SLOVENSKÉ ŠTÚDIO GAMES FARM PREDSTAVUJE RPG NIGHTHUNTERS

SLOVENSKÉ ŠTÚDIO GAMES FARM PREDSTAVUJE RPG NIGHTHUNTERS

Návrat do sveta Heretic Kingdoms

Košické štúdio Games Farm patrí medzi tie najznámejšie u nás a známe je hlavne dvomi sériami - Air Conflicts a Heretic Kingdoms. Kým prvá z nich má teraz pauzu, druhá sa vráti v novej hre, ktorú nám autori bližšie predstavili. Po Kulte a Shadows príde titul Nighthunters, ktorý RPG mechaniky obohatí o survival prvky, vžrobu predmetov a ovládanie skupiny hrdinov. Síce ešte chvíľu potrvá, kým sa dočkáme vydania samotnej hry, ale zatiaľ vám o nej všetky dôležité detaily predstaví Jakub Kokoška, vedúci vývoja projektu.

Vieme o tebe, že si študoval herný vývoj v Holandsku, no samotných hier za sebou zatiaľ veľa nemáš. Mohol by si sa nám teda bližšie predstaviť?

V Holandsku som študoval 3 roky herný dizajn a práve v rámci posledného ročníka som si našiel stáž v Games Farm, čo ma doviedlo tam, kde som teraz. Štúdium bolo praktické, plné projektov rôznych veľkostí a žánrov, čo ma, verím, aj pripravilo na radosti a strasti, ktoré vývoj hier obnáša. Momentálne sa už plne uplatňujem ako herný dizajnér pre Games Farm, kde už to je samozrejme iný kaliber v porovnaní so školskými projektami.

Vaša nová hra sa volá Nighthunters, čo síce veľa nenapovie, ale je zasadená do známeho sveta Heretic Kingdoms. Prečo ste sa rozhodli v tomto svete pokračovať?

Heretic Kingdoms je náš svet, v ktorého vývoji chceme pokračovať aj naďalej a rozvíjať jeho potenciál a lore. Myslíme si, že Nighthunters vhodným spôsobom rozšíri svet aj medzi ďalších hráčov a prispeje k rastu komunity. Boli by sme radi, ak by sme časom vytvorili povedomie o svete Heretic Kingdoms, ale samozrejme je to ešte dlhá cesta.

Svet Heretic Kingdoms sme už spoznali v dvoch predchádzajúcich hrách. Ako doň zapadne Nighthunters?

Nighthunters sa odohráva po udalostiach Shadows: Awakening, kedy svet Heretic Kingdoms prepadne invázia spoza Horiacej steny, ktorá vrhne celé kráľovstvo do chaosu. Hráčovým cieľom je dať dokopy odboj, ničiť základne týchto nepriateľov a nájsť kľúč k obnove Horiacej Steny, kým nebude neskoro.

Hra má relatívne voľne poňatý príbeh, ktorý pozostáva skôr z viacero menších príbehov, ktoré na rozdiel od predošlých hier nie sú nosným prvkom, ale skôr dotvárajú a rozširujú herný zážitok. 

Predchádzajúce dve HK hry boli klasické top-down RPG, teraz skúšate niečo nové. Prečo ste sa rozhodli odkloniť od zabehnutých konceptov a rozšíriť to o survival, procedurálne generované prostredia a skupinu troch hrdinov?

Hľadali sme koncept, ktorý by bol jednak dostatočne inovatívny, a na ktorý by sme mali priestor aj popri našom (zatiaľ neohlásenom) hlavnom projekte. Tvorba naratívnych RPG je produkčne dosť náročná a už pred mnohými rokmi v roku 2014 sme mali vytvorený prototyp, ktorý tieto veci do určitej miery testoval a dosť sa nám to páčilo. Samozrejme, v dnešnej dobe je ten prototyp už dosť zastaralý, takže sme museli pôvodnú ideu osviežiť a prekopať technickú implementáciu. Zároveň sme aj rozšírili koncept okrem iného aj o procedurálne generované prostredia.

Slovenské štúdio Games Farm predstavuje RPG Nighthunters

Ako sa vlastne Nighthunters bude hrať?

V Nighthunters hráč ovláda skupinku hrdinov, s ktorými cez deň objavuje, ťaží a craftí, aby sa v noci vedel ubrániť silnejúcim vlnám nepriateľov. Každý hrdina má vlastný skillset a rolu a úlohou hráča bude čo najlepšie hrdinov koordinovať počas, ale aj mimo súbojov.

Hra má rouge-lite formu, kde hráč vyráža na výpravy zakaždým s inou skupinkou hrdinov. Bude to chcieť mnoho pokusov, ale aj z tých neúspešných si môže hráč odniesť suroviny a nové posily, ktoré môže využiť na vylepšenie svojej základne a hrdinov (alebo odomknutie nových), aby mal v ďalších výpravách väčšiu šancu uspieť.

Ako v hre bude fungovať systém procedurálneho generovania prostredí?

V rámci jednej výpravy bude mať hráč možnosť navštíviť rôzne zákutia sveta Heretic Kingdoms, každé s vlastnou flórou a faunou, ktoré ovplyvnia aj gameplay. Terén a rozloženie nepriateľov a surovín budú vždy, samozrejme, randomizované. Jednotlivé regióny sa takisto môžu líšiť dĺžkou noci, hustotou výskytu surovín, ale aj inými nástrahami, čo donúti hráča prispôsobiť svoju taktiku.

Reprodukovať čaro ručne vytvorených prostredí z predošlých hier určite nebude jednoduchá úloha, ale máme pripravených  niekoľko trikov a verím, že výsledok bude stáť za to. Mňa osobne vždy bavil okrem dizajnu aj technický aspekt hier a procedurálnej generácii som sa venoval už párkrát, tak som nesmierne rád, že mám možnosť v tom pokračovať aj pri vývoji titulu Nighthunters.

Mňa v Heretic Kingdoms vždy zaujali postavy. V Kulte bola žena so schopnosťou prechádzať do Dreamlandov, Shadows bol zase založený na požieračovi duší, ktorý vo fyzickom svete mohol prebrať ich telesnú schránku. Aké postavy nás čakajú v Nighthunters?

Návrh postáv ešte nie je finálny, ale najskôr pôjde o postavy, na ktoré hráč narazí počas svojich výprav. Nakoľko v Nighthunters máme naozajstnú partiu postáv – nie jedného hrdinu, ktorý sa premieňa na rôzne postavy ako v Shadows – tak to zameranie hry je trošku odlišné a nie je to všetko o jednej postave. Ale verím, že mnohé charaktery zaujmú a vytvoria si vlastné miesto vo svete Heretic Kingdoms.

Čo sa týka vašich inšpirácií, odkazujete na Warcraft 3 alebo Don’t Starve. To sú ale dosť rozdielne hry, takže ktoré prvky z nich ste skĺbili?

Určite sme si to sťažili tým, že nestaviame hru v jednom jasnom žánri. Ale to je na tom aj to vzrušujúce, objavujeme neprebádané územia a ťaháme inšpiráciu z rôznych strán.

Čo sa týka Warcraftu, tak ten má niekoľko vonkajších podobností (top-down, fantasy, ovládanie viacerých jednotiek), ale určite tam pre nás hrá rolu aj istá miera nostalgie. Našou hrou sa vlastne pýtame, že ako by Warcraft mohol vyzerať, ak by hráč ovládal len hrdinov (čo si vlastne hráč už dokáže vyskúšať v bonusovej kampani Founding of Durotar). Don’t Starve je zas inšpirácia survival aspektu našej hry, také to objavovanie za cieľom prežitia a pravidelné striedanie pokojnejších a nebezpečnejších fáz. 

Kedy a na akých platformách sa dočkáme vydania Nighthunters?

Nighthunters budujeme primárne ako PC záležitosť, hlavne kvôli ovládaniu viacerých postáv naraz, ktoré sa ťažšie prispôsobuje pre konzoly. Čo sa týka vydania, tak ešte máme pred sebou dlhú cestu, aktuálne dokážeme iba predpokladať termín, ktorý sa črtá na druhú polovicu budúceho roka.

Slovenské štúdio Games Farm predstavuje RPG Nighthunters

Štúdio je úzko prepojené so slovenským vydavateľstvom Grindstone. Plánujete hru vydať v jeho rámci, samostatne pod hlavičkou štúdia alebo pod nejakým iným vydavateľom?

Áno, na projekte úzko spolupracujeme s vydavateľstvom Grindstone. Aktuálne riešime viacero fundamentálnych otázok od herných mechaník, cez storytelling až po rozsah celého projektu. Výhodou nášho prepojenia je aj fakt, že chalani od Grindstone dôverne poznajú našu IP, čo nám umožní maximalizovať potenciál hry Nighthunters ako súčasti univerza Heretic Kingdoms.

Téma slovenskej lokalizácie v hrách nie je jednoduchá, ale aj tak mi to nedá – plánujete Nighthunters priniesť aj v slovenčine?

Náš vývojový proces so slovenským jazykom vôbec nepracuje. Prakticky pri každom titule pracujeme so zahraničnými partnermi a neviem si predstaviť, ako by sme im odprezentovali hru v slovenčine. Naviac, na našich hrách pracujú primárne zahraniční spisovatelia, ktorí samozrejme tvoria v anglickom jazyku. 

Aj pri relatívne nízkom rozsahu textu v hre si každá lokalizácia vyžaduje aj jazykový testing, dolaďovanie a samozrejme aj každý ďalší update si vyžaduje opäť adekvátnu starostlivosť... No vždy existuje možnosť zapojenia fanúšikov a myšlienka fan-made lokalizácie sa mi aj celkom pozdáva.

Games Farm patrí medzi tie usilovnejšie štúdiá, hry vydáva pomerne rýchlo, bez odkladov a ešte popri tom aj portuje napríklad staršie projekty. Máte okrem Nighthunters rozpracované aj niečo iné?

Áno, máme rozpracovaných viacero projektov, najintenzívnejšie aktuálne pracujeme na jednom, na naše pomery veľkom, a zatiaľ neohlásenom projekte. Pevne verím, že bude jedným zo zaujímavejších projektov slovenskej vývojárskej scény, ale s ohľadom na to, že projekt ešte nebol ohlásený, k nemu nemôžeme prezradiť viac.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 14.9.2021
Páči sa mi! (+8)
SLOVENSKÉ ŠTÚDIO GAMES FARM PREDSTAVUJE RPG NIGHTHUNTERS


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29297)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk