PREČO NA XBOX VERZIU SPACE ENGINEERS ČAKÁME UŽ OD ROKU 2014? |
PREČO NA XBOX VERZIU SPACE ENGINEERS ČAKÁME UŽ OD ROKU 2014? |
Space Engineers je unikátny vesmírny sandbox, za ktorým stojí štúdio Keen Software House zoskupené okolo Mareka Rosu. Hra je na Steame od roku 2013 a odvtedy si tam získala milióny hráčov. Plného vydania sa na PC dočkala len pred zhruba rokom a stále je veľmi populárna, no možno si niektorí z vás ešte spomenú, že nám autori pred rokmi na Gamescome predstavili Xbox One verziu. Odvtedy však o nej bolo ticho až do konca minulého roka, kedy sme ju mali možnosť vidieť na videu. My sme mali možnosť vyspovedať Vladislava Polgára, COO v Keen Software House, nielen o tejto verzii, ale aj o tom, či sa hra ukáže na iných konzolách a aké sú ďalšie plány.
Prvý raz sme sa o Xbox One verzii Space Engineers dozvedeli už v roku 2014. Prvý gameplay z nej ste však ukázali až koncom roka 2019. Prečo to trvalo tak dlho?
Vývoj Xbox verzie Space Engineers bol náročný nielen po technickej, ale aj organizačnej stránke. Pri prvom oznámení zámeru priniesť Space Engineers na Xbox sme reálne nevedeli, aké komplikácie môžu nastať. Naším cieľom bolo spolupracovať s externou firmou, čo sa, bohužiaľ, ukázalo ako slepá ulička, preto sme pred viac ako rokom vytvorili interný tím, ktorý sa venuje len verzii pre Xbox.
V akom stave je aktuálne vývoj Xbox One verzie a kedy môžeme očakávať jej vydanie?
Môžem s radosťou povedať, že sme tesne pred dokončením. Spolu s Microsoftom finalizujeme posledné veci.
Stále platí, že bude Xbox One verzia časovo exkluzívna na 1 rok? Máte už nejaké plány na PS4 verziu?
Naše plány sú smelé, no, bohužiaľ, ich nemôžem konkretizovať ani v súvislosti s Microsoftom, ani v súvislosti s inými spoločnosťami.
Neuvažovali ste prípadne už o tom, že hru prinesiete rovno na ďalšiu generáciu konzol? Bude tam prípadne dostupná v rámci nejakej spätnej kompatibility?
Samozrejme, že nad týmto náš tím uvažuje a posudzuje alternatívy. Naším cieľom je, aby sa hra dostala k čo najširšej skupine hráčov.
Space Engineers je naozaj komplexná hra. Museli ste niektoré mechaniky upravovať, aby zapadli na konzolu? Aké budú rozdiely medzi PC a konzolovou verziou hry?
Čiastočné úpravy sme museli urobiť, no na druhej strane nám to dalo možnosť ešte viac zefektívniť nielen verziu pre konzoly, ale aj pre PC. Takže z optimalizácií budú profitovať aj PC hráči. Snažíme sa ale, aby tie rozdiely boli čo najmenšie, aj keď sa niektorým určite nevyhneme.
Čo je najväčšou výzvou pri vývoji tejto verzie?
Pravdepodobne optimalizácia a prepis hry do iného programovacieho jazyka, čo je oboje veľmi časovo a technicky náročné.
Plánujete nejaké vylepšenia pre výkonnejší Xbox One X?
Microsoft má jasné pravidlá, ktoré hovoria o tom, že hráči na starších konzolách musia mať rovnakú úroveň hrateľnosti a kvality hry ako tí, ktorí hrajú na najnovších verziách.
Bude hra obsahovať crossplay možnosti v multplayeri naprieč PC a Xboxom?
Nateraz crossplay neplánujeme, aj keď je to veľmi lákavá možnosť.
Na Xboxe je veľkou témou Game Pass. Zvažujete, že hru vydáte aj v rámci tejto služby? Dostali ste už prípadne na to ponuku?
Zvažujeme všetky možnosti, vrátane Game Pass. Nechajte sa prekvapiť, ako to napokon dopadne.
Čo nás ešte v budúcnosti čaká v Space Engineers okrem konzolovej verzie?
Rád hovorím o tom, že tento rok bude pre Keen Software House prelomový. Mám tým na mysli nielen Xbox verziu, ale aj začiatok práce na novej hre, novom projekte, ktorý by sme tento rok chceli odštartovať.
Ďakujem za rozhovor.
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Slovenské hry Vývoj: Keen Software House Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|