DOOM ETERNAL

DOOM ETERNAL

Doom chce opäť roztrhať konkurenciu

Nie je veľa herných hrdinov, ktorí by mali až taký rešpekt ako ich legendárne série. Doomguy patrí medzi nich, a to aj v poslednej dobe. Tento bezmenný vesmírny mariňák je aktuálne známy ako Doom Slayer a moment, keď sme v jeho koži vstúpili do kontrolnej miestnosti stanice UAC, naozaj vyvolával zimomriavky. Ľudia sa ho stránia, no zároveň ho rešpektujú. Šepkajú si o ňom a v očiach im vidíte strach. Jeho interakcia s nimi? Jednému zoberie červenú kartu na otvorenie dverí, druhému zas pulznú pušku, no a vydáva sa na lov démonov. Hlasové varovanie o tom, že Slayer vstúpil do objektu, je len takým bonusom.

Aj takto môže vyzerať začiatok dema z hry. Doom Eternal už vôbec nie je ďaleko, z hry sme už toho videli relatívne dosť, no aj tak dokázalo Gamescom demo veľmi príjemne prekvapiť. Je síce pravda, že v jeho úvode hráč nemá priamu kontrolu nad postavou, no zato môže nasávať tú silu, ktorou postava Doom Slayera disponuje. Trvá niečo viac ako minútu a pol, kým vôbec prvý raz vystrelíte zo zbrane, no zatiaľ sa vám pred očami vytvára scéna dokonale ilustrujúca aktuálnu situáciu – prebieha invázia pekelných síl nad povrchom Marsu a len vy dokážete zabrániť tomu, aby pekelníci doleteli až na Zem.

Vlastne takto id Software dokázali na minimálnom priestore ponúknuť maximálnu možnú mieru expozície, aby ste sa ponorili do príbehu, aj keď tu oň nejde v prvom rade. Dôležité je strieľať, trhať démonov na kusy, skákať, pobehovať a poletovať, no a to všetko si náramne užívať. A aj keď demo samotné nebolo dlhé, toto všetko sa mu podarilo. A snáď sa to podarí preniesť aj do plnej verzie hry, ktorá vychádza 22. novembra na PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch a dokonca aj Google Stadia.

Doom Eternal

Mali ste dojem, že bol na vás Doom reboot z roku 2016 príliš rýchly? Toto, bohužiaľ, nebude hra pre vás. Autori hru napumpovali takým množstvom steroidov, koľko sa len do nej zmestilo. Samotný Doom Slayer je už skôr Predátor. Nedávno som si zahral pôvodnú trilógiu a aj jednoduchší nepriatelia občas dokázali predstavovať výzvu. Tu sme celými hordami dokázali prechádzať ako nôž maslom a občas to pôsobilo aj dosť doslovne. Už tak bohatý arzenál zbraní totiž nová hra doplnila o nové možnosti, kedy dokážete nepriateľov parádne doraziť pílou, upáliť plameňometom (na vašom ramene) a podobne.

Doom Eternal je opäť o strieľaní a demo to chcelo ukázať aj tým, koľko rôznych zbraní nám dalo do rúk. Tie navyše neraz disponovali aj sekundárnym režimom streľby, čo k variabilite akcie prispieva ešte viac. Pocit zo streľby a akcie je tu opäť vynikajúci a opäť máte dojem, že toto dokáže vytvoriť len id Software. Tentoraz je to ale navyše vylepšené o démonov, ktorých môžete postupne poškodiť. Napríklad na vás vybehne Hell knight, takže okamžite schytá ranu z brokovnice. Je to jeden zo silnejších nepriateľov, takže ho to nezabije, no z jeho tela odletí kus mäsa a poškodenie na jeho tele zreteľne vidíte. Pokračujete v jeho likvidovaní až dovtedy, kým nepriateľ nesvieti, aby ste z neho vytĺkli život, brnenie, či náboje, ktorých v deme zas až tak veľa nebolo, no asi chceli autori motivovať k používaniu celého dostupného arzenálu.

Demo nám predviedlo veľa známych tvári spomedzi obyvateľov pekla, takže tu uvidíte Impov, Hell Knightov, Cacodemonov a mnohých ďalších. Objavili sa tu však aj ďalšie tváre známe zo starších Doom hier, pričom sme si nemohli nevšimnúť nové spracovanie postáv, ako napríklad Pain Elemental, Arachnotron a Archvile. Autori však pridali aj niekoľko úplne nových kusov. Už samotná krátka ukážka tak predstavila naozaj pestrý kolorit nepriateľov, každý typ s vlastnými schopnosťami, ktorým sa musíte brániť, aby ste prežili.

Rovnako sa pomenili aj schopnosti hlavnej postavy, ktorá nielen nabrala na sile, ale do vienka dostala aj nové pohybové vlastnosti. Je tu základný dash, ktorý vás výrazne zrýchli v boji aj mimo neho, aj keď len na krátkej vzdialenosti. Nesmie chýbať double jump, ideálne je, aby ste ho kombinovali s dashom. No a nová super brokovnica dostala hák, ktorým sa dokážete zachytiť na niektoré miesta a pritiahnuť sa. Neslúži to len na likvidovanie nepriateľov, ale aj na presun. Celé to tak pôsobí viac parkourovo, možno trochu v štýle Dying Light, keďže tu nájdete aj rôzne plošiny a tyče, cez ktorého sa odrazmi dokážete dostať ďalej, či je to už cieľom aktuálnej misie, alebo sa snažíte dostať do niektorej z tajných lokalít.

No ak by som sa mal priznať k tomu, čo mi na hre najmenej voňalo, bol by to práve tento platforming. Prezentovaný level bol obrovský, členitý, rozsiahly nielen horizontálnej, ale aj vertikálne. To sú veci, ktoré od Doom hry očakávate. Už ale neočakávate, že budete poskakovať v otvorenom vesmíre cez rôzne plošiny. Vo FPS štýle nemám rád platforming a nezískal si ma ani v deme Doom Eternal. Kým to bolo tu a tam, v pohode, ale keď treba naozaj niekde len skákať ako v nejakom brutálnom vesmírnom 3D Mariovi, nebola to úplne moja šálka kávy. Uvidíme, koľko toho ponúkne plná verzia hry pri vydaní.

Potešujúcou správou je, že sú id Software opäť vo svojom živle, čo sa týka technológie. Doom Eternal je prvou hrou, ktorá beží na id Tech 7 engine a vyzerá jednoducho skvele. Kvalita textúr hladko prekonáva predchodcu, rovnako efekty. Celkovo je vizuál o kus ďalej, a to aj pri zobrazení relatívne jednoduchých pozadí niekde v diaľke, čoho si vo vesmíre užijete naozaj dostatok. Navyše sa to celé hýbalo skvele. Aj tak si ma však vizuál nezískal až tak ako hudba, za ktorou opäť stojí Mick Gordon a nebyť jeho hudby, rebootovaný Doom by nemal takú skvelú atmosféru. Jeho rukopis je zreteľný, jeho výtvory dokonale dokresľovali atmosféru a hnali adrenalín do žíl.

Doom Eternal

Istým spôsobom nám toho demo Doom Eternal ukázalo málo. Snažilo sa naznačiť novinky, rozsiahlosť, technologický pokrok a aj rozmanitosť obsahu, ale v malom rozsahu. Na druhej strane však naznačilo parádne vyzerajúcu pekelnú inváziu a to, aké množstvo zábavy si pri nej môžeme užiť. Vieme, že sa zmenila hrateľnosť. Vieme, že dostaneme raz toľko typov démonov ako v predchádzajúcej časti. A vieme tiež to, že technologicky ide o krok vpred. To nám zatiaľ ako predkrm musí stačiť.

Navyše demo tu a tam naznačilo niečo, čo určite chceme vidieť realizované v plnej verzii. Doom Slayer ako delová guľa? To jednoducho musím vidieť. Chcem zažívať boje s energetickým mečom, chcem super brokovnicou trhať nepriateľov na maličké kusy. A chcem sa pri tom všetkom zabávať. Navyše z Doom Eternal tak trochu smrdí Doom II: Hell on Earth a to je podľa mňa len a len dobre. Autori koncept zásadne neprekopali, len výrazne pridali na tom, čo fungovalo pred 3 rokmi.


napísal matus_ace 22.8.2019
Páči sa mi! (+5)
DOOM ETERNAL


PC
PS4
Xbox One
Switch

Vývoj: Bethesda / id Software
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 20. marec 2020
 8.12. 2020 (Switch)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29358)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk