CONAN – INTERVIEW |
CONAN – INTERVIEW |
Na začiatok klasika :) Mohli by ste sa našim čitateľom predstaviť? Akú úlohu zohráva vaša osoba v týme?
Moje meno je Michal Smrkal a v Cauldrone pracujem ako PR manager na projekte Conan.
Aký je veľký tým ľudí ktorý na Conanovi pracuje? Presúvali sa niektorý po dokončení Chasera? Zahral ste si ho?
Momentálne na Conanovi pracuje priblizne 30 ľudí, hoci počiatočný team bol omnoho menší. Medzi nimi sa nachádzajú aj niektorí, ktorí preniesli svoje bohaté skúsenosti z projektu Chaser.
Chasera som samozrejme hral a napriek tomu, že nie som práve fanúšikom FPS žánru, ma jeho príbeh, grafické spracovanie a predovšetkým multiplayer dokázali zaujať natoľko, že som sa len veľmi ťažko od neho odtŕhal. J
Kedy vznikla prvá myšlienka urobiť hru s Conanom v hlavnej roly a kedy ste začali na tejto myšlienke pracovať naplno? Prečo ste sa rozhodli práve pre Conana?
Prvé nápady ohľadom Conan sa zrodili už veľmi dávno, ale konkrétnejšiu podobu dostali až začiatkom minulého roku, kedy sa vytvorilo prvé technické demo prezentované našemu novému publisherovi TDK Mediactive. Tí boli okamžite nadšení a rozhodli sa za každú cenu podporiť naše snaženie a získať pre nás licenciu ku Conanovi. To sa im aj podarilo a umožnilo nám tak dať formu mnohým myšlienkam a nápadom a vytvoriť hru, čerpajúcu z nesmrteľného sveta mágie a meča R.E.Howarda.
Keby ste mali Conana k nejakej hre prirovnať, ktorá by to bola?
Celkový štýl hry a samotný “gameplay” je pravdepodobne najbližší hre Severance: Blade of Darkness. My sme však nechceli z Conana urobiť iba tupé hack`n`slash, a preto v Conanovi došlo k hlbšej integrácii adventure elementov (lúštenie puzzlov, vyhýbanie sa pasciam,...) a RPG elementov (vývoj Conana a jeho schopností, množstvo NPC postáv,...)
Odkiaľ ste čerpali inšpiráciu? Budeme môcť v hre vidieť známe postavy z kníh a komixov?
Zdrojom našej inšpirácie sú predovšetkým poviedky a novely napísané R.E.Howardom, autorom Conana. Oni sú najdôležitejšou atmosférotvornou časťou, ktorá nám ešte stále poskytuje cenné informácie a podnety pri tvorbe hry. Samozrejme aj komixy a aj filmy nám veľmi pomohli pri vytváraní čo najvernejšieho obrazu Hyborského sveta.
Povedzte niečo o príbehu?
Po mnohých dobrodružstvách, ktoré Conan zažil v Hraničných kráľovstvách sa vracia, ešte ako mladý muž, do rodnej Cimmerie. Tam sa hodlá navštíviť svojho strýka, no netuší aký hrozný pohľad sa mu naskytne keď do Grannachu dorazí. Dedina je zničená a jej obyvatelia vyvraždení. Okamžite sa vydáva po stopách vrahov, netušiac že sa práve zaplieta do plánov nemilosrdného Supieho kultu a jedného pradávneho boha.
Okolo Conana sa vždy motalo veľa ľudí, bude si môcť vybrať niektorého z nich do skupiny?
Kedže sa držíme pôvodného, knižného Conana, kde Conan bol väčšinou osamelým bojovníkom ani náš hrdina na svojej púti za pomstou nebude využívať pomoc iného bojovníka či spolupútnika. No na tejto pústi stretne pestrú paletu postáv a postavičiek, s ktorých niektorí zohrajú väčšiu či menšiu úlohu v našom príbehu a poskytnú Conanovi množstvo informácií o svete v ktorom sa nachádza.
S akými zbraňami sa budeme oháňať? A čo kúzla? Conan sa ich bál.
V hre sa bude nachádzať približne 20 rozličných zbraní, čítajúc mohutné obojručné meče, bojové sekery s devastujúcim účinkom či masívne palcáty.
Conan samozrejme žiadnu mágiu používať nebude, čo však o jeho protivníkoch nemožno povedať. Možno sa teda tešiť na tie najrozličnejšie magické útoky spojené s pestrou paletou rozličných svetelných efektov.
Bude si hráč môcť kupovať zbrane?
Väčšina zbraní, ktoré Conan počas svojej púte za pomstou nájde, sú jedinečné či už do účinku alebo výzoru. Od hráčov očakávame že si ich aj „zaslúžia“ a preto mnoho z tých zbraní je uložených do opatery jeho protivníkov a hráč bude o ne musieť bojovať.
Ako bude prebiehať boj? Zbesilé klikanie alebo premyslené kombá?
Conan bude mať k dispozícii 30 bojových útokov, s ktorých každý ma ešte 3 upgrady v účinku a rýchlosti. 15 z týchto útokov je určených pre meč a 15 pre sekeru. Jednotlivé kombá bude môcť hráč skladať kombináciami jednotlivých útokov.
Víťazstvo bude závisieť iba od vybranej zbrane alebo aj od skúseností s tou zbraňou?
Víťazstvo bude závisieť od mnohých faktorov. Nielen správne zvolená zbraň, ale aj vhodná bojová stratégia a šikovnosť samotného hráča ovplyvní priebeh a výsledok bojov. Tak isto schopnosti a vlastnosti, ktoré bude môcť hráč Conanovi „kúpiť“ môžu misky váh posunúť v hráčov prospech.
Teraz pre zmenu trochu čísel, koľko druhov zbraní a hávede nájdeme v hre?
V hre budete môcť použiť približne 20 rozličných zbraní, ktorých vlastnosti a efektivitu si budete môcť vyskúšať na vyše 30 odlišných nepriateľoch.
V akých prostrediach sa budeme pohybovať?
Conan na svojej púti za pomstou prejde vyše 4000 km cez celú západnú časť Hyborského kontinentu. Z rodnej Cimmerie ho jeho púť zavedie cez skalisté končiare Čiernych vrchov, hlboké piktské pralesy až do slnkom presýtených ulíc kráľovského mesta Kordava. Odtiaľ ho jeho púť zavedie do smrteľného náručia veľkej stygijskej púšte, kde v jej dunách leži pochované pradávne mesto z úsvitu vekov. Odtiaľ bude sledovať stopu tajomného Supieho kultu do hĺbok darfarských džunglí, aby nakoniec odhalil desivé tajomstvo ukryté v srdci vulkánu v legendami opradenom Keshane.
Bude možné postupovať nelineárne? A čo nepovinné questy?
Samotný príbeh hry je lineárne stavaný, no v rámci niektorých levelov bude mať hráč možnosť vybrať si svoju cestu ďaľšieho postupu. V hre sa bude nachádzať aj niekoľko nepovinných questov, z ktorých by som spomenul predovšetkým nájdenie častí strateného legendárneho Atlantského meča.
Narazí hráč počas hrania aj na nejaké logické hádanky? Aký bude pomer akcie a adventure prvkov?
Áno, v hre sa bude nachádzať aj niekoľko logických hádaniek, ktoré bude nutné vyriešiť aby sa hráč dostal daľej. Celkový pomer akcie a adventure elementov by som dal do pomeru 70:30, pretože Conan je predovšetkým akcia a množstvo bojov uprostred legendárneho Hyborského sveta.
Aký čas zaberie hráčovi aby sa dostal k záverečnému bossovi?
To je veľmi indivuduálne. U veľmi dobrého hráča môže prejdenie celej hry trvať približne 20 hodín čistého času, kým slabší hráč, alebo ten kto sa rozhodne preskúmať každé zákutie môžu pri hraní stráviť do 40 hodín herného času.
Bude sa Conan portovať aj na konzoly? Na ktoré konkrétne? Budú sa jednotlivé verzie líšiť medzi sebou?
Conan na konzoly portovaný nebude. Náš multiplatformový engine nám umožňuje simultánny vývoj pre jednotlivé platformy, takže každá verzia je ako keby vytváraná samostatne. Vývoj samotnej hry je plánovaný na XBOX, PS2, GameCube a PC, kde náš engine bude naplno využívať všetky technické možnosti jednotlivých platform.
Aké budú hardwarové nároky? Bude engine využívať pokročilé funkcie 3D akcelerátorov?
Pre PC budú hardwarové nároky relatívne nízke. Mal by postačovať procesor 1,3 GHz a grafická karta GeForce 2. Náš engine podporuje väčšinu týchto pokročilých funkcií ako sú napríklad pixel a vertex shadery, rozličné druhy glow-ov a podobne.
Aký bude multiplayer? Bude možnosť hrať hru aj kooperatívne?
V Conanovi bude implementovaných 16 arén, kde budú hráči môcť bojovať proti sebe v koži 16 rozličných postáv v 3 rozličných módoch. Niektoré z postáv, ako aj niektoré arény budú hráči poznať zo singleplayera, no väčšina z nich bola vytvorená špeciálne pre multiplayer.
Okúsime ostrie meča v podobe hrateľného dema ešte pred vydaním?
Vydanie demo verzie je plánované až po objavení sa samotnej hry na pultoch obchodov.
Zostalo vám niečo na jazyku, čo by ste chceli dodať?
Vytvorením tejto hry sme chceli vzdať hold dielu jedného z najväčších fantasy autorov R.E.Howarda. Preto v našej hre nájdete všetko to, čo robí jeho dielo tak unikátnym. Intenzívne, adrenalínom prekypujúce boje, temných pravekých bohov z počiatku vekov a atmosféru legendárneho hyborejského sveta, ktorý ešte nikdy doposiaľ nebol tak realisticky zobrazený.
Ďakujem za váš čas a odpovede, s pozdravom,
SpaceJunker