MAFIA II - OTÁZKY ČITATEĽOV |
MAFIA II - OTÁZKY ČITATEĽOV |
Mafia 2 ani brnenské štúdio 2K Czech nepotrebujú dlhé predslovy. Ešte pred odchodom na prehliadku štúdií sme vám dali možnosť spýtať sa vývojárov najočakávanejšej hry v našich končinách na čokoľvek. Mnohé otázky už boli zodpovedané, iné nie. Vybrali sme tie najzaujímavejšie a pretlmočili.
Aká bude dĺžka hry?
Záleží od spôsobu, akým ju človek bude hrať. Či si vypočuje všetky konverzácie, či si pozrie všetky prestrihové scény, či prijme vedľajšie úlohy. Ja by som povedal, že nebude možné dohrať hru pod 10 hodín, nech bude robiť čokoľvek. Táto hodnota bude však znásobená dva alebo tri krát ak na ľudí doľahne prepracovansť príbehu a mesta, pretože sa tam dá zažiť množstvo vecí.
Budú v Mafii 2 odkazy na originál?
Garantovane.
Boli finalizované hardvérové požiadavky?
Ak by boli, už by boli zverejnené. Do poslednej chvíle sa budeme snažiť optimalizovať, aby boli čo najrozumnejšie.
Plánujete po vydaní hry uvoľniť DLC, multiplayer, nové herné režimy, Extrémnu jazdu?
V dnešnej dobe väčšina veľkých titulov dostáva automaticky časom nejaký sťahovateľný a prídavný obsah, takže sa asi dá čakať, že by sa Mafia 2 mala dočkať niečoho podobného, aj keď nemôžem nič potvrdiť.
Koľko trval vývoj Mafie 2?
Odpovedať na túto otázku je zložité. O tom, že urobíme niečo ďalšie, sme uvažovali už v roku 2002, kedy sme dokončili pôvodnú hru. Pôvodne sme chceli urobiť viac misií pomocou rovnakej technológie, za použitia rovnakých materiálov, no keď sme videli úspech hry, tak sme si povedali, že by to nebolo dôstojné pokračovanie. Chceli sme urobiť viac.
Rozbehli sme vývoj pre ďalšiu generáciu konzol, ktorá v tej dobe nastupovala. Najskôr sme používali middleware Renderware, ktorý po odkúpení spoločnosťou EA sme museli zrušiť a vytvoriť si svoj vlastný engine, čo prinieslo veľa výhod.
Je ťažké vymedziť presný časový vývoj Mafie 2 v tej podobe, v akej pôjde na trh. Medzitým sa totiž udialo mnoho, vrátane prepisovania scenára.
Mafia 2 je v produkčnej fáze posledné tri roky, kopec práce sa urobilo už predtým a bude to vidieť na prepracovanosti a detailoch.
Budú miznúť stopy po guľkách a mŕtvoly na chodníkoch s pribúdaním ďalších?
Tak teraz ste ma dostali. Nejaký systém na čistenie pamäte tam musí byť, ale ako sú presne nastavené hodnoty to neviem, pretože sa isto ešte ladia. Určite by to nemalo byť tak, že stopy po guľkách budú miznúť okamžite.
Ktorú časť z konceptu prvej Mafie ste museli prepracovať tak, aby zapadala do obrazu pokračovania. Na čo si fanúšikovia musia nechať zájsť chuť, čo určite v druhej časti oproti prvej nebude?
S Mafiou 2 sme sa sústredili na akciu, na zážitok z prestreliek, čo je možno na úkor tej adventúrnej variability, ktorá v jednotke mohla byť viac zastúpená. Nie je to však fér povedať to takto, v hre máme určite ďalšie elementy, len je tu viac strieľania.
Mnohí čitatelia si všimli a vyčítali nízky počet áut a chodcov na uliciach. Ako to bude vo finále?
Fanúšikovia môžu byť kľudní. V uplynulých mesiacoch sme ukazovali drasticky zoptimalizované verzie, pretože sme engine ešte ladili. Aby som to skrátil, na všetkých platformách bude na uliciach viac chodcov a áut ako ste doteraz videli vo videách z posledného obdobia.
Robili sa zásadné kompromisy kvôli konzolám?
Pôvodne áno. Keď sme začínali, mali sme veľké problémy rozbehnúť hru na konzolách. Tak sme znížili počet tamtoho a onoho, ale ako sme sa blížili k dátumu vydania, programátori mali viac času na optimalizácie, tak sme tam postupne drvivú väčšinu vrátiť spať. Všetky verzie sú viac menej identické. Samozrejme, na počítači si môžete dať vyššie rozlíšenie a bude podporovať systém Apex od Nvidie.
Je napísaný príbeh Mafie 2 rovnakou osobou ako u Mafie 1?
Autorom príbehu Marfie 2 je Daniel Vávra ako v prípade Mafie 1. So spracovaním scenára mu neskôr pomáhal americký kolega Jack Scalici, ktorý je pôvodom Talian, ale žil a vyrastal v Amerike, čo z neho robí ideálneho adepta, aby upravil dialógy tak, aby zneli americky a zapadali do gangsterského sveta hry.
Podieľa sa na hre ešte nejakou formou Vávra?
Práca Dana Vávru na Mafii 2 skončila. To je všetko, čo k tomu môžem povedať.
Na akú vysokú školu musím ísť, ak chcem u vás pracovať?
Máme miesto pre výtvarníkov, grafikov, programátorov, manažérov. Pre tieto obory existujú ekvivalentné vysoké školy. Skôr ide o to, aby sa človek o hry zaujímal, aby si skúsil urobiť niečo na freewarovej scéne a aby to myslel vážne.
Herný vývoj je náročný na komunikáciu všeobecne, kto je osamelým vlkom a má problém uznať názor ostatných, tak nemá šancu v tomto prostredí prežiť.
Ktoré súčasné hry máte radi a považujete ich za špičku?
Nedá sa to generalizovať, líši sa to človek od človeka. Veľa zamestnancov hráva vo voľnom čase Warcraft 3 DOTA a tituly so silným príbehom ako Heavy Rain, Alan Wake, Splinter Cell Conviction. Všetko, čo obsahuje realizmus, silný príbeh, uveriteľné postavy, je u nás populárne.
Ďakujeme za rozhovor, ale ani ním naša séria článkov o Mafii 2 nekončí a v nasledujúcich dňoch si ešte hru zhrnieme v preview aj s dojmami z E3 hrania.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Take 2 / 2K Czech Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|