Stonehearth - kockovaná budovateľská stratégia |
Kockovaní osadníci už mieria do kockovanej divočiny, kde si založia kockovanú osadu, budú pestovať kockovanú mrkvu, brániť sa kockovaným zelenokožcom a možno vykockujú celé mocné veľkomesto.
Že už tých kockovaných svetov bolo naozaj dosť? Že popri pribúdajúcich módoch do Minecraftu, nedávno uvoľnenom early access do Lego Worlds a vydaní akčnejšieho Trove už ani na nič ďalšie nie je priestor? Tak to sa teda mýlite, ešte je tu Stonehearth.
Stonehearth je tak trochu ako Minecraft s jeho neobmedzene upraviteľným svetom, ale tentokrát nejde o dobrodružstvá jedného panáka, ale o stratégiu. Takže vlastne vôbec nie je ako Minecraft. Pod naše dobrotivé vedenie sa zverí skupina osadníkov, ktorí si chcú kdesi vo svete založiť vlastnú osadu, no a my máme celej tej akcii šéfovať a prirodzene sa po založení presunúť do role starostu. Premisa teda pripomína malú úspešnú strategickú hru Banished, ale s fantasy prvkami a bojovaním.
Starosta úplne novej osady kdesi v divočine má samozrejme plné ruky práce. Osadníkov treba popohnať do zháňania jedla a postavenia prístrešku, zároveň treba myslieť na obranu pred divočinou a jej obyvateľmi a pripravovať sa na prvé siatie a sadenie. Namiesto predpripravených modelov drevených domcov a iných dôležitých budov si môžeme postaviť vlastné mesto, s vlastnými budovami. Tak isto jednoducho sa dá zmeniť tvár okolitej krajiny, keďže hra nie je kockovaná pre nič za nič, ale kocky reprezentujú voxely, ktoré sa dajú vziať, premiestniť, pospájať s ostatnými a vytvoriť niečo nové, no a potom znova rozobrať a odstrániť.
Pokým začiatok hry môže byť povinným pretekom o prežitie, v pokročilej fáze autori sľubujú viac voľnosti a možnosť určiť smer rozvoja svojej osady. Bude z nej môcť byť pevnosť a domov armády vládnucej širokému okoliu, alebo aj otvorené centrum obchodu či pokojný kláštor. Obyvatelia nebudú iba bezmenné bábky, ale každému by malo byť hráčom priradené povolanie, v ktorom sa bude postupne zlepšovať. Povolania však potrebujú k práci správne nástroje – kamenár môže pripraviť kamenné bloky, sochy i kamenné nástroje, ale nevyhnutne k tomu potrebuje dláto. Takýmto spôsobom do seba Stonehearth zapracovalo aj remeslá.
Hra v roku 2013 vyzbierala na KickStarteri trištvrte milióna dolárov a medzi Steam Early Access tituly sa zaraďuje v už pokročilejšej fáze, aj tak jej ale ešte chýba kopec funkcii i obsahu. Po obsahovej stránke má byť obohatená o ďalšie typy monštier, ďalšie povolania, špeciálne eventy, bossov a dokonca trpaslíkov ako hrateľnú rasu. Okrem toho sa pracuje na striedaní ročných období, nových prostrediach a v neposlednom rade na nástrojoch pre móderov a multiplayeri. Windows verzia by mala byť dokončená v priebehu 8 až 12 mesiacov, Mac a Linuxový port jej budú v pätách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 39
- Sector vám želá veselý Silvester a šťastný Nový rok 83
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Hry v roku 2025 88
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Filmy a seriály v roku 2025 41
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Radiant Entertainment Štýl: Simulácia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|