Hra na dungeon mastera vo Sword Coast Legends |
Pri hraní Dungeons & Dragons si už dungeony nie je nutné iba predstavovať, dajú sa vytvárať v editore.
Sword Coast Legends je ďalšou z radu menších hier predvedených na E3. Na pohľad nepochybne vyzerá aj ako ďalšou z radu akčných RPG bez nápadu, to však už nie je pravda. Hra je postavená okolo asymetrického multiplayeru štyroch hráčov a všemocného dungeon mastera.
Už podľa označenia je jasné, že hra je postavená na 5. generácii pravidiel spoločenskej hry Dungeons & Dragons. Štúdio N-Space si volalo novinárov po štvoriciach, posadilo ich k štyrom monitorom. Najprv ich nechalo pozerať sa na počínanie člena štúdia, ktorý prevzal rolu dungeon mastera a predviedol im editor, najpodstatnejšiu funciu hry, ktorá je iste zároveň spoluzodpovedná za to, prečo hra vyzerá tak ako vyzerá. Štvoricu hráčov totiž čaká dobrodružstvo v lokalite vytvorenej DMkom.
DM začal výberom prázdneho predpripraveného mesta, hneď tam vložil NPC postavu zadávajúcu quest, ktorá sa dá vytvoriť narýchlo a náhodne, alebo sa s ňou môže DM vyhrať a nastaviť jej pôvod, rasu, oblečenie, vzhľad... A pokračuje sa v rovnakom štýle ale vo väčšom merítku. Po vytvorení nejakého toho vstupu do dungeonu, napríklad opustenej chaty v horách, sa už mapa dungeonu vygeneruje sama. Úlohou DM je zaplniť ju zaujímavým obsahom a vyvážiť monštrá a odmeny. DM pritom zostáva rozprávačom a dizajnérom dobrodružstva, nie súperom. Aspoň v hrateľnom deme boli jeho možnosti neobmedzené – žiadne zdroje, mena, body ani čakanie na nabitie schopností.
Všetci žurnalisti sa zhodujú v názore, že na to, aký bol inventár už v deme nabitý obsahom, sa v ňom pohybovalo veľmi rýchlo hrubá verzia dungeonu s príšerami, bosmi, finálnym bosom, fakľami, truhličkami s odmenou a jednoduchou misiou bola pripravená rýchlo. Tým DM nekončí, ďalej môže náročnosť príšer upravovať v reakcii na príliš schopnú alebo neschopnú partiu dobrodruhov.
Schopnosti a kúzla tretej edície pravidiel sú pomerne ľahko pochopiteľné, vďaka čomu by sa mali do hry relatívne ľahko dostať aj nováčikovia a vedieť svojmu bosovi priradiť vhodnú paletu možností. Štvovrica potom cez dungeon postupuje rovnako ako v iných RPG založených na pravidlách D&D a tomu zodpovedá aj vytváranie a výzbroj postáv i štýl boja. DM popri štvorici žurnalistov poletoval vo forme gule svetla a na monitore bolo vidno, ako občas na mapu umiestni figúrku, ktorá sa rýchlo mení na animovanú príšeru, démona či upíra ovládaného umelu inteligenciou, inokedy sa do nich prevtelil on sám. K dispozícii by mala byť aj možnosť komunikovať s dobrodruhmi prostredníctvom chatu, teda kľudne aj vyrozprávať sprievodný príbeh.
Hra začala ako PC only a podľa Steamu má vyjsť 8. septembra. Medzičasom sa však na palubu pridali aj nové konzoly a predobjednávku už nájdete aj na PlayStation Store, ten však predpovedá vydanie až v roku 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Digital Extremes / n-space Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|