ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

Next-gen RPG na vlastné oči

Kto je zaklínač, viete. Kto má na svedomí hráčmi milovanú dvojicu RPG hier, viete. Kto robí najlepšiu podporu na PC a DRM hrdo ukazuje vztýčený prostredník, takisto. Navštíviť stánok CD Projekt RED je každý rok radosť. A nie je to len pre charakteristickú pohostinnosťou (v chladničke na stánku vždy nájdete fľaškové pivo, nie že by som ho pil, ale ako jedna z mála spoločností ho ponúka), ale aj otvorenosťou a prístupom. Poliaci vedia, čo robia. Na konci E3 je stánok oblepený snáď 30 oceneniami, pečaťami kvality garantujúc neobyčajný zážitok zo Zaklínač 3: Divoký hon.

Na úvod 45-minútovej prezentácie je premietnutý fantastický renderovaný trailer z produkcie Platige Image (má na svedomí všetky intrá a outrá v hrách od CD Projekt RED). Ústredným motívom tretieho Zaklínača je osobná story Geralta a vyrovnanie sa s Divokým honom, ktorý pustoší krajinu. Už nie je v službách žiadneho vladára, ale vrátil sa k svojmu povolaniu.

Geralt so spoločníkom prechádzajú okolo skupiny mužov, ktorí mlátia po zemi plaziacu sa ženu. Obloha je zatiahnutá a prší. Len sa do ničoho nemiešaj, hovorí si Biely vlk sám pre seba. Šéf skupiny sa díva na cudzincov, nechá ich prejsť a potom sa znovu pustí do týrania ženy, ktorú chce, kto vie prečo, obesiť. Neustávajúci krik utne, keď Geralt zoskočí zo sedla. Žene povie, aby zavrela oči, so skupinkou urobí krátky proces a šéfovi nasadí na krk slučku. Špičkami ho nechá dotýkať sa kmeňa stromu, vedľa ktorého stojí dedinčanka odhodlaná mu to vrátiť aj s úrokmi. Kto som? Som Geralt z Rivie a zabíjam monštrá. 

Prezentáciu aktuálneho gameplayu Zaklínač 3: Divoký hon otvorí scéna s horiacou dedinou Dalvik, cez ktorú sa prehnal Divoký hon. Obrovskí rytieri v hrozivo vyzerajúcich brneniach bez ľútosti zabíjajú dedinčanov a vypaľujú ich príbytky. Ukrytý hlboko v lesoch sleduje barbarstvo jeden z preživších, ktorý pred koncom prestrihovej scény stihne zočiť ešte vlajkovú lietajúcu loď inváznych vojsk. Dej sa po tom presúva o dva týždne dopredu, ku Geraltovi, ktorý má namierené na žiadosť Cracha k jeho pevnosti. 


Crach mu oznámi, že Divoký hon v Dalviku prežil Bjorn a že sa ukrýva vo Fayrlunde. Geralt pozvanie na pohárik odmietne a producent Marek Ziemak začne rozprávať o otvorenom svete Zaklínača 3. Tvorí ho sedem obrovských ostrovov a Skelige, kde sa odohráva prezentácia, je väčší ako celý herný svet v Zaklínač 2. Štatistické údaje potvrdí príchodom do prístavu, kde Geralta nechá nasadnúť do jednosťažňovej plachetnice a vypláva na otvorené more. V diaľke ukáže obrovskú plutvu veľryba a muži si vo vedľajšej lodi veselo spievajú pri veslovaní. Môžete sa na susedné ostrovy preplaviť alebo využiť služieb Fast Travel. Stačí ukázať na mape už navštívenú lokalitu a teleportovať sa tam. 

Ziemak dodáva, že svet si žije vlastným životom, obyvatelia majú prácu, svoj domov a rutiny, ktoré pravidelne vykonávajú. Môžete takto naraziť na tuláka, ktorý sa vás snaží zastaviť alebo na tlupu banditov dobýjajúcich sa do chatrče. Náhodné udalosti sa dajú úplne ignorovať alebo do nich zasiahnuť a vytrieskať z nich dukáty alebo informáciu. V našom prípade sa Geralt zastavil pred chatrčou a banditov jedného po druhom zložil. Išlo o Zeymanových mužov a môžete vziať jed na to, že neskôr v príbehu to bude chcieť Geraltovi vytmaviť, že strkal nos tam, kam nemal. 

Každá lokalita je len štartovným bodom pre nové dobrodružstvá, vysvetľuje Ziemak. A to bez ohľadu na to, či sledujete dejovú linku alebo sa len tak túlate po okolí. Čo uvidíte v diaľke, to môžete navštíviť a preskúmať. Autori sa snažia zaujať rôznymi budovami, jazierkami, skupinami domov alebo zrúcaninami, kde Geralta rovno prepadne jedno z 80-tich monštier. Špecialitou trojokej beštie s telom a pohybmi gorily s rohmi na hlave je hypnóza, ktorá zastrie obrazovku nepriedušným filtrom a umožní jej stiahnuť sa do bezpečia a vylízať z rán. 

Geralt odpovedá na útoky rohmi znamením Igni, ktoré zapaľuje srsť. Efekt nekončí okamžite, ale plamene horia ešte hodnú chvíľu a takisto aj tráva v okolí vzbĺkne. Krúži okolo monštra až dovtedy, kým sa nezľakne a nestiahne z boja. “V tejto chvíli máte dve možnosti,” vysvetľuje Zemiak. “Môžete ho vystopovať podľa krvavých stôp až do brlohu, tam ho zabiť alebo ísť po svojich.” Pre účely prezentácie si Geralt nájde miesto na útese a začne pred najlepšou časťou hrateľnej ukážky meditovať.

Marek Ziemak sa až do záveru prezentácie vôbec nevenoval zásadným rozhodnutiam, ktoré budú ovplyvňovať nielen dej, ale aj osudy celých komunít ľudí. V ságe o Zaklínačovi neexistujú morálne dobré a zlé rozhodnutia, našťastie nad osudmi životov nebude musieť rozhodovať iba vy, ale aj obyvatelia Fayrlunde, kde po vypočutí Bjorna dôjde k rozporu názorov medzi starejšími a po krvi prahnúcich mladých bojovníkov. Geralt ich zastihne pri ostrej výmene názorov nad znetvoreným telom jedného z dedinčanov. Starejší tvrdia, že ide o daň splácanú lesnému duchovi za ochranu, mladí sa zase chcú za smrť jedného z nich pomstiť.

Geralt sa rozhodne zapojiť do debaty a ponúkne svoje služby, samozrejme, za malý poplatok. Starejší rázne odmietajú platiť za vraždu uctievaného lesného ducha, mladí zase chcú premeniť archaickú tradíciu života v strachu na slobodné nažívanie a najmú si zaklínača. Geralt okamžite začne pátrať a sledovať stopy v Sense móde, ktorý zvýrazňuje šľapaje aj zvuky! Každé jedno z 80-tich monštier zanecháva unikátne stopy a na to, aby ste ho zlikvidovali, musíte najskôr zistiť, proti čomu budete čeliť. Na neďalekej čistine z doškriabaných monolitov vyčíta, že ide o starého Leshena, ktorý si na kameňoch brúsi drápy. 

Každé nové zistenie sa zapisuje do denníka, ktorého súčasťou je aj beštiár. Z neho sme sa dočítali, aké sú slabiny monštra, že sa dokáže regenerovať, ak stoja tri totemy a žije označená ďalšia obeť, do ktorej sa dokáže prevteliť po smrti. A tak sa pátranie po monštre mení na hľadanie označeného. Geralt v dedine cez Sense mód identifikuje ďalšiu obeť, ktorou je Hilde. Lenže na Hilde má slabosť Sven a Sven chce zabiť monštrum a na to, aby ho mohol Geralt skoliť, musí urobiť ťažké rozhodnutie. V tvári sa mu zračí smútok a z očí je možné vyčítať, že to, čo povie o pár sekúnd neskôr, ľutuje. Sven povie Geraltovi, že sa o Hilde postará sám a nech sa stará o lesného ducha. 

Ten o sebe dá okamžite vedieť, keď je zničený prvý totem a pošle na Geralta svorku vlkov a nenechá ho postávať na jednom mieste útokmi koreňov stromov. Keď padne druhý a tretí totem, zjaví sa lesný duch v plnej kráse. Jeho jelenie parohy sa týčia do výšky troch mužov a divá zver okolo neho poskakuje na povel. Príroda sama nechce, aby padol, ale na Geralta je krátka. Nepomáha ani teleportácia cez kŕdeľ vrán a padne pod útokmi Igni do  horiacej trávy. “Leshen nie je bossom,” ukončuje šokujúcu intenzívnu bitku Ziemak a vracia nás do dediny.


Každé monštrum má svoj vlastný príbeh a je s lokalitou, kde žije, previazané. Trofej Leshena potešila mladých vo Fayrlunde a pri tejto príležitosti pobili starejších. Geralt sa však do ich sporu už nezapája, zhrabne odmenu za odvedenú prácu a odcvála preč. Urobili mladí dobre? Vo flashbacku, ktorý sa objaví až neskôr v hre, sa Geralt dozvie, že dedina pod novým vedením prežila iba tri mesiace. Svet v Zaklínač 3: Divoký hon je krutý. 

Celá prezentácia Zaklínača 3 bežala v reálnom čase na PC vo full HD rozlíšení. Hra už v alfa verzii produkuje tie najkrajšie poveternostné podmienky, aké môžete vidieť. Počasie aj denná doba sa menia dynamicky, realisticky sa predlžujú tiene, v noci sa zastrie obloha hviezdami a keď prichádza búrka, rozkmáše koruny stromov, ohýba ich v silnom vetre a rozčeše vysokú trávu, rozkýve lampáše a rozfúka oheň. Obrovskej pozornosti sa dostáva vyjadrovaniu emócií cez výrazy tvárí. Počas rozhovorov môžete z tváre vyčítať negatívnu odpoveď skôr, než Geralt odmietne ponuku, pýchu alebo hnev obyvateľov. A keď sa bližšie pozriete na modely postáv, zrátali by ste stehy na kožených popruhoch. 

Otvorený svet dovolí obchodovať s komoditami, prevážať z jedného prístavu do druhého suroviny, engine naučil Geralta skákať, bežať aj loziť, stále však ide o RPG s vysokým dôrazom na príbeh, rozhodnutia a živý, otvorený svet. CD Projekt RED mieri s hrou Zaklínač 3: Divoký hon ku hviezdam. Nemajú k nim ďaleko.

Hru plánujú rozširovať niekoľko rokov do budúcnosti s DLC obsahom, kde menšie DLC balíky budú na PC zadarmo, väčšie rozšírenia budú za 15-20 dolárov.


napísal spacejunker 17.6.2013
Páči sa mi!
ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29395)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk