TOTAL WAR: ARENA SA OTVÁRA KAŽDÉMU

TOTAL WAR: ARENA SA OTVÁRA KAŽDÉMU

Hannibal pred bránami

Interview

Populárna strategická séria Total War sa rozrastá o ďalšiu časť, aj keď len postupne a v novom štýle. Po dlhšom pobyte v rôznych štádiách uzatvorených testov dnes Creative Assembly vydali open beta verziu tímovej multiplayerovky Total War: Arena, do ktorej sa môže zapojiť už naozaj hocikto a každý si tak môže vyskúšať ostré súboje 10 vs. 10 so štvoricou frakcií. K pôvodnej trojici teraz hráči dostali aj štvrtú, ktorou je Kartágo. My sme mali možnosť vyskúšať si hranie za veliteľov Hannibala a Hasdrubala a do boja sme tiahli aj so slonmi. Čo je ale hlavné, na novinárskom evente začiatkom mesiaca sme práve o Kartágu a aj plánoch pre betu a budúcnosti hry vyspovedali vývojárov. Na otázky nám odpovedal David Petry, vedúci dizajnér herného obsahu.

Naposledy sme sa s hrou osobne stretli v novembri priamo v kanceláriách Creative Assembly (odkiaľ sme vám priniesli naše dojmy). Čo je v hre odvtedy nové?

Hlavne Kartágo, to je veľká novinka, ktorú sme tu predstavili. So sebou prináša zhruba 30 nových jednotiek, množstvo nových schopností, používateľných predmetov, dvoch úplne nových veliteľov a tiež nový typ jednotky – slony. Tie ste si mohli dnes vyskúšať a sú naozaj zaujímavé a aj ničivé. Kartágo bolo naozaj veľmi žiadanou frakciou medzi hráčmi. Dokonca si myslím, že vždy vyhralo v našich prieskumoch, ktorú frakciu by ako ďalšiu chcela herná komunita. Takže sme naozaj nadšení, že je vonku a je naozaj vydarená.

Ako by si porovnal Kartágo s ostatnými frakciami v hre?

Kartágo je naozaj zaujímavá frakcia. Povedal by som, že je veľmi agresívna a mocná. Má nejaké podobnosti s Rimanmi a ich pechotou, hlavne silu. Nájdete tam silnú pechotu a silných šermiarov, obsahuje ale tiež silnú líniu kopijníkov, takže sa dá povedať, že obsahuje aj trochu toho gréckeho, defenzívneho herného štýlu. Ak by som to mal ale stručne zhrnúť, tak by som povedal, že je to o pechote, slonoch a silnej  a veľmi rýchlej kavalérii. Takže to je Kartágo v skratke - účinné.


Aká je zatiaľ spätná väzba?

Na Kartágo? To vlastne ešte nie je vonku. Toto je prvý raz, čo si ľudia môžu vyskúšať hru za Kartágo a zatiaľ si ju vyskúšali len novinári.

A čo spätná väzba na hru celkovo, napríklad z nedávneho otvoreného beta týždňa, kedy sa do hry zapojilo mnoho nových hráčov?

Myslím, že to zatiaľ vyzerá veľmi dobre. Vždy je dobré, keď do hry príde nová várka hráčov a dajú nám novú perspektívu o tom, ako sami vnímajú hru a aká podľa nich je. Pretože máme množstvo hráčov, ktorí s hrou trávia veľa času a ponúkajú hlboký pohľad na problémy ktoré môžu nastať neskôr v hre, no keď prídu noví hráči, môžeme dobre vidieť problémy, ktoré sú na začiatku hry. Obťažnosť, komplexnosť a ďalšie veci, na ktoré narazia hneď na začiatku hry. Zvýrazní nám to veci, na ktoré by sme sa mali pozrieť a vyladiť ich. Myslím si, že to bola pre nás rozhodne pozitívna skúsenosť.

Strelecké jednotky v hre sú mimoriadne efektívne v boji a majú neobmedzenú muníciu. Nepremýšľate o tom, že obmedzíte kapacitu ich striel ako je to v tradičných Total War hrách?

V priebehu vývoja sme si prešli rôznymi nápadmi pre lukostrelcov a naozaj sme sa pozreli na množstvo rôznych spôsobov, ako k nim pristupovať. Určite ale teraz nebudeme do hry uvádzať limit šípov. Povedal by som, že to nie je úplne vylúčené, ak by to pre hru bolo naozaj potrebné, ale zápasy nám ukazujú, že lukostrelci nie sú neúmerne silní, do hry skôr pekne zapadajú. Naozaj sa môžete cítiť frustrovaní, keď na vás lukostrelci útočia, lebo niekedy s tým nemôžete nič spraviť. Napríklad, keď hráte za Barbarov a ostreľujú vás, vtedy si poviete „do pekla!“. Zatiaľ sa nám ale ukazujú veľmi dobre v našej metrike, takže to nie je niečo, čoho by som sa veľmi obával. Samozrejme, je to niečo, čo pozorne sledujeme a ak nám začnú uchádzať do jednej alebo druhej strany a budú neúmerne silní alebo zase slabí, potom to začneme nastavovať, aby sme sa uistili, že fungujú správne.

Poviem napríklad svoj pohľad na to, prečo sme do hry nezakomponovali limit munície, lebo také debaty tu sú – ak v bitke prídete o všetky šípy pre lukostrelcov, čo spravíte?

Len doplniť nejakým spôsobom.

Ale sám vidíš, že by sme len pridávali ďalšie systémy do už tak dosť hlbokej hry. Od hráča s lukostrelcami, ktorý už tak má na starosti veľa mikromanažmentu, vyhnúť sa útokom, nepriateľom, chyteniu, žiadate, aby robil niečo ďalšie. Pridalo by to vrstvu, ktorá aktuálne nie je potrebná. Nehovorím, že niekedy v budúcnosti nebude potrebná, ale je to jedna z tých vecí, na ktoré sa treba pozrieť z mnohých uhlov.

Poďme k otvorenej bete. Tá je totiž už tu a čo teda od nej môžeme očakávať?

Za nás dúfam, že začneme vydávať viac obsahu. To bude odteraz náš cieľ. Postavili sme naozaj silné základy pre hru a sme nesmierne hrdí na to, čo sme dosiahli a toto je naozaj obrovský skupinový projekt. Tím je skutočne veľmi talentovaný, pracovalo sa v rôznych oblastiach a každý pracoval naozaj tvrdo, takže sme naozaj hrdí na základ, ktorý sme vyvinuli, no teraz nastal čas pridať do hry viac obsahu. Je čas pridať do hry nové frakcie, nových veliteľov. Vlastne už relatívne skoro do hry pridáme nového veliteľa na strane barbarov, ktorý je teraz vo vývoji. Takže si myslím, že teraz je čas, aby sme hru expandovali.

Hádam, že tento veliteľ je to jediné, čo si nám z ďalšieho obsahu mohol naznačiť, však?

(smiech) Obávam sa, že áno. Všetko, čo o ňom môžem povedať, je, že to bude barbar a bude sa sústrediť na lukostrelcov, čo je vtipné, keďže sme sa o nich práve bavili. Myslím si, že táto časť stromu za barbarov naozaj nie je ešte dostatočne vyvinutá. Premýšľali sme nad úpravou veliteľov, ale povedali sme si, že to treba spraviť poriadne a priniesť do hry naozaj dobrého veliteľa. Myslím, že sme vybrali takého, ktorý sa do hry naozaj veľmi dobre hodí.

Ako dlho plánujete zostať v otvorenej bete?

To je dosť zložitá otázka. Naozaj dúfam, že betu opustíme až vtedy, keď budeme cítiť, že je hra pripravená, keď bude ten správny čas. Dúfam, že toto bude náš prípad.

Plánujete pri plnom vydaní hry zresetovať štatistiky a progres hráčom?

Nie, pokiaľ ja viem, tak toto nie je v našich plánoch. Budeme robiť reset na začiatku otvorenej bety, ale keď sa beta otvorí, už hráčom zostane ich progres.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 22.2.2018
Páči sa mi! (+1)
TOTAL WAR: ARENA SA OTVÁRA KAŽDÉMU


PC

Vývoj: Creative Assembly / Creative Assembly
Štýl: Stratégia / Multiplayer
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29411)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk