ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

Pozrime sa na zúbky tretiemu Zaklínačovi

V stánku CD Projekt RED je všetko po starom. Pred zahájením prezentácie Zaklínač 3: Divoký hon sa rozdáva pivo, priestor tradične praská vo švíkoch a počet nálepiek "hra E3 2014" na stene pribúda. Ani zďaleka nie je dobojované. “Potrebovali sme viac času na odladenie,” povie mi viditeľne unavený výkonný producent John Mamais. Sedíme v miestnosti so stolom posiatym komiksami Zaklínač a bavíme sa o tom, čo bolo predmetom druhej veľkej prezentácie najznámejšieho herného poľského exportu.

“Len sa ničoho neboj,” skočí mi do reči, než mu stihnem otvorene povedať o svojich obavách z toho, čo som videl. U CD Projekt Red je latka nastavená extrémne vysoko, no tohtoročná prezentácia má priamočiaru štruktúru a plytkú náplň. Vravím mu, že urobili z Geralta poslíčka, pretože chodí z jedného miesta na druhé a systémom “Ja som ti pomohol, teraz pomôž ty mne.” sa prepracúva k informáciám o hľadanej žene s popolavými vlasmi.

Od posledného stretnutia s Geraltom bola návšteva najväčšieho mesta v hre Novigrad a blízkeho okolia na štandardy, na aké sme zvyknutí u CD Project Red, miernym sklamaním. Štruktúra misie s názvom Ladies in the Woods je jedna z mála, počas ktorej sa začínate usmievať; nie nad bravúrnymi dialógmi, kde sa to hemží ranným vyprázdňovaním a slovnými hračkami, ale schémou postupu “Dva kroky vpred, jeden vzad.”

Zaklínač 3: Divoký hon

Geralt začína tam, kde skončil jeden z trailerov. Odnáša hlavu griffina k Sigismundovi a ten mu na oplátku za skolenie monštra vyznačí na mape, kam má ďalej ísť. Keď tam dorazí, musí urobiť službu osobe a to tým, že sa vydá k ďalšej a tak ďalej. Mamais to odôvodňuje sledovaním príbehu a zoznamovaním sa s postavami. Malá potvora detského vzrastu Johnny potrebuje službu, aby sa za zaklínača prihovorila u média, ktoré dokáže komunikovať s pannami z lesa. Pannám nerozviaže jazyk, ak nezíska to, čo im dlží starejší z vedľajšej dediny.

Myslíte, že starejší vysype, čo chce Geralt počuť? Nie skôr ako sa nevydá k obrovskému stromu a nevyrieši záhadu na kopci Whispering Hillock. Na každej zastávke sa opakuje jedna a tá istá formula: nepomôžeš, nepomôžem. Jednoduché. “Človeče, poviem to na rovinu, nepoznám dopodrobna všetky questy, neviem, ktoré sú presne takéto a ktoré nie. Aby si sa posúval v deji vpred, musíš sa rozprávať s postavami,” vysvetľuje Mamais. “A toto je jedna z možností, ako to urobiť.”

K tejto misii sa viaže jedno dôležité rozhodnutie, ktoré si uvedomíte až neskôr v hre. Na kompletnú ukážku akcií a reakcií však 45 minútová prezentácia nestačí. “Ak sa nemýlim,” snaží sa spomenúť Mamais, “nech urobíš čokoľvek, nedopadne to dobre.” Myslím, že hovorí o sirotách, o ktoré má záujem srdce stromu na kopci - zdroj zla. S Geraltom sa snaží vyjednávať a prehovoriť k nemu vnútorným hlasom, aby ho oslobodil. Zaklínač sa nedá opiť rožkom a prepichne ho. Starejší na oplátku zase urobí veľkú obetu s rituálnou dýkou, tá poteší panny lesa, ktorým sa rozviaže jazyk a vypadne z nich príbeh o zranenej Ciri aj o tom, ako ju väznili. “Dúfam, že takéto otravné pobehovanie z jedného miesta na druhé si počas hrania nevšimneš,” dodáva Mamais. “Je to otravné, viem.”

“Keď sme začínali s prácami na hre, pristupovali sme k nej tak, aby fungovala samostatne,” odvracia obavy z komplikovaného príbehu a zložitých vzťahov pre tých, ktorí si udalosti nepamätajú alebo ságu o Zaklínačovi vôbec nepoznajú. “Môžete hrať túto hru aj bez toho, aby ste vedeli, k čomu došlo v predchádzajúcich hrách.” Má k tomu pomôcť plynulejšie zoznamovanie s princípmi hry, súbojovým systémom, ale aj príbehom a známymi postavami.

Zaklínač 3: Divoký hon

“Bavíme sa o tom už dlhšie, že urobíme nejaký sumár alebo sekvenciu na samotnom začiatku,” hovorí Mamais o plánoch ako zoznámiť nováčikov s udalosťami z prechádzajúcich dielov. “Ešte o tom ale nepadlo rozhodujúce slovo.” Takisto ma uisťuje, že tentoraz si dávajú záležať aj na výuke. “Dúfam, že sa nám ju podarí urobiť poriadne.”

Počas prezentácie niekoľkokrát zaznie, že v otvorenom svete Zaklínač 3: Divoký hon sa môžete vydať kamkoľvek. “Vždy keď to povieme, objaví sa ako naschvál na oblohe Mesiac,” smeje sa Mamais, “A tam predsa nemôžete ísť.” Svet je obrovský, aj relatívne krátku vzdialenosť na mape budete prekonávať v plnom cvale 20 minút. Pre rýchlejší presun budú na dôležitých lokalitách značky, najskôr ich však musíte navštíviť. Bez objavovania nenarazíte na zaujímavé miesta, ako sú rozpadnuté chatrče v bažinách, tajomné jaskyne, záhady alebo ingrediencie a plány na výrobu zbraní či silnejšieho, lepšieho vybavenia.

Geralt sa po novom naučil plávať a potápať, zvládne vyrábať šípy do kuše - áno, môže útočiť na diaľku a kombinovať strelnú zbraň s výpadmi s mečom. Súbojový systém je vysoko dynamický, nie je to Assassin’s Creed, no dobre sa na skupinové boje pozerá a animácie plynule na seba nadväzujú. A keď sa bavíme o tom, ako hra vyzerá, tak Visigrad si žije vlastným životom, je tu množstvo obchodov, putík, bánk aj veľký prístav. Obyvatelia pľujú na zem, nadávajú, deti šantia. A nie je to iba mesto, ale aj divočina je živá monštrami, banditami a príležitosťami na zbieranie skúsenostných bodov.

Zaklínač 3: Divoký hon

“Sme vo fáze uzatvárania obsahu,” popisuje Mamais aktuálny stav hry, “ väčšina obsahu tam už je, ale na niektorých veciach sa bude ešte stále pracovať. Dokonca aj v procese ladenia a vylepšovania budeme tu a tam pridávať obsah.”

Zaklínač 3: Divoký hon vychádza 24. februára 2015 a nedá mi nespýtať sa na nedávny odklad a reakcie komunity. “Urobili sme to preto, aby bola hra lepšia,” oprie sa Mamais o mäkké kreslo. “Potrebovali sme viac času, aby sme ju vyladili. To je asi najhlavnejší dôvod.”

“Najskôr sme boli vystrašení,” popisuje deň, v ktorý oznámili svetu nový dátum vydania. “Reakcie sa však zhodovali v jednom, fanúšikovia hovorili: ‘Vezmite si toľko času, koľko potrebuje, aby ste urobili fantastickú hru.’”

“Ľudí nezaujíma, ako dlho bude trvať vývoj, zaujíma ich výsledná hra,” dodal Mamais na záver. A myslím, že ich nebude zaujímať iba jedna misia z desiatky ďalších, tak ako mňa počas prezentácie, ale výsledný produkt a zakončenie ságy o Geraltovi. A Zaklínač 3: Divoký hon je na najlepšej ceste splniť všetky očakávania.


napísal spacejunker 13.6.2014
Páči sa mi!
ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Bandai Namco / CD Projekt Red
Štýl: RPG / Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19. máj 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (30982)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk