ARK: Survival Evolved privíta prvých PC hráčov už 2. júna |
Dinosaurie survival MMO má vysoké ambície, je podobné a zároveň odlišné od ostatných hier tohto žánra a zroneným podporovateľom The Stomping Land ponúka maličkú náplasť zdarma.
Štúdio Wildcard pokračuje v prípravách na uvítanie prvých návštevníkov svojej dinosaurej survival MMOG. Pláže dávno stratených ostrovov sa otvoria už 2. júna, ale zatiaľ iba pre majiteľov predčasného prístupu do Steam verzie. ARK: Survival Evolved nás ani nie pred dvoma týždňami očarila krásnym trailerom sľubujúcim krásny svet a more možností. Tou najlákavejšou je samozrejme ponuka na skrotenie rôznych druhov dinosaurov a ďalších (takmer) vyhynutých príšer vrátane raptorov, šabľozubých šeliem, obrovských škorpiónov a v pokročilej fáze dokonca aj brontosaurov, tyranosaurov a pterodaktylov.
Hra zasiahla internet ako blesk z jasného neba, ale opar tajomna sa pomaly dvíha. Wildcard je úplne nové štúdio založené kvôli tejto hre, avšak vraj nie je štúdiom nováčikov, spoluzakladateľom štúdia a jednou z jeho vedúcich osobností je Jesse Rapczak, ktorého životopis zahŕňa prácu v UTV Ignition Entertainment, Sony Online Entertainment a v Microsofte na projekte HoleLens. V štúdiu sa vraj stretli skúsení veteráni herného priemyslu, fanúšikovia Dinotopie a milovníci iných survival MMO titulov vrátane Rust a Day Z, odkiaľ aj berú základy základných mechaník prežitia - hráč bude po príchode musieť bojovať o holé prežitie, zháňať jedlo a primitívne zbrane, hľadať si prístrešok aj nejaké to oblečenie, keďže začína ako nahý muž alebo žena.
Dôležitou súčasťou ARK: Survival Evolved bude aj združovanie hráčov do kmeňov, medzitým sa však hrateľnosť odlíši od ostatných survival MMOG titulov práve vďaka zapracovaniu interakcie s dinosaurami do mechaník hry. A keď sa už hovorí o "iných survival MMO" s kmeňmi, early access prístupom a predovšetkým dinosaurami, nie je možné opomenúť neúspešnú a pravdepodobne už nadobro pochovanú hru The Stomping Land. Štúdio Wildcard nemá s tou hrou nič spoločné, ale jej majiteľov poteší aspoň úsmevným kozmetickým doplnkom - nápadnými slnečnými okuliarmi pre skroteného T-Rexa.
Hra je ešte v alfa-fáze a druhého júna sa začne predovšetkým s testovaním funkčnosti základných mechaník a stabilitou serverov pri vyššom počte hráčov na jednom ostrove. Spolu s uvoľnením traileru prišla správa, že hra bude mať procedurálne generované ostrovy, tie sa teraz však nachádzajú iba na zozname plánovaných funkcií a obsahu, takže možno môžeme očakávať aspoň jeden štandardný ručne dizajnovaný ostrov. Na zozname úloh nájdeme 40 príšer, motorové vozidlá, podmorskú faunu, flóru a základne, púštne/zasnežené/močaristé a iné lokality, farmárčenie, choroby a verzie pre Mac a Linux.
Kmene si budú stavať vlastné dediny a dostanú možnosť zdieľať petov. Jednou z end-game možností bude expedícia do špeciálnych lokalít, kde sa budú dať vyvolať najnebezpečnejšie monštrá, medzi ktoré iste patrí aj drak z traileru. RPG rozvoj je naplánovaný nie len pre charaktery, ale aj pre petov/obludy. Všetky remeselne vyrobené veci sa budú používaním opotrebovávať a buď ich niekto opraví alebo sa rozpadnú. Všetky itemy môžu byť ulúpené alebo ukradnuté, preto peti poslúžia aj ako "strážne psy".
Smrť bude permanentná s tým, že živý charakter môže byť zajatý za účelom transfúzie krvi, nakŕmenia petov a dokonca použitia výkalov ako hnojiva. Nič by nemalo vyjsť na zmar. Hráč si však na účte prenesie aspoň remeselné zručnosti.
Hra je vyvíjaná pomocou Unreal Enginu 4 a po dokončení má obsahovať vyše 70 rôznych druhov prehistorických príšer. Časť z nich bola predstavená spolu s prvým trailerom, ďalšie ukazujú autori postupne aj s popiskami. Vďaka tomu vieme, že Coelalanth bude skvelým zdrojom potravy pre menej rozvinuté prímorské osady, aj že mačkovitý sabertooth je lovec samotár, ale príležitostne sa spája do skupiniek schopných zložiť i mamuta a dokonca tyranosaura.
Finálna PC verzia má vyjsť v druhej polovici roka 2016 aj s podporou Oculus Rift, Steam Workshopu a Steam Economy. Hráči dostanú možnosť pracovať na mapách a módoch a hostiť privátne/LAN servery, čo bude zahŕňať aj prístup do Unreal 4 editoru. V rovnakom čase sa má hra dostať aj na Xbox One prostredníctvom platformy ID@Xbox a tiež na PlayStation 4, kde bude zasa podporovať Morpheus.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 228
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 48
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Studio Wildcard Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|