ROZHOVOR S JANE JENSEN |
ROZHOVOR S JANE JENSEN |
Jane Jensen je legendou herného priemyslu, v ktorom sa po prvý raz objavila už v roku 1991. Odvtedy nám priniesla množstvo pohlcujúcich herných príbehov a stála za tými najzaujímavejšími značkami Sierra On-line. Už onedlho znovu prežijeme príbeh kultového Gabriela Knighta, ale s jeho autorkou sme sa nerozprávali iba o ňom.
Moderný trend v adventúrach predstavujú napríklad Telltale, ktorí sa však odklonili od koreňov žánru. Zaujala vás táto interaktívna forma rozprávania (viac sledovania, menej hrania)?
Naozaj sa mi páčia Telltale tituly a som rada, že hry založené na rozprávaní majú taký úspech. V budúcnosti by som chcela častejšie využívať hrateľnosť založenú na rozhodnutiach hráča, no pravdepodobne budem mať vždy viac puzzle elementov. Jednoducho preto, lebo ich zbožňujem.
Dôležitým prvkom v adventúrach je charizmatický hrdina. Čo podľa vás chýbalo Malachimu Rectorovi z Moebiusa, aby sa stal podobne zaujímavou postavou ako napríklad Gabriel Knight?
Nie, podľa mňa bol skvelý a veľmi zaujímavý. Možno som trochu zaujatá.
Dočkáme sa aj remaku Gabriel Knight 2, prípadne môžeme očakávať nové pokračovanie série?
Ak by som mala možnosť urobiť ďalšiu Gabriel Knight hru, chcela by som, aby to bol Gabriel Knight 4.
Plánujete aj niektoré svoje ďalšie značky postupne rozpracovať do širších sérií? Napríklad Gray Matter, Moebius alebo Cognition? Alebo sa v budúcnosti budete sústrediť na nové značky?
Práve teraz nemám plány na novú sériu, takže pravdepodobne by to bola Gabriel Knight hra, Gray Matter alebo Moebius. Cognition je v skutočnosti dielo štúdia Phoenix a oni možno budú v sérii pokračovať.
Ktorý spisovateľ vás v poslednej dobe najviac inšpiroval pri písaní príbehu?
Úprimne povedané, čítam veľa romantiky a trochu „vľúdnej“ mystery literatúry. Nepríde mi na um nikto konkrétny, ale romantický žáner vo všeobecnosti naďalej ovplyvňuje moje písanie.
Plánujete skúsiť aj iný žáner ako adventúry?
Nie. Mám rada aj puzzle a slovné hry, ale radšej ich hrám, ako by som ich navrhovala.
Aká bola vaša skúsenosť s Kickstarterom? Považujete ho za prínos dnešným hrám?
Je to veľmi ťažké, pretože je náročné získať dostatok peňazí, aby ste skutočne urobili hru a podporili ju prostredníctvom produkcie a marketingu atď. Naozaj budete potrebovať ďalšie zdroje financovania a Kickstarter je len niečo ako prídavok - samozrejme, ak nemáte obrovskú akčnú hru, ktorá dokáže získať milióny. To sme nevzali dostatočne do úvahy, keď sme začali náš Kickstarter projekt.
A čo vaša literárna kariéra? Za sebou už máte aj niekoľko kníh, avšak od tej poslednej už uplynulo niekoľko rokov. Neplánujete si opäť vyskúšať aj túto úlohu?
Haha. Vlastne som sa vydala veľa kníh pod iným pseudonymom v romantickom žánri. Práve mi vyšiel román tento rok v júni. Takže áno, milujem písanie beletrie a pravdepodobne budem taktiež písať viac kníh pod menom Jane Jensen.
Vedeli by ste si niektoré zo svojich diel predstaviť aj vo filmovej podobe? Boli by ste naklonená takejto myšlienke?
To by sa mi páčilo a naozaj dúfam, že sa tak stane s ktorýmkoľvek z mojich príbehov.
Ďakujeme za rozhovor.