Edge of Nowhere, hra z pohľadu tretej osoby exkluzívne pre Oculus Rift? Prečo nie! |
Tvorcovia Sunset Overdrive pojali hranie vo virtuálnej realite inak ako ostatní.
Finálna verzia Oculus Rift sa začne predávať už budúci rok a Insomniac Games (Ratchet & Clank, Sunset Overdrive) prichádzajú s vlastným titulom exkluzívne pre tento headset virtuálnej reality. Hra dostala meno Edge of Nowhere, kombinuje trochu 3D platformingu s príšerami ako od Lovecrafta a prostredím mrazivej Antarktídy. Hneď na prvý pohľad prekvapuje pohľadom tretej osoby, keď Oculus je predsa stvorený na first-person zážitky. Insomniac na E3 docestoval aj s demom, takže sa objavujú prvé dojmy z hrania.
Edge of Nowhere sa nehrá na zložitý titul a ponúka najjednoduchšie možné ovládanie. Na Xbox gamepade stačí k ovládaniu ľavá páčka a tlačítko A slúžiace zároveň ku skokom, šplhaniu a zrejme aj ďalším akciám. Zároveň tu ale začína to, čím je vlastne titul výnimočný. Pravá páčka obyčajne v takomto type hier slúži k ovládaniu kamery, ale tu zostáva voľná. Kameru predsa ovláda hráčov krk!
Môže to byť drobnosť, ale tí, čo mali možnosť zahrať si, zaregistrovali rozdiel hneď v prvých minútach dema zhusteného rôznymi scénami. Áno, sleduje sa vpredu kráčajúci protagonista príbehu, ale keď vám ponad hlavu letí pár čudných okrídlených tvorov, automaticky zdvihnete bradu a chvíľu sledujete celú ich dráhu letu, ako by vás to pri kamere ovládanej páčkou či stlačením prostredného myšítka možno ani nenapadlo. Možno by ste inštinktívne otočili protagonistu, ale iba na jednej 360° osi. A autori vecami, čo sa iba mihnú na okraji zorného poľa nešetria, nechajú hráča obzerať sa po celej krajine a kútom oka zachytiť viacero znepokojivých vecí.
Rad však príde aj na staré dobré ľakačky, to keď niečo hnusné spadne medzi protagonistu a miesto, odkiaľ sa naň pozerá nositeľ Oculusu. Teda tesne pred oči. Trochu šplhania a trochu skákania a tiež zlaňovanie hlboko do jaskyne uspokoja akčné chúťky, vpád do viktoriánsky zariadenej miestnosti a šepot, pravdepodobne iba v hlave hlavného hrdinu, má zasa za úlohu spôsobiť príjemné zimomriavky.
Celé demo Edge of Nowhere však malo iba nejakých 7 minút. So súvislejšou ukážkou hrateľnosti sa štúdio nemusí ponáhľať, aj tak bude čakať na vydanie spotrebiteľskej verzie Oculusu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Oculus / Insomniac Games Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|