WAY OF THE HUNTER NÁS V DLC AURORA SHORES ZAVEDIE NA ALJAŠKU |
WAY OF THE HUNTER NÁS V DLC AURORA SHORES ZAVEDIE NA ALJAŠKU |
Way of The Hunter je najväčšia hra, aká vznikla na Slovensku za niekoľko posledných rokov. Stojí za ňou skúsený tím, ktorý kedysi tvoril jadro Cauldronu a teraz pod názvom Nine Rocks Games pracuje pod vydavateľským gigantom THQ Nordic. Hra sa stala rýchlo úspešnou a vydavateľ si jej úspech pochvaľuje. Aj preto ju autori ochotne rozširujú a po sérii free updatov a menších DLC dnes oznámili prvú veľkú expanziu. Tá vás zavedie na Aljašku a my sme mali možnosť sa o nej s predstihom porozprávať. Petr Poláček, Marketing Manager v Nine Rocks, nám prezradil viac o tom, čo expanzia prinesie. Dodal však aj to, že zmení vašu predstavu o tom, ako Aljaška vlastne vyzerá.
Dnes ste ohlásili nové DLC Aurora Shores pre Way of The Hunter. Mohol by si nám bližšie predstaviť, čo vlastne do hry prinesie?
Úplne nový terén, ktorým je Aljaška. Ten je zložený z mnohých rôznych severoamerických terénov. Každopádne, na čo by sa hráči mali pripraviť, je balík nových zvierat. Samozrejme, žijú tam aj zvieratá, ktoré poznáme z Európy alebo Severnej Ameriky. Hráčov čaká aj nový príbeh vrátane nového dabingu a ďalších vecí, takže toto DLC prinesie plný balík nového obsahu. Taktiež hráčov čaká aj nová zbraň, ktorou bude kuša. Tá príde vrátane šípov, výbavy a nových vábničiek. Myslím si, že z nej budú hráči nadšení. No a čaká ich aj množstvo, naozaj množstvo rôznych úprav, o ktorých sa ešte budeme baviť detailnejšie, ktoré sa týkajú hry samotnej.
Je nutné rozdeliť, že my vydávame DLC, ktoré má svoj obsah – nová mapa, zvieratká, nové postavy, nový príbeh, a potom prídu aj nové možnosti, ktoré dostanú všetci hráči zadarmo, aj keď si nekúpia DLC. To je naša filozofia – akékoľvek opravy a nové featury majú k dispozícii všetci hráči zadarmo. V rámci DLC si hráč v podstate zaplatí za novú mapu, nový príbeh a nové zvieratá.
Keď už si spomenul nový príbeh, čo nás v ňom vlastne čaká a aká asi bude jeho dĺžka v rámci DLC?
Mali by to byť podobné ako v základnej hre. Povedzme, že ak sa budeš venovať iba príbehu, tak je to približne na 5-6 hodín. Môže to ale zabrať aj viac času, keď sa budeš zaoberať aj inými úlohami a jobmi. Mal by so zdôrazniť, že rovnako ako v základnej hre tam máme úlohy a joby, ktoré tiež obsahujú nejakú príbehovú líniu a ktoré vás majú previesť mapou. Ak sa budeš venovať čisto príbehu, tak tých 5-6 hodín, ale ak sa budeš chcieť venovať aj všetkému ostatnému, tak to zaberie pokojne 15-20 hodín s tým, že medzitým môžeš robiť čo chceš na tej novej mape alebo hrať aj tie základné.
Pribudol super dabing, taktiež zaujímavý nový príbeh. Len aby som ho načrtol, základná premisa je o tom, že hráš za čerstvú absolventku akadémie, ktorá nastupuje k Alaska State Troopers. V podstate chráni zvieratá a práva ľudí, kde už potom rieši rôzne veci. Či už sú to osobné drámy alebo vecí tákajúce sa zvierat, týkajúce sa lovu. Máme tam aj nejakú chorobu, ktorá sa šíri. A myslím si, že môžem naznačiť, že v hre budeme mať aj veľmi zaujímavú hernú úlohu, ktorá sa týka vozidiel.
Bude tam aj nejaké príbehové prepojenie so základnou hrou alebo bude DLC úplne samostatné?
Bude to úplne samostatné. Sú tam 4 nové hlavné postavy v príbehu, ale v zásade ani v základnej hre sme nemali prepojenie. Hlavný príbeh bol v údolí Nez Perce Valley a v Transylvánii boli úlohy a joby. Tu je to jednoduchšie, pretože máme jedno prostredie, ktoré je sústredené okolo príbehu. Príbeh u nás nie je to hlavné, pretože to hlavné je príroda, zvieratám lov a všetky tieto veci. Myslím si ale, že príbeh bude ľudí baviť. Aďa (Andrea Dzurdzíková pozn. red.) ho napísala veľmi dobre.
Kedy sa dočkáme vydania DLC a koľko bude stáť?
Dátum vydania zatiaľ neprezradíme, ale vyjde už čoskoro a bude stáť 9,99€.
Prečo ste sa rozhodli práve pre Aljašku?
Aljaška je naozaj veľmi populárna lokalita, kam ľudia chodia loviť. Druhá vec je, že si mnoho ľudí myslí, že na Aljaške je všade sneh a ľad, čo nie je pravda. Na Aljaške je mnoho druhov prostredia, od trávnatých, cez lesnaté kopce, až po veľhory so snehom. Podstatné tiež je, že tam žije zaujímavá skupina zvierat a je to veľmi zaujímavé prostredie, kde môžeme uplatniť všetky herné mechaniky, ktoré už máme pripravené zo základnej hry. Myslím si, že mnoho ľudí bude prekvapených, že Aljaška nie je len sneh a ľad, ale môžu tam nájsť aj prostredie, ktoré majú za domom. Zjednodušene povedané. Ľudia sa o tom sami presvedčia, keď si to pozrú alebo zahrajú.
Už si viackrát spomenul zvieratá. Takže čo nás čaká na Aljaške z tohto pohľadu? A bude s nimi v hre aj niečo iné ako lov, keďže budú hráči v úlohe ich ochrancu?
To sú príbehové veci, ktoré by som nerád prezradil. Každopádne poviem to takto – Aljaška bude trochu menšia a viac kondenzovaná ako obe krajiny v základnej hre. Tam to bolo 12x12km, Aljaška bude 8x8km. Ale na tom nezáleží, prostredie je stále dosť veľké. Preto je dôležité, že už máme v hre dve vozidlá. Po mape sa môžete pohybovať buď džípom, alebo čerstvo vydaným UTV. To ale budeme ešte ladiť, pretože teraz je v hre veľmi drahé, ale to závisí od dizajnérov.
Ako som už spomínal, sú tam zvieratá, ktoré žijú aj v iných častiach severoamerického kontinentu, ale z tých najzaujímavejších tam sú medveď kodiak, ktorý je naozaj krásny, ešte viac majestátny je bizón, čo sa bude podľa mňa ľuďom naozaj páčiť. Z tých menších zvierat je tam napríklad jeleň sika, čo je zvieratko, ktoré by som si zobral aj domov, ak by som ho nemusel živiť (smiech). Ďalej wapiti, ktorý je veľmi zaujímavý kvôli parohom, ktoré má úplne iné ako ďalšie druhy jeleňov, ktoré už máme v hre. Zo zvierat, ktoré sú všade, tam je líška, kamzík belák, vlk a ďalšie. Čo by som ešte chcel vypichnúť, je los aljašský, ktorý je unikátny pre Aljašku, a sob polárny.
Samotná Aljaška je dosť unikátne prostredie, ktoré by si možno vyžadovalo aj nejaké nové vozidlo. Pripravujete niečo aj v tomto ohľade?
Nové vozidlo, UTV, sme do hry priniesli pred pár dňami. Bolo už pripravované s tým, aby sa používalo aj na Aljaške. Ďalšie nové vozidlo zatiaľ asi nebudeme oznamovať a v skutočnosti ho ani nepripravujeme. Skôr sa sústredíme na to, aby sme spolu s vydaním DLC zase odstránili časť vecí, ktoré ľudia kritizujú. A zároveň, aby sme predstavili nové možnosti, o ktorých sa budeme baviť tesne pred vydaním a ktoré sa týkajú hrateľnosti a lovu.
Teraz máme v hre dve vozidlá – džíp a UTV. Myslím si, že to je dosť a hlavne UTV bude ľudí baviť a umožní im dostať sa na miesta, kam predtým museli ísť 10-15 minút peši. Takto to UTV funguje v skutočnosti. Ďalšie vozidlo tak teraz zatiaľ neplánujeme.
Ako Aljaška zmení hrateľnosť hry, keďže predpokladám, že tam musia prísť aj nejaké nové mechaniky.
Áno, keďže práve pre Aljašku máme naplánovaných množstvo opráv vecí, ktoré sme nestíhali v updatoch predtým, aj keď sme sa snažili. A ak ide o nové herné mechaniky, tak základ zostáva rovnaký, akurát s nejakým novým vybavením a ďalšími novými vecami. Nebudeme pridávať napríklad stanovanie v divočine a podobné veci. To sa nestane. Nebudeme z toho robiť survival, nebudeme meniť základ. Je to o tom, že pridávame nový obsah, zvieratá a stále pracujeme na tom, aby sme odstraňovali chyby, ktoré nám ľudia hlásia alebo ich my objavíme.
Už si spomenul, že okrem plateného DLC príde aj update s novinkami zadarmo pre všetkých. Čo v ňom prinesiete?
To zatiaľ nemôžem sľúbiť, ale určite tam budú opravy chýb, z ktorých niektoré sa nás držia od novembra-decembra. Updatov sme priniesli už pomerne dosť, ale vždy je to tak, že niečo opravíš a pridáš nový obsah, ale niečo iné sa ti rozbije. Tie veci sú už opravené, máme to dokonca už aj otestované, ale zatiaľ nemôžem byť úplne konkrétny. S detailmi by som chcel počkať a prezradíme ich tesne predtým, ako budeme mať dátum vydania DLC. Čím skôr to budeme vedieť, tým skôr sa to napríklad aj cez Sector ľudia dozvedia, ale inak to bude na našich sociálnych sieťach, na našom Discorde a podobne. Ale budú to všetko veci, ktoré vylepšujú kvalitu hrania.
Takže vyjde toto DLC, prídu free updaty, ale čo ďalšie ešte plánujete? Načrtni nám, čo pripravujete na rok 2023.
Na konci roka sme vydali roadmapu, kde je načrtnuté, čo bude hneď a čo bude neskôr. Sú tam nejaké veci, ktoré sme už riešili. Rozhodne sa dlhodobo budeme venovať výkonu hry. Prídu tiež nové balíky zbraní, prídu nové zvieratá, no a, samozrejme, prvé DLC nebude posledné DLC. Zvyšok závisí od toho, ako sa nám to podarí dohodnúť a vyvinúť, ale stále hľadáme nové možnosti partnerstiev hlavne s výrobcami vybavenia a zbraní. Oni majú záujem, my máme záujem, akurát to nie je úplne jednoduché hlavne z pohľadu výroby a implementácie. Pokojne ale môžem povedať, že príde aj ďalšie DLC s novou mapou.
Pôvodné dve prostredia sú pomerne štandardné, Aljaška už ide trochu do extrému (do hôr a mrazov). Takže ktorou cestou sa vydáte v ďalšom DLC? Príde niečo ako pôvodné dve krajiny, či zase niečo trochu extrémnejšie?
Asi to nebude nový extrém. Vždy to bude prostredie, ktoré bude vhodné pre lov a budú v ňom zvieratá, na ktorých chceme pracovať. To je dôležité a, poviem to na rovinu, bez tých zvierat a bez zaujímavého prostredia by hra sama o sebe nebola zaujímavá. Takže vždy je to kombinácia toho, či to je lovecká destinácia a či je zaujímavá vizuálne a geograficky a či tam žijú zvieratá, ktoré by sme chceli implementovať. Ale môžem prezradiť, že sa posunieme niekam inam.
Way of The Hunter je najväčšia slovenská hra, aká tu za dlhú dobu vznikla. Ako sa jej darí na domácej pôde a ako to vnímate?
Vnímame to veľmi pozitívne v tom zmysle, že to hrajú aj ľudia, ktorí nám hovoria, že by im nikdy nenapadlo zahrať si loveckú hru. Hra sa im audiovizuálne páči, niekoho to napríklad aj začalo baviť. Môžem tiež povedať, že predajné čísla na Slovensku sú veľmi dobré. Nemôžem povedať konkrétne číslo, ale rozhodne je to nadpriemer.
Ďakujem za rozhovor.
PC
Xbox Series X|S PS5 Slovenské hry Vývoj: THQ Nordic / Nine Rocks Games Štýl: Akcia / Simulácia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|