Nádielka technických informácií, obrázkov a videí z Uncharted 4: A Thief's End |
Akcie Gnomon School of Visual Effects in Hollywood sa zúčastnili aj vývojári z Naughty Dogu, ktorí zverejnili niekoľko zákulisných informácií o vývoji hry s technologickými videami
Uncharted 4: A Thief's End je prvá hra od štúdia Naughty Dog, ktorú vytvárali od prvých riadkov kódu na PS4 konzolu. Od hry sa tak všeobecne očakáva veľmi veľa, najmä ak má ísť o posledný diel série.
Že sa aj veľké štúdia zúčastňujú rôznych akcií, kde prezentujú svoje technológie, štýl a formu tvorby vlastných hier, nie je žiadnou novinkou, a práve jednej takejto sa zúčastnili aj vývojári z Naughty Dogu. Jednalo sa o akciu Gnomon School of Visual Effects in Hollywood, kde ukázali niekoľko zaujímavých obrázkov či videí, ktoré obohatili o množstvo technických informácií. Zhrnul ich server Dualshockers.
Ak si spomínate na prvý trailer z E3 minulého roka, kde sa Nathan zobúdzal uprostred džungle, tak mucha, ktorá mu pristála na tvári, bola do videa pridaná prakticky na poslednú chvíľu. Podobne sa do tohtoročnej ukážky dostala šnúra s oblečením, ktorú strhol pri jazde autom v úzkych uličkách mesta. Pôvodne totiž vôbec v hre nebola a pridali ju tam až dodatočne. V tej istej ukážke sme tiež mohli vidieť, ako sa z vriec po zasiahnutí guľkou, ktoré Nathan používal pre krytie, začal sypať ich obsah. No a aby sa niečo také vôbec mohlo odohrať priamo v hre, vývojári museli využiť kombináciu reálnej fyziky a simulácie.
Na videách nižšie môžete vidieť reakciu trávy na pohyb a výbuch granátu, čo sa stane, ak Nathan prejde po vode a taktiež aj niektoré nástroje, ktoré vývojári v Naughty Dog používajú.
Ďalej nám porozprávali niekoľko zaujímavých informácií o tom, aký je vlastne rozdiel medzi kvalitnou CGI grafikou vo filmoch a hrami. Konkrétne sa zamerali na shadery a spomenuli aj filmové spracovanie The Order: 1886. Pri vytváraní akýchkoľvek shaderov potrebujú mať fotografiu pôvodného materiálu v čo najvyššom rozlíšení, kedže všetko je to o detailoch. Pri súčasných hrách sa využíva základná textúra bez poškodení, teda celkom čistá. Detaily ako škrabance sa pridajú dodatočne. Ďalšia informácia asi nikoho neprekvapí - pri hrách sú vývojári omnoho viac obmedzení veľkosťou textúr ako pri filmoch. Taktiež v hrách využívajú textúry v tvare kociek, ktoré je možné niekoľkonásobne skopírovať - ide o malé kocky, ktoré sa môžu neustále opakovať na nejakom povrchu. Rôzne detaily sa tak na ne pridajú až neskôr.
Dosiahnuť čo najrealistickejšie shadery je ťažké pri filmoch ale aj hrách, no kedže pri filmoch ide (väčšinou) o reálny svet, dbá sa omnoho viac na to, aby boli čo najviac podobné reálnym materiálom. Napríklad v The Order: 1886 vyzerá pozadie takmer ako z filmu, a to preto, že si vývojári dali skutočne záležať na tom, aby jednotlivé materiály mali nastavené tak, ako keby mali byť použité v CG filme. Ak sa však jedná o hladké povrchy ako napríklad pokožka, ide o dosť zložitý proces - takéto modely sú totiž veľmi nákladné na hardvérové požiadavky, aby mohli byť spustené v reálnom čase. No a kvôli tomu sa vývojári musia potrápiť s rôznymi trikmi, ktoré im pomôžu dosiahnuť požadovaný výsledok.
Na textúry sa viac zamerala Ana Cho, ktorá v Naughty Dogu pracuje ako texture artist. V porovnaní s The Last of Us, na PS4 môžu využiť pre objekty viac vrstiev textúr, čím dosiahnu realistickejší efekt. Napríklad základná textúra je čistá, no na ňu poukladajú textúru prachu, trávy a tak ďalej. Pri PS3 hrách používali pre tvorbu textúr Photoshop, ale pri PS4 už používajú Substance Designer. Taktiež v predošlých hrách na starú generáciu obsahovali textúry veľmi veľa informácií o nasvietení, čiže už obsahovali tiene. V súčasnosti sa ich však snažia udržať čo najčistejšie a teda napríklad nasvietenie je vytvorené už skutočným nasvietením.
Prácu v Naughty Dog si pochvaľoval aj technical artist Christophe Desse, ktorému sa páči otvorenosť. Normálne by nemohli robiť zmeny na poslednú chvíľu, no v Naughty Dogu môžete prísť s nápadom v hodine dvanástej a povolia vám ho uskutočniť. Taktiež im v štúdiu doslova nevnucujú určité programy, v ktorých musia pracovať. Dôležitý je výsledok, no a keď vie niekto niečo lepšie spraviť v inom programe, môže v ňom pracovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvý trailer na Witcher IV je tu! 238
- Mafia: The Old Country sa viac odhalila a priblížila nám Sicíliu v roku 1900 137
- Nové výpredaje spustené 28
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 240
- Naughty Dog predstavilo svoj novú hru Intergalactic: The Heretic Prophet 376
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- Nvidia teasuje ohlásenie RTX 50 grafických kariet, Witcher 4 trailer bežal na jed 40
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: SCEE / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|