Dojmy z Gamescomu: Vesmírny titul Tacoma sa inšpiruje v Bioshocku |
Aké tajomstvá na vás čakajú v ďalekom vesmíre? Nový titul od autorov Gone Home vás zavedie ďaleko od domova, kde budete čeliť hlavne samote
Včera sme vám priniesli naše dojmy z VR titulu Pollen, ktorý sa zjavne inšpiroval kultovou Kubrickovou Vesmírnou odyseou. Na Gamescome sme mali možnosť vyskúšať si aj ďalší podobný titul, ktorý rovnakú inšpiráciu taktiež neskrýval, pričom Nina Freeman, jedna z autorov hry, neskôr priznala, že si celý tím počas vývoja povinne pozrel aj Cameronových Aliens. V atmosfére je inšpiráciu jednoznačne badať, no už keď som sadal za konzolu som sa dozvedel, že nehrozí, aby nás v hre niekedy niečo zabilo.
Tacoma nebude hororom. Minimálne nie vo význame, s akým sa najčastejšie stotožňujeme. Nebude vás tu naháňať žiadne vesmírne monštrum, nechce vás zabiť žiaden inteligentný počítač, ani nič podobné. Aj tak to však nebude prechádzka ružovou záhradou. Ocitáte sa na vesmírnej lodi, z ktorej všetci zmizli a vy musíte zistiť, kam sa podeli. Atmosféra v hrateľnej ukážke bola ťaživá a tajomná. Loď ponúkne mnoho rôznych prostredí, dokonca by sa dalo povedať, že občas pripomína Bioshock. Prejdete od krásne navrhnutých chodieb, cez zelené záhrady, až po sterilné prechodové komory.
Po bývalých obyvateľoch lode vám toho zostalo veľa. Záznamy v podobe akýchsi „duchov“ vám naznačia miesta, kde boli, čo tam robili a aj o čom sa spolu bavili. Taktiež môžete nájsť ich odkazy, konverzácie, či si prehrať hudbu, ktorú niekde počúvali. Môžete sa tak vžiť do situácií, ktoré predchádzali zmiznutiu a hlbšie zistiť okolnosti, ktoré na lodi nastali. V pozadí sa navyše rozoberajú aj náročnejšie témy. Dozviete sa viac o vzťahoch postáv, odlúčení od rodiny, dokonca chorobách.
To všetko zažijete s prekvapivo dobre spracovaným priestorovým zvukom, ktorý robí z objavovania podobných záznamov radosť. Celkovo je pre hru orientácia v priestore dôležitá a dokazuje to aj možnosť pohybu. Jednotlivými chodbami a komorami sa môžete presúvať vďaka absencii gravitácie a razom sa tak zo stropu môže stať podlaha, keďže ste vybavení magnetickými topánkami. A dostanete sa aj von, no k tejto pasáži sme sa v deme nedostali.
Hra je o objavovaní a o príbehu, aj preto sa spolieha skôr na jednoduché akcie a mechanizmy. Rovnako aj na intuitívne ovládanie, v ktorom toho veľa nespravíte. Zaujmú však drobnosti. Loď riadi systém nazvaný Odin, ktorý musíte reštartovať. A heslo na vstup cez dvere zadávate v posunkovej reči, čo je niečo nové a hru to robí zvláštnejšou. Veľmi by jej svedčala virtuálna realita, no Nina hovorí, že zatiaľ to v pláne nemajú. Avšak sú len v polovici vývoja, takže sa ešte všeličo môže zmeniť.
Fullbright, autori Gone Home, nám titul Tacoma naservírujú niekedy budúci rok a to na PC, Mac, Linux a aj Xbox One prostredníctvom ID@Xbox. Už teraz ide o zaujímavý titul, ktorý v sebe kombinuje mnoho zaujímavých prvkov a pridáva navrch aj niekoľko noviniek. Už len musíme dúfať, že tajomstvo, ktoré sa v hre bude skrývať, nás dokáže dostatočne dlho udržať v napätí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Fullbright studios Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|