Dojmy z Gamescomu: Shiness zmieša RPG s bojovkou |
Pozreli sme sa na nenápadné indie RPG, v ktorom sa v novom fantasy svete spájajú tradičné herné prvky s dynamickou bojovkou
Francúzsky vydavateľ Focus Home Interactive sa pomaly, ale isto, rozrastá a zaraďuje k tým najvýznamnejším. Svoje portfólio stále rozširujú a postupne pod svoje krídla naberajú aj menšie štúdiá, ktorým umožňujú vydávať ich hry. Podobným prípadom je aj francúzske indie štúdio Enigami, ktoré na Kickstarteri uspelo so svojim netradičným RPG Shiness. A práve na túto hru sme sa boli v stánku Focusu pozrieť, pričom nám o nej niečo viac prezradil aj Hazem Hawash, zakladateľ štúdia.
Shiness sa pokúša zaujať hneď na niekoľkých frontoch. Jedným je grafické stvárnenie a vizuálna štylizácia. Tá vychádza z manga štýlu a výrazne pripomína ázijskú produkciu, v ktorej sa autori zjavne inšpirovali. Tomu zodpovedá aj cel-shade spracovanie v UE3. Postavy sú zvieratká s ľudskými črtami a vlastnosťami. Taktiež majú rôzne osobnosti a žijú v komunitách, čo sa neskôr odráža pri plnení úloh.
Druhým frontom je samotný herný koncept, ktorý kombinuje tradične zamerané RPG s dynamickým súbojovým systémom, aký môžete poznať z akčných hier ako Naruto alebo Dragon Ball. A to so všetkým, aj s oznámením započatého súboja a záverečným hodnotením za jeho prevedenie. Autori sa takto chceli vyhnúť nudnému ťahovému súbojovému systému a podľa dema sa im to celkom dobre podarilo. Súbojový systém bude rozsiahly a postupne sa budete učiť nové prvky a skilly, pričom si ich sami môžete kombinovať a vytvárať, až sa celkovo naučíte viac ako 20 rôznych spellov a útokov.
Hra okamžite zaujala netradičným RPG systémom, čo sa týka schopností. Aj také elementárne veci ako napríklad skok sa totiž musíte naučiť. Robí sa to tak, že si skok ako schopnosť vložíte do aktívnych slotov. No akonáhle sa skákať naučíte, už nepotrebujete mať túto schopnosť equipnutú a môžete sa sústrediť na ďalšie. Itemy zase získavate z príšeriek, ktoré chytáte. V priebehu hry sa k vám navyše pripoja ďalšie postavičky a dokážete vytvoriť tím. Tímy hráčov sa budú rôzniť na základe rozhodnutí, ktoré v hre spravíte. Takto môžete pribrať až 5 postáv, ktoré môžu mať rôzne špecializácie a ako v boji, tak pri chodení po svete sa medzi nimi môžete prepínať.
V Shiness nie je len jedna cesta plnenia questov. Vždy ich existuje niekoľko, no musíte počítať s následkami. Nie každého musíte nakopať, niekedy postačí aj rozhovor. Systém dialógov nie je zložitý, no pre hru postačuje. Postavy sa s vami dokážu dlho vykecávať, no vy potom reagujete buď pozitívne alebo negatívne. Vaše rozhodnutia budú mať dopad na svet. Ak niekde niekoho nakopete poriadne do zadku, môže vás celá jeho osada nenávidieť a vždy na vás útočiť, čo pravdepodobne nie je to, čo by ste v hre chceli zažívať.
Shiness je veľký duch, ktorý obýva svet Meteora a riadi v ňom všetko. Rozdeľuje sa na 4 časti a tieto ovplyvňujú aj vaše postavy. Podľa toho, aké schopnosti využívate, sa vám zlepšujú štatistiky v štvorici takýchto kruhov. Herný svet nebude priamo otvorený, ale dostatočne veľký na to, aby budil dobrý dojem a umožňoval veľkú voľnosť. Je inšpirovaný svetom zo Zelda hier a pri prechádzaní ním to bolo aj poznať. Len prvý dungeon je skutočne obrovský a zaberie zhruba 2 hodiny. Samotný hlavný príbeh by vám mal zabrať zhruba 15 hodín, no to je číslo bez vedľajších questov. Náročnosť hry progresívne stúpa, takže sa nemôže stať, aby ste boli v niektorom bode výrazne silnejší ako nepriatelia.
Tento svet však zaujme aj v iných ohľadoch. Autori sa spojili s rôznymi lingvistami a 2 roky tvorili pre hru vlastný systém reči, ktorý obsahuje viac ako 10000 slov a má vlastné pravidlá. Taktiež hra samotná, aj keď môže pôsobiť detsky, obsahuje aj náročnejšie témy a nemusíte byť prekvapení, ak počas plnenia vedľajších questov narazíte na politické témy, či hrozbu eko terorizmu. A viac sa dozvieme začiatkom budúceho roka na PC, Xbox One a PS4. Hru bude navyše sprevádzať aj komks, ktorý sa na rovnaké udalosti pozrie z pohľadu inej postavy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ynnis Interactive / Enigami Štýl: Bojovka / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|