Total War: Arena skúšaná v alfa teste |
Podarí sa Creative Assembly zlákať hráčov do historicko-strategickej verzie World of Tanks?
V poslednom čase je už možno na hernej scéne aj trochu „pretotalwarizované", ale Sege a Creative Asembly sa aspoň nedá uprieť, že sa snažia prísť s niečím novým a neobohraným, a pritom stále Total War. Línia hlavných hier bude prerušená Warhammerom, aj keď sa miestami objavujú správy, že kdesi v hĺbke štúdia sa už zároveň pracuje aj na „normálnom“, čiže historickom titule. Mobilná-PC free-to-play odbočka Kingdom veľa pozitívnych ohlasov nenazbierala, ale ešte je tu jedna karta v rukáve. Je to snáď eso?
Ďalšou odbočkou je, či skôr bude Total War: Arena, ktorej alfa-verziu si koncom minulého roka mohlo zahrať pár žurnalistov, ale dnes už ju kopec hráčov veselo hrá v uzavretej alfa-verzii a k prístupu je potrebná iba registrácia a trocha šťastia. Pred pár dňami dostala Patch 8, ktorý opäť trošku zlepšil optimalizáciu, upravil jednu z máp, vylepšil odmeny za víťazstvá, odmeny za poškodenie jednotiek rôznych tierov i vývojové stromy frakcii. Zdá sa vám tento popis podobný popisu väčšiny aktualizácií pre World of Tanks či iné podobné hry s tankmi, lietadlami či loďami? Možno to nie je náhoda.
Bitky v Arene prebiehajú podobne ako tie vo WoT. Proti sebe stoja dva tímy po desať hráčov a každý tím chce eliminovať všetkých súperov prípadne prekvapiť zabratím súperovej základne s vlajkou.
V alfe sú momentálne 2 frakcie – Rimania a Gréci, ale zoznam potenciálnych ďalších frakcií siaha od Barbarov cez Egypťanov až po Peržanov a ešte ďalej (na východ). Namiesto jedného tanku a jeho veliteľa, posádky a munície si hráč vyberá jedného z legendárnych generálov a vodcov, takže nesmú chýbať Julius Caesar a Vercingetorix, ale nič im nebráni stretnúť sa v boji s legendárnym Leonidasom či Alexandrom Veľkým. Samotný generál sa však na bojisko nedostane, slúži ako súbor bonusov a pasívnych aj aktívnych schopností prenášaných na 3 vybrané jednotky. Generáli získavajú skúsenosti a pomaly sa im odomyká prístup k jednotkám druhého tieru, potom tretieho a ďalej až do desiatky. Generáli sa môžu špecializovať na obranu a ťažké jednotky, alebo aj na mobilitu a útočenie.
WoTkárske prechádzanie z PzII na PzIII a z Tigra I na Tigra II má teda svoj ekvivalent, rovnako ako odomykanie lepších diel, podvozkov, veží a motorov pre jednotlivé tanky. Tu hráč mení úbohé milície s kopijami tieru I na ľahkých hoplitov tieru II a ďalej cez niekoľko vetví helénskych hoplitov alebo macedónskych šľachticov až po gardu spartského panovníka a strieborné štíty. Odbočky vo vetvách môžu aj úplne zmeniť štýl boja jednotky, to keď sa napríklad vrhači oštepov zmenia na ľahké jazdectvo, vyzbrojené samozrejme vrhacími oštepmi.
Jednotky je pritom možné vyzbrojiť lepšími prilbami, lepšou zbrojou, lepšími štítmi a v neposlednom rade lepšími mečmi, kopijami, oštepmi, lukmi, prakmi atď. Nájdete tu dokonca aj wotkárske rozdelenie na skúsenosti pripísané danej jednotke a skúsenosti frakcie/generála, ktorých je menej, ale zato sa môžu využiť v prospech ktorejkoľvek jeho jednotky. Okrem skúseností bude hráč potrebovať ešte striebro získateľné v boji, no a keďže je hra free-to-play, tak je v nej aj zlato predávané za reálne peniaze. Hra je ešte iba v alfa-teste, takže nemožno posúdiť, či sa Sega udrží pri predávaní skinov a drobných bonusov a vyhne sa pay-to-win modelu. Neduh z Kingdom (plať, ak chceš hrať viac ako 4 minúty za hodinu) snáď nehrozí, ak jeden generál zostane zaseknutý v prehranom boji, môže hráč rovno vyraziť do ďalšieho boja s iným generálom, obyčajne nižšej úrovne než primárny generál.
Vďaka tomu, že každý hráč so sebou berie na bojisko iba 3 jednotky, je hra prístupná aj tým, ktorým sa velenie tisícom a desaťtisícom vojakov v klasických Total War hrách zdalo zdĺhavé či príliš komplexné. Najväčší neduh je spoločný pre všetky podobné online hry – komunikujúce tímy by na bojisku mohli dokázať fantastické veci, ale náhodne zložené tímy túto schopnosť nemajú a na bojiskách vládne iba jemne potláčaný chaos, kde sa nakoniec každý stará iba sám o seba.
Total War: Arena je vyvíjaná iba pre Windows PC a ešte nemá stanovený dátum vydania, vydaniu takýchto hier však obyčajne predchádza dlhé štádium otvoreného beta-testu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Creative Assembly / Creative Assembly Štýl: Stratégia / Multiplayer | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|