Uncharted 4 uzatvára cestu Nathana Drakea |
Neil Druckmann tvrdí, že všetko čo robia smeruje k uzatvoreniu dlhej cesty Nathana Drakea
Nový Uncharted pre PS4 bol oznámený pred približne dvadsiatimi mesiacmi a za túto dobu sme sa stihli o hre dozvedieť slušnú porciu informácií. Bol nám priblížený príbeh a prostredia, do ktorých sa budeme môcť pozrieť, videli sme dve ukážky priamo z hry a samozrejme, dozvedeli sme sa, ako sa vôbec bude nový Uncharted volať. Diskusie o tom, že skutočne ide o posledný diel z tejto série sa začali hneď po oznámení celého názvu - Uncharted 4: A Thief's End. Autori sa však k tomu príliš vyjadrovať nechceli a na tieto otázky odpovedali iba nepriamo. Ako jediný to potvrdil len herec (Nolan North), ktorý predal Nathanovi Drakeovi svoj hlas a taktiež pohyby pomocou motion capture.
Server Gamespot však v najnovšom rozhovore vyspovedal režiséra a scenáristu Uncharted 4, Neila Druckmanna, ktorý poskytol niekoľko zaujímavých informácií, aj ohľadom budúcnosti Uncharted série.
Hneď v prvej otázke sa spýtali na všetky, až šialené detaily, ktoré sa rozhodli do Uncharted 4 zapracovať. Z tohto usudzujú, že hru vytvárajú s myšlienkou, že ide o posledný prírastok do série
"Prvé tri hry boli naplánované, no ak by sme spravili ešte jednu, čo by sme museli spraviť, aby bola najlepšia? Ako by sme ukončili cestu Nathana Drakea? Všetko, čo robíme, je vytvárané s touto myšlienkou. Uzatvoriť veľmi dlhú cestu. Táto cesta však nie je iba o pokladoch, ale aj o vzťahoch, ktoré na tejto ceste vznikli"
Sú teda vzťahy tým, čo vás na Uncharted 4 najviac zaujíma?
"Myslím si, že postupom času, ako sa príbeh vyvíja, sú vzťahy to najdôležitejšie. Dokonca aj pri niečom ako Uncharted, štylizovaná grafika s klasickými zápletkami "dobrých a zlých", sa dá vyrozprávať ľudský príbeh. Po Uncharted 2 som si myslel, že je so sériou koniec. Bruce (co-director) si to pravdepodobne myslel tiež. Zavolali si nás, aby sme išli režírovať ďalšiu hru (The Last of Us), a bolo to ako vracať sa domov za niečim skutočne špeciálnym. No neuvedomovali sme si, o čo všetko sme prišli, pretože The Last of Us je odlišná hra a druhý tím sa skutočne snažil pridať do nového Uncharted všetky tie akčné prvky, pre ktoré je táto séria tak známa"
S ďalšou otázkou zašli o niečo ďalej a spýtali sa, prečo sa vôbec rozhodli vytvoriť štvrtý Uncharted, keď rozbehli novú, veľmi úspešnú značku - The Last of Us, na ktorú mohli nadviazať a vytvoriť nový svet, za ktorým by sa všetci obzerali.
"No a to boli obmedzenia, ktoré priniesol The Last of Us. Pracovať na Uncharted 4 je z určitého hľadiska sloboda. Ako ste mohli vidieť na videu, môžeme vytvoriť skutočne veľkolepý gameplay a zabaváť sa pri tom. Ak by Drakea jeep v skutočnom svete ťahal po zemi, pravdepodobne by to neprežil, no v jeho svete to bez problémov rozchodí"
Keď už o tom hovoríte, do hry pridávate toľko šialených vecí, vzrušujúcej akcie, že sa sám seba pýtam, ako ďaleko dokážete zájsť?
"Máme hlavný tím dizajnérov, ktorí stále medzi sebou komunikujú a o všetkom sa navzájom informujú. Máme ľudí, ktorí majú stále dobre cielené pripomienky, a sú situácie, kedy sa rozhodneme, že je to už príliš a trochu ustúpime. Nemusí byť všetko prehnané"
Aké náročné bolo prejsť na next-gen?
"Ach, je to nočná mora, však? Konečne sme mali PS3 pod palcom a zrazu sme na stole mali nový hardvér, s ktorým sme sa museli naučiť pracovať. Pri PS3 nás najviac brzdila pamäť, pri PS4 jej máme dostatok, no novým limitom je prísť na to, ako čo najrýchlejšie dostať informáciu z disku do RAM. Takže tu máme rozdielne prekážky. Svet, v ktorom sa hra odohráva je obrovský, a tak musíme vytvoriť veľké množstvo obsahu.
Aby sme vám dali predstavu, ako si prácu uľahčujeme: konkrétne materiály roztriedime do rôznych druhov, takže nemusíme vytvárať každý jeden asset úplne od začiatku. No a taká budova je vytvorená z veľkej skupiny takýchto materiálov, čo nám zníži potrebný čas na spracovanie a môžeme vytvoriť veľké množstvo obsahu oveľa rýchlejšie"
Ide o vašu prvú hru na PS4, na ktorej pracujete úplne od základov. Ako by ste zhodnotili prácu s týmto hardvérom?
"Myslím si, že vývoj The Last of Us Remastered nám veľmi pomohol. Mohli sme naportovať náš engine na novú konzolu. Ono, najťažšie pri práci s novým hardvérom je dostať vôbec niečo na obrazovku, to trvá najdlhšie. No a potom dostať to "niečo" do akceptovateľného framerateu, aby sme mohli vyskúšať, ako sa to hrá. Takže vývoj TLoU Remastered nám pomohol. Síce aj vývoj Uncharted 4 dal zo začiatku poriadne zabrať, no teraz máme pocit, že sme na dobrom mieste. Ešte existuje zopár vecí, ktoré chceme pridať, no väčšina mechaniky je už v hre a momentálne na nej staviame."
No a nakoniec sa posledná otázka týkala toho, na čo sa veľmi veľa hráčov po poslednej ukážke pýta. Do akej miery je Uncharted 4: A Thief's End open-world?
"Myslím si, že označenie, ktoré používame, je skôr wide-linear. Nejde o open-world hru, pretože chceme rozprávať špecifický príbeh so špecifickým napätím. Problém, ktorý som mal s open-world hrami je nedostatok napätia. Napríklad, ak je život môjho spojenca v ohrození, stále môžem ísť preč a spraviť päť vedľajších úloh. Takže si myslím, že potrebujeme väčšiu kontrolu nad dianím v hre, no musí to byť v takom štýle, aby ste boli aktívni aj vy.
Pre nás je príbeh to najhlavnejšie. Nemyslím konkrétne štýl alebo scenár. Ale konkrétny zážitok, ktorý sa snažíme vytvoriť. A presne to dokáže prekonať hrateľnosť alebo grafiku. Tento zážitok na vysokej úrovni, ktorý vytvárame, by mal vyhrať hádku o to, čím sa táto hra chystá byť"
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 96
- Všetky tri Warcraft hry vychádzajú remastrované vo Warcraft Remastered Battle Ches 112
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 83
- GTA Trilogy dostalo pekný grafický update 40
- Samsung spustil svoj Black Friday výpredaj 21
- Stalker 2 dostal svoje finálne požiadavky na PC, na Xboxe už začal pre-load 103
- RECENZIA: Horizon: Zero Dawn Remastered 71
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Sľubovaný nárast výkonu v PS5 Pro zrejme brzdí priepustnosť pamäte 181 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: SCEE / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|