Activision Blizzard kupuje autorov Candy Crush Saga za 5.9 miliardy dolárov |
Spoločnosť King Digital Entertainment a jeho jednoduché hry pomôžu Activisionu expandovať na nový trh s pol miliardou pravidelných hráčov.
Activision Blizzard sa pod vedením svojho prezidenta Bobbyho Koticka odhodlal k masívnej investícii 5.9 miliardy amerických dolárov. Za túto, bežnému smrteľníkovi nepredstaviteľnú kopu peňazí, odkúpi všetky akcie spoločnosti King Digital Entertainment. Meno spoločnosti King nám nemusí byť vôbec známe, ale stačí vedieť, že ide o hviezdu Facebooku úspešnú na poli mobilných free-to-play hier. Spoločnosť vznikla v roku 2003 a jej najúspešnejším titulom je spoj-tri hra Candy Crush Saga. Z dlhého zoznamu ešte náhodne vyberáme Pet Rescue Saga, Farm Heroes Saga, Pyramid Solitaire Saga a Candy Crush Soda Saga.
Activision Blizzard sa chváli, že len čo obchod odobrí írsky antimonopolný úrad, stane sa vedúcou silou na konzolovom, PC a už aj na mobilnom trhu. V jednej rodine sa ocitne konzolovo megaúspešná séria Call of Duty, ohromne úspešná PC MMORPG World of Warcraft a dve z piatich najziskovejších mobiných hier v USA - Candy Crush Saga a Candy Crush Soda Saga. Nemožno zabúdať na ďalšie silné značky Blizzardu - Hearthstone: Heroes of Warcraft, StarCraft, a Diablo a Activisionom vydávané Guitar Hero, Skylanders a Destiny.
Activision je pripravený zaplatiť $18 za každú akciu Kingu, čo je o 16 percent vyššia suma, než pondelková hodnota akcií na newyorskej burze. Agentúra Reuters pátrala po motivácii oboch strán k uzavretiu obchodu. Bobby Kotick povedal, že pre Activision je najdôležitejší prístup k hráčskej základni Kingu a dodal, že 60 % hráčov jeho hier je ženského pohlavia (teda iné publikum aké má na PC a konzolovom trhu) a že na hranie jeho hier stačia aj mobily, takže opäť oblasť, kam chce expandovať.
Kingu má Activision pomôcť ďalšími investíciami i skúsenosťami s budovaním dlhodobo úspešných značiek. Spoločnosť sa zrejme obávala stagnácie a straty vlastnej hodnoty, keďže minulý rok bola pri vstupe na burzu ohodnotená na 7.08 mld. dolárov a akcie sa predávali za $22.50, a teraz ju Activision môže celú kúpiť o miliardu lacnejšie. Analytici spoločnosti prestávali veriť, že úspech Candy Crush Sagy nebol iba náhodný výstrel do čierneho, keďže žiadny z nových titulov spoločnosti nedosiahol porovnateľný úspech. Activision by teda mal vhnať do plachiet nový vietor a udržať pravidelných zákazníkov, ktorých vraj majú King, Activision a Blizzard spolu až pol miliardy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >