BeamNG.drive si už hráči môžu skúšať v Early Access |
Racing postavený na fyzike a deštrukcii žne úspechy, každý chce havarovať.
BeamNG.drive sa po dlhom období experimentovania, testovacích buildov a úspešnej Greenlight kampani konečne presunulo na Steam, aj keď zatiaľ iba medzi early access tituly. Že autori zo štúdia BeamNG od roka 2013 nezaháľali a už stihli dostať hru do veľmi zábavného stavu potvrdzujú členovia širokej komunity nadšencov, ktorá sa za ten čas okolo hry vytvorila a ktorá sa pravidelne vracala k testovacím verziám. Po necelých štyroch dňoch a takmer šiestich stovkách užívateľských recenzií si vyslúžila hodnotenie "Až na výnimky kladné", ktoré vídame len veľmi zriedka.
Hra spadá do kategórie racingov, ale hráčov si získava ako sandbox založený na fyzike a prepracovanej deštrukcii. Pretekové hry, hlavne tie s licenciami na reálne modely automobilov, sa už dlhé roky boja poriadneho deštrukčného modelu ako čert kríža a vrcholom deštrukcie býva prasknutá pneumatika, stratená kapota či maximálne výfuk hrkotajúci o poľnú cestu. BeamNG.drive sa to všetko pokúša hráčom vynahradiť a vozy po haváriách necháva stočiť do guličky, kocky či omotať okolo stromu. Autori začínali na CryEngine 3, ale počas vývoja zistili, že ten takúto simuláciu nezvláda a hra teraz beží na ich vlastnom engine Torque3D s fyzikálnym enginom Beam Next Generation.
Vďaka editoru a módovacím nástrojom môže hra ponúknuť oveľa, oveľa viac než 7 pôvodných vozidiel vytvorených štúdiom. Prostredí je tiež 7, ale nič viac ako sandbox momentálne neobsahuje a ambície malého nezávislého štúdia sú pritom vysoké. Plná verzia má byť open-world simulátorom s kariérou a ďalšími hernými režimami a viacerými disciplínami vrátane relý pretekov, doručovania tovaru a deštrukčného derby. Špeciálnou výzvou je implementovanie multiplayeru v zatiaľ neurčenej forme.
Kto je však rozhodnutý čakať až do finálneho vydania hry, môže byť sklamaný. BeamNG odhaduje, že potrvá ešte celý rok, pokým dá dohromady aspoň plnohodnotnú beta-verziu a dokončenie hry môže trvať roky. To za nich samo vyrieši problém s optimalizáciou. Autá poskladané s množstva dielov s neustále prepočítavanou fyzikou sú extrémne náročné na hardvér a momentálne aj hi-end štvorjadrové procesory rozhýbu naraz iba 4 až 6 áut. Vďaka neustálemu pokroku na poli PC komponentov by to ale v čase vydania malo byť aspoň 8 vozov na jednej mape a to aj pomocou priemerného procesoru.
Ak ničenie automobilov neznie dostatočne zaujímavo, môžete zájsťť na youtube a pozrieť si havárie modelov lietadiel, vrtuľníkov i neúspešné pokusy automobilo-lietadiel vytvorených komunitou. Hráčmi vytvorené modely automobilov sa už počítajú skôr na stovky než na desiatky. Nechýba Ferrari F40, Shelby GT500 a funkčné delo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >