Gloria Victis - stredoveké MMORPG s hradmi, mestami a feudálnym systémom |
Ambiciózny projekt chce dať takmer celý svet do rúk hráčom a nechať ich bojovať a o vlastnoručne vystavané pevnosti.
„Staň sa súčasťou feudálnej spoločnosti – slúž ako vazal alebo sa stať mocným lordom, podieľaj sa na ekonomike tohto sveta, založ a veď vplyvnú gildu, vztýč na teritóriách svoju vlastnú vlajku a utváraj politickú mapu.“ Tak takéto sľuby dokážu zaujať pozornosť a konkrétne tento pochádza od štúdia, ktoré si hovorí Black Eye Games a má byť zložené zo skúsených veteránov aj úplných nováčikov herného priemyslu. Ich MMORPG sa volá Gloria Victis a momentálne sa nachádza v pre-alfa štádiu.
Herný svet sa má veľmi ponášať na európsky a blízkovýchodný stredovek so štyrmi frakciami inšpirovanými mocnosťami tohto obdobia a regiónu. Tvorcovia sa chcú držať v medziach low-fantasy, takže namiesto fireballov a metania bleskov by sme mali počítať s prekliatiami, požehnaniami a asi aj alchýmiou. Prísne sledovanie príbehovej linky bude nahradené otvoreným svetom.
Gloria Victis sa má od tradičných MMORPG odlíšiť aj viacerými ďalšími pravidlami a mechanikami. Napríklad boj bude prebiehať "non-target“, takže bez zamerania nepriateľa a prázdnych nepodstatných animácii. K úspešnému zásahu bude potrebné nepriateľa naozaj trafiť, a to tak, aby nedokázal úder vykryť ani sa mu vyhnúť. Okrem bezpečných zón bude celý svet otvorený PvP a smrť znamená ponúknuť aspoň niektoré svoje itemy ako loot pre víťaza. Craftovací systém nebude jednoduchý a zložitejšie veci si vyžiadajú spoluprácu majstrov viacerých rozdielnych remesiel, zato však ponúkne možnosť vyrobiť všetko od šperkov cez zbrane až po lode, domy a hradby. A tým sa autori dostali až k systému obsadzovania územia v otvorenom svete.
Konfliktov o žiadané územia sa nezúčastnia iba najmocnejšie gildy, ale celé ich národy. Postará sa o to už spomenutá feudálna hierarchia. Územie každého národa bude rozdelené na regióny, pričom centrálny región s hlavným mestom bude jediný neobsaditeľný a pod kontrolou NPC a okolité regióny spadnú pod kontrolu hráčov. Hráčmi vlastnené regióny budú zahŕňať niekoľko teritórií a každé teritórium bude pozostávať z jednotlivých parciel, kde bude gildám dovolené stavať mestá, hrady i využívať zdroje surovín.
Všetky budovy v okolí hradu budú pod kontrolou jeho vládcu, ktorý ich však môže aj prenajať či previesť na inú gildu. Takto má vzniknúť systém s vazalmi ochraňujúcimi a rozvíjajúcimi zverené majetky, alebo aspoň platiacimi dane. Mesto s trhom prinesie vlastníkovi ekonomické bonusy, prístup k pokročilým remeslám a lodiam, ako aj možnosť prenajímať stánky ostatným hráčom. A samozrejme všetko zdaniť. Hrad nebude tak ekonomicky výhodný, ale zasa oveľa lepšie brániteľný. A aby to nebolo tak jednoduché, pod hrad či mesto môžu ešte spadať pevnosti. A aj keď hlavné výhody zožnú priamo majitelia hradov, miest a pevností a iba oni ich budú môcť vylepšovať, aj ich krajania budú môcť prísť, pomôcť s ťažbou a čosi si privyrobiť, takže nakoniec má každému hráčovi v národe záležať na tom, aby pevnosť nepadla do rúk inému národu.
Samotné dobývanie potom bude zahŕňať výstavbu obliehacích táborov, následne mobilných i statických obliehacích strojov - balíst, trebuchetov, baranidiel i rebríkov. Kempy poslúžia ako miesta respawnu, avšak s obmedzeným počtom respawnov. Obliehaná pevnosť tiež dostane obmedzený počet respawnov, pričom ich počet sa bude zväčšovať s vylepšovaním a rozširovaním pevnosti. Vojenský význam pevností spočíva v tom, že hrad ani mesto nemôžu byť obľahnuté bez toho, aby najprv padli podriadené pevnosti. Dobrí a silní vazali preto budú pre hrady a mestá veľmi dôležití, nakoľko obliehanie nebude mať časové obmedzenie a pred nečakaným útokom vládnucu gildu ochránia iba jej aktívni vazali.
Znie to naozaj veľmi zaujímavo, ale sú tu dva háčiky. Hra ešte nie je zďaleka dokončená a po dokončení bude free-to-play, čo asi nebude vyhovovať každému. Prístup do alfa-verzie je obmedzený zakúpením balíka v hodnote minimálne 10 dolárov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Black Eye Games Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|