gran Turismo 5, čo bolo pre ostatných povinným cvikom, pre mňa však príjemným spestrením a pripomenutím blížiaceho sa TGS, keďže som vedel, že Junker bude o dva dni na rovnakej prezentácii Gran Turisma v Tokiu, priamo v kanceláriách Polyphony Digital (report čítajte tu, pozn. Junker). Svet je stále menší a menší.
Po veľkej prezentácii a následnej tlačovej konferencii boli novinári rozdelení do troch skupín, ktoré mali rotovať medzi stojanmi s hrami a vývojármi. Nám sa vďaka exotickému pôvodu dostalo naozaj náležitej opatery a behom pár okamihov som mal na hlave prilbu a sedel som v ostrej verzii Audi R8, ktoré šoféroval renomovaný testovací jazdec tejto stajne. Nasledujúce okamihy sa dajú len naozaj ťažko opísať bez použitia expresívnych slov a citoslovcí. Zatiaľ čo sme behom pár sekúnd vyleteli z boxov nie moc predpisovou rýchlosťou, tak sa ma chlapík opýtal, či má ísť pomaly, alebo to môže rozbaliť.
Pravdepodobne podľa môjho nadšeného hučania usúdil správne, že tomu má naložiť, čo to dá a ja som zažil pocit vystrelenia z katapultu rovno na formulový okruh s takmer formulovou rýchlosťou. Kým iba hráte závodné hry, tak je to o zručnosti, ale akonáhle zažijete pocit doslova brutálneho preťaženia, je to už o inom. Ste celkom radi, že vnímate cestu, aj keď vám vo výhľade zavadzajú vlastné líca prípadne iné časti zrolovanej pokožky. Asi v polovici trati hodne pribrzdil a nasledovala otázka, v ktorej existenciu som už prestal za tie roky veriť. Opýtal sa, či môže driftovať! Rýchla jazda je fajn, ale jazda šmykom v takejto monster mašine s takmer 500 koňmi pod kapotou je neopísateľná vec. Proste ozajstné šoférske nebo. Celá sranda skončila rovnako rýchlo a razantne ako začala, doslova behom okamihov sme sa ocitli na konci a mňa vrátil do reality len zvuk sirény ohlasujúci personálu, že do boxov sa blíži vozidlo z trate.
Po klesnutí hladiny adrenalínu nasledovalo ďalšie milé prekvapenie, čím boli jazdy v novučičkých Audi 5, ktoré obsahovali rýchlostnú skúšku a jazdu zručnosti. Sector obhájil celkom slušné siedme miesto a to v konkurencii päťdesiatky prevažne profesionálnych redaktorov testujúcich autá takmer denne.
Nakoniec prišli na rad neformálne stretnutia pred veľkými obrazovkami, prezentácie vozidiel na trati a príjemné pohostenie,ktoré dalo bodku za týmto úžasným dňom. Forza Motorsport 3 by bola samozrejme aj bez tejto akcie úžasná hra, ale vidieť takú skupinu ľudí živiacu sa písaním o reálnych autách ako živo diskutuje o virtuálnych autách ako keby boli ozajstné, je vážne fascinujúce. Toto by pred pár rokmi asi nebolo možné. Teraz už len treba počkať, kým na pulty dorazí aj Gran Turismo 5 a súboj titánov môže začať.
Ostrá verzia Forza Motorsport 3 sa už testuje v redakcii od minulého víkendu, recenziu prinesieme v deň vydania, 23. októbra.
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Turn 10 Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|