Čo ešte robí Prison Architect medzi Steam Early Access titulmi? |
Jeden z úplne prvých Steam Early Access titulov naďalej nedokončený. Ako dlho ešte?
Na webe PC Gamer môžete nájsť jeden veľmi zaujímavý článok o hre Prison Architect, nie však nový, ale naopak už pekne odležaný. Je z marca 2013 a informuje o Prison Architect ako o hre prvej vlny nového experimentu Valve nazvaného Steam Early Access. Prison Architect stál pri jeho rozbehu bok po boku s Arma III i Kerbal Space Program. Arma už ale bola tesne pred dokončením a Kerbal dal svoj program dohromady v apríli tohto roka, iba ten Prison Architect nie a nie vyjsť.
Už v apríli 2014 nás zžierala netrpezlivosť, a tak sme spísali dojmy z alfa-verzie. Okrem väzňov, strážnikov a nástrojov na vybudovanie vlastnej väznice sme v nej našli aj množstvo šedých, nefunkčných tlačidiel užívateľského rozhrania a navrch veľkú porciu bugov a nedorobkov, ktoré nám nakoniec úplne zahatili cestu za vybudovaním päť hviezdičkového zariadenia. Bolo isté, že hra ešte potrebuje mesiace starostlivosti, ale aj tak je nepekným prekvapením, že príprava hry je aj po vyše roku naďalej v alfa-štádiu. Čo autori robili posledných 14 mesiacov?
Už v čase písania dojmov bol na svete build s poradovým číslom 20, ktorý do hry vložil zaujímavú mechaniku – prevychovávanie väzňov. Teraz už netreba odsúdencov iba udržať pod zámkom (okrem tých odsúdených na smrť), ale na základe štatistík udelených trestov, zapojenia do práce, účasti v programoch, zdraví či účasti na vzburách a pokusov o útek môžete z panáčika vykresať oveľa lepšieho človeka. Pribudol aj zásah národnej gardy či želiezka na vašich vlastných rukách kvôli privysokej úmrtnosti zverencov.
Ešte v ten istý mesiac väzni prepadli narkománii. Nešťastní alebo znudení siahajú po heroíne i kokaíne, v lepšom prípade alkohole. S problémom treba bojovať všetkými dostupnými prostriedkami vrátane razií, odvykačky a skupinových posedení s psychológom. Nikto nie je úplne stratený, ale potrebuje mať nad sebou tvrdú ruku. Tiež pribudla veľmi vítaná funkcia rôznych denných režimov rôznych nápravno výchovných skupín, aby sa autíčkári nemiešali s nájomnými vrahmi.
Ďalšími krokmi boli inštalácia dverí ovládaných z riadiacej miestnosti i automaticky pomocou časovačov, rozšírenie módovateľnosti hry, dohody s donášačmi, vnímanie reputácie väzňov (silák, stoik, zabijak...) i špeciálne režimy pre miláčikov a donášačov. Vianoce vo väznici prišli trochu neskôr, v januári začali byť väzni prepúšťaní na podmienku. Väzeň môže po odsedení polovice alebo troch štvrtín trestu predstúpiť pred komisiu, ktorá rozhodne na základe jeho známky prevýchovy a šance na recidívu.
Prísnosť či benevolentnosť komisie možno ovplyvňovať, ale za recidívu viacerých predčasne prepustených väzňov môže byť hráč prepustený, za úspešnú a rýchlu prevýchovu väzňov naopak väznica dostáva finančnú odmenu. Prepustení určite nebudú odsúdení na smrť, môžu však dostať možnosť odvolať sa a požiadať o zmiernenie trestu na doživotie, všetko za účasti vášho vlastného právnika a s možným koncom s kňazom, elektrickým kreslom a finančnou odmenou za dobre odvedenú prácu.
V zatiaľ najnovšom builde bolo strážnikom hodené pod nohy ďalšie poleno – väzni sa začali zgrupovať do gangov. Problém s členmi gangu je v tom, že držia spolu a spacifikovať jedného problémistu je kvôli tomu o to ťažšie. Členovia gangu nosia rovnaké tetovania a vždy pribehnú “bratovi“ na pomoc, a to aj keď práve zápasí so strážnikmi. Gangy tiež podporujú kradnutie zbraní a radšej ich nosia so sebou, než by ich ukrývali. Členovia sa nezúčastňujú dobrovoľných programov ani nepracujú, proste jedna veľká katastrofa, ktorú chcú autori v ďalšom builde ešte zväčšiť. Menšou novinkou je malý obchod, kde môžu väzni míňať svoju veľmi skromnú výplatu a majú tak po jeho postavení väčšiu chuť do práce, môžu si kúpiť niečo na zahryznutie i nejaký ten zaujímavý časopis.
A čo viac, niekoľkokrát bola vyhlásená veľká dezinsekcia – boj proti bugom, ale bol čas aj na vyvažovanie hry a úpravy užívateľského prostredia. Snáď teda môžeme povedať, že autori nepolihovali niekde na tropických plážach a neužívali si milióny dolárov za vyše milión predaných kópií a skutočne sa naďalej venujú hre. Prison Architect je stále v alfe, ale v Steam EA sekcii užívateľských recenzií sa množia nadšené krátke komentáre i dlhé pochvaly od ľudí, čo už v rozpracovanej hre strávili vyše 200 hodín! Negatívny postoj zaujali predovšetkým hráči, ktorí si nedokázali poradiť s už pekne dlhým zoznamom funkcií, mechaník, pravidiel a tabuliek. Snáď to čakanie teda naozaj stojí za to, Introversion Software verí, že hra bude v októbri, novembri alebo prinajhoršom decembri tohto roka konečne pripravená na vydanie.
Trochu by sme ale autorom mohli vyčítať, že si popri náročnom vývoji ešte dovolili urobiť odbočku a ako priznali, časť úsilia už vkladajú do prípravy mobilnej verzie pre iOS a Android.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Introversion Software Štýl: Managementová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|