Metroid Prime: Federation Force chce obhájiť svoju existenciu |
Pripravovaný Metroid Prime pre 3DS to má u hráčov ťažké, no my sme si hru už vyskúšali a má niečo do seba.
V tábore Nintenda po nedávnej E3 asi najviac rezonovala menšia akčná hra Metroid Prime: Federation Force pre 3DS. Nie preto, že by z nej všetci padali na zadok. Práve naopak, hráči reagovali až nečakane negatívne a dokonca vytvorili petíciu na to, aby bola hra zrušená. Nie, že by vyzerala až tak zle, skôr to bolo vyústenie toho, že sme sa nedočkali predstavenia poriadnej Metroid hry so Samus v hlavnej úlohe.
Federation Force si však chce obhájiť svoju existenciu. Príbeh hry nám predstaví jednotku Federácie, ktorej úlohou je zasahovať v rôznych častiach vesmíru. Autori s ňou totiž majú v budúcnosti série väčšie plány. A okrem toho chcú opäť zaujať aj multiplayerom. Nie však tak, ako sa im to podarilo v prípade Hunters pre Nintendo DS. Vyskúšali sme si niekoľko zápasov v Blast Ball režime a aj keď bol úvod rozporuplný, netrvalo dlho a objavili sa aj radostné výkriky po každom strelenom góle.
Blast Ball je vlastne istou variáciou sci-fi futbalu, kde proti sebe stoja 2 tímy s 3 hráčmi na každej strane. Neriešia sa tu samostatné pozície, musíte zvládať všetko, obranu aj útok. Do kruhovej arény vstupujete vo väčších exo oblekoch a snažíte sa loptu väčšiu ako vy sami dostať do súperovej brány na opačnej strane. Zdanlivo jednoduchý koncept je však okorenený niekoľkými zaujímavými prvkami.
V prvom rade, lopty sa nemôžete dotknúť. Ak sa jej dotknete, výrazne vám to ublížil. Viac dotykov znamená smrť a veľmi pomalý respawn, kedy dávate súperom obrovskú výhodu. Loptou hýbete len vďaka svojej zbrani, ktorá funguje v dvoch režimoch – rýchla paľba a jeden silný výboj. Navyše ňou dokážete napáchať aj nejaké tie škody samotným súperom. Taktika hry sa tak orientuje na 3 oblasti. Musíte vedieť, kedy treba ísť po lopte, kedy po súperoch, no a taktiež aj to, kedy sa oplatí postaviť lopte priamo do cesty, aby neprešla do brány.
To je ďalšia vec v hre, ktorá ju ozvláštňuje. Postupom hry sa totiž mení. Napríklad, po skórovaní dvoch gólov súperovi sa zmenší na jednu tretinu, čo vám dosť komplikuje situáciu. Zdalo sa nám, že to nahráva remízam, po ktorých nasleduje predĺženie, v ktorom sa hrá na zlatý gól.
Začiatok v hre nebol práve jednoduchý. Nevyzerá práve najvábnejšie a na ihrisku vládol chaos. No pre nás všetkých do bol prvý kontakt s hrou. Postupne sa lepšili aj dojmy a aj keď v hre ešte treba niektoré drobnosti doladiť, dokáže ponúknuť zaujímavý zážitok a to najmä pri lokálnom hraní, keď po sebe spoluhráči kričia ani nie tak povely, ale len jednoduché pokriky, ktoré prerastajú do neurčitých citosloviec. A vtedy to začína byť zábava.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- DOJMY: Doom: The Dark Ages 66
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Windows 11 dostane nový dizajn BSOD, stratí možnosť inštalácie bez loginu 119
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 110
- Aprílové hry 34
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54 zobraziť viac článkov >
![]() |
Wii
Vývoj: Nintendo / Retro Studios Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|