INTERVIEW: STAN JUST O THE WITCHER 3

INTERVIEW: STAN JUST O THE WITCHER 3

Rozhovor o poslednej Geraltovej výprave

Interview

Tretí Zaklínač s podtitulom Divoký hon sa zvlášť v našom regióne zaraďuje medzi najočakávanejšie hry budúceho roka. Aj preto autori z CD Projekt RED na prezentácii počas nemeckého Gamescomu nešetrili. Nadviazala presne tam, kde skončila na E3. Spolu s Geraltom sa vraciame z lovu a pred nami je ďalšia úloha. To všetko ste však už dávno videli. Taktiež ste sa mohli dozvedieť aj mnoho ďalších informácií z videí a ukážok. My sme si sadli spolu so Stanom Justom, výtvarným producentom hry, a spýtali sme sa na veci, ktoré tvorcovia neukazovali.

Ahoj, mohol by si sa nám predstaviť?

Ahoj, volám sa Stan Just a som výtvarným producentom v CD Projekt RED a pracujem na hre Zaklínač 3: Divoký hon.

Okrem postáv známych z kníh a predchádzajúcich hier sa v trojke určite dočkáme aj niektorých nových. Mohol by si nám ich predstaviť? Ktorá je tvoja najobľúbenejšia?

Je pre mňa ťažké vybrať si obľúbenú, keďže som aj producentom postáv hry a som pri tvorbe mnohých druhov monštier. Čo sa našej inšpirácie týka, čerpáme zo slovanskej kultúry, mytológie a legiend, ktoré ju obklopujú. Takže slovanská, severská a vlastne aj kultúra z celej Európy, lebo si myslíme, že sú skutočne bohaté, no doteraz neboli v hrách zastúpené v dostatočne širokej miere. Na druhej strane nás samozrejme inšpirujú aj Sapkowskeho diela, čo je pre nás hlavný zdroj. A samozrejme, aj náš dizajnér.

A ktorá postava je teda tvoja najobľúbenejšia?

Práve teraz je to godling Johnny, ktorého ste mohli vidieť v deme.

Interview: Stan Just o The Witcher 3

Bude tretí Zaklínač poslednou hrou zo série, alebo plánujete v budúcnosti ďalej rozvinúť Geraltove dobrodružstvá?

Toto bude definitívny koniec. Najlepšie príbehy prichádzajú v trilógiách. Majú začiatok, stred a koniec a toto bude koniec, ktorý bude epický. Takže áno, bude to definitívny koniec.

Aká je vaša budúcnosť po Zaklínačovi?

Myslím, že sa budeme sústrediť na Cyberpunk 2077. Zatiaľ nehovoríme o žiadnych ďalších projektoch, teraz sa sústredíme na Divoký hon a ďalšie tímy pracujú na Witcher: Battle ArenaWitcher Adventure Game, ktoré by ste si rozhodne mali vyskúšať.

Ak by si mal na stupnici od 1 do 10 vyjadriť, ako je Divoký hon prepojený so Sapkowskeho predlohou, koľko by to bolo?

Povedal by som že 7 alebo 6. Základom je to obrovské univerzum, ktoré Sapkowski dal na papier. My len jednoducho zoberieme tieto idey a spravíme ich väčšie, prepracujeme ich do veľkého herného univerza. Takže vlastne on postavil základy pre hru.

Aký je jeho názor na Divoký hon?

Nie som si istý, či hru vôbec doteraz hral, no on nie je celkovo veľký fanúšik videohier. 

Interview: Stan Just o The Witcher 3

Čím sa líši tretí Zaklínač od predošlých častí? Aké novinky obsahuje a čo sa zmenilo?

Hlavným rozdielom je, samozrejme, otvorený svet. Prešli sme od veľmi veľkého sveta k šialene masívnemu. To bola pre nás obrovská zmena. Ďalšou zmenou prešiel súbojový systém. Určili sme si hlavné problémy, o ktorých hráči hovorili po vydaní druhej časti. Súbojový systém je teraz oveľa plynulejší, ovládanie lepšie reaguje, zlepšili sme animácie, ktoré sa pri súbojoch v hre používajú. Taktiež sme pridali nové herné mechanizmy, ako napríklad streľbu z kuše alebo alternatívne režimy znamení, ktoré teraz môžete používať dvomi spôsobmi. A taktiež sme prepracovali obmieňanie zbraní v boji. Máte pred sebou jedného nepriateľa a môžete doňho streliť a hneď aj zaútočiť mečom, takže je to celé veľmi rýchle, postava lepšie reaguje na ovládanie a je to veľmi zábavné.

Nový zaklínačský zmysel pri lovení je taktiež jednou z noviniek. Nie je hra pri jeho používaní výrazne zjednodušená?

Je aj nie je. Je jednoduchšia v tom ohľade, že kladieme väčší dôraz na lovenie monštier. Z tohto ohľadu je pre hranie dosť dôležitý, lebo vám pomôže monštrá vystopovať a spoznať predtým, než na ne priamo narazíte. Rozdiel medzi nepripraveným zaklínačom a pripraveným je obrovský. Potrebujete správnu zbraň, taktiku a aj elixír.

Nie je to tak dávno, čo vašu hru postihlo niekoľko nepríjemných únikov informácií. Ovplyvnili nejako práce na hre? Vývoj, produkciu alebo marketing?

Úprimne povedané, áno, avšak nie až v takej veľkej miere ako sme sa obávali. Rozhodne nás to však nepotešilo. Čo nás naopak potešilo, to bola odozva komunity. Našťastie mnoho z tých uniknutých dát už bolo starých a taktiež to bol, takpovediac, náš odpad, takže to nenapáchalo toľko škôd. Ale v zásade áno, ovplyvnilo.

Interview: Stan Just o The Witcher 3

Hra na vašej prezentácii vyzerala skutočne úžasne. Predpokladám, že si takýto vizuál vypýta svoju daň v podobe skutočne výkonného stroja. Ako veľmi výkonného?

Zatiaľ, samozrejme, nevieme presné špecifikácie. Hra je stále vo fáze vylaďovania a optimalizovania. Dohliada na to jeden z našich ľudí starajúci sa o engine. Je v tejto oblasti skutočne pedantný, takže každý týždeň máme stretnutia ohľadne optimalizácie a dohliada na to, aby hra bežala dobre na širokom spektre rôznych zostáv.

Budú nejaké výraznejšie rozdiely medzi PC verziou a konzolovými verziami?

Medzi jednotlivými verziami nebudú žiadne veľké rozdiely, všetky ponúknu rovnaký herný zážitok.

Posledná otázka je trochu iného zamerania. Množstvo poľských hier si na E3 a vlastne aj Gamescome, získalo ako odbornú verejnosť, tak aj bežných hráčov. Samozrejme, Zaklínač, This War of Mine, Lords of The Fallen, Superhot a ďalšie.  Čo si o tomto kvalitatívnom boome myslíš?

Som skutočne rád, páči sa mi prístup mnohých týchto spoločností a aj to, že sa tento priemysel vyvíja. Keď som do tohto biznisu kedysi vstúpil ja, bol strašne malý a napríklad si pamätám jednu akciu v Lodži, ktorá bola zameraná na komiksy. Keď organizátori videli, že herný priemysel rastie, tuším v roku 2009 pridali aj hry a vlastne tam bol obrovský priestor pre komiksy a malý pre hry. Ale mal som z toho radosť a veril som tomuto priemyslu a teraz s mnohými hrami, ktoré sa u nás robia, je už situácia úplne iná.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 22.8.2014
Páči sa mi!
INTERVIEW: STAN JUST O THE WITCHER 3


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Bandai Namco / CD Projekt Red
Štýl: RPG / Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19. máj 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (30982)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk