League of Legends sa mení, v roku 2016 zatlačí na tímové hranie |
Riot nezaspal na vavrínoch a budúci rok prekope hneď niekoľko oblastí najúspešnejšej MOBA hry na svete.
League of Legends si drží status najhranejšej videohry na svete a možno o to viac prekvapí, že štúdio Riot sa odhodlalo k viacerým veľkým zmenám. V priebehu roka bude prekopaný systém matchmakingu a výberu hrdinov, skupinové hranie, pribudnú nové funkcie a konečne sa začína s testovaním nového klienta.
Najvzrušujúcejšou zmenou sa zdá byť nový systém výberu hrdinov. Riot sa pokúsi hráčov dostať do úloh, kde majú záujem hrať a zároveň vytvárať funkčné tímy. Základ spočíva v tom, že si každý hráč ešte pred spustením matchmakingu nastaví preferencie. Na primárnu aj sekundárnu pozíciu si bude môcť nastaviť úlohy top, mid, bottom, jungle, support, alebo fill, teda ochotu prispôsobiť sa potrebám tímu.
Z toho hráčovi vyplývajú tri rôzne možnosti. Nastaviť si obe pozície (napríklad mid + top) a mať istotu, že bude zaradený do tímu, kde bude jedna z tých pozícií voľná. Druhá možnosť je nastaviť na obe pozície fill a čo najskôr sa tak dostať do hry, bez čakania v rade na konkrétnu pozíciu. Tretia možnosť je kombináciou prvých dvoch, teda nastaviť primárne prianie plus fill (mid + fill), čím sa dostane na konkrétnu pozíciu, ak je práve v niektorom vznikajúcom tíme voľná.
Riot počíta s tým, že niektoré pozície nemusia byť tak populárne ako ostatné (support, jungle). Ak by vznikla veľká nevyváženosť, bude ochota hrať na týchto pozíciách odmeňovaná IP bonusom.
Ďalšou oblasťou je posilnenie tímového hrania. To začína zavedením dynamických skupín. ktoré budú môcť rebríčkom postupovať spoločne a stretávať sa hlavne s rovnako početnými tímami. Ak hráči vytvoria päťčlennú skupinu, nemali by sa vôbec stretávať s trojčlennými skupinami doplnenými o jednotlivcov. Tímy budú hodnotené na základe spoločných výkonov a hráči hrajúci v skupinách dostanú IP bonus.
Do oblasti monetarizácie a free získavania itemov, skinov a hrdinov má vniesť čerstvý vánok Hextech Crafting. Pôjde o komplexný systém založený na zbieraní úlomkov kľúčov po každom víťaznom zápase, ich kombinovaní do kľúčov, no a potom ešte bude hráč potrebovať truhlicu, ktorej zámku by kľúčom otvoril. Truhlice má môcť hráč získať po veľmi dobrom zápase, ale iba obmedzený počet kusov do roka.
Ďalší typ truhlice sa bude dať kúpiť v in-game store a v oboch prípadoch nebude mať hráč tušenie, čo nájde vo vnútri. Ak tam nájde niečo hodnotné, ale pre seba úplne nepotrebné, môže s tým prísť ku craftovaciemu stolíku a tam z niekoľkých nepotrebných itemov vyrobiť aspoň jeden užitočný. Rovnako by to mohlo fungovať aj so skinmi a hrdinami.
Z ďalších vecí je zaujímavá podpora socializácie hráčov pomocou mobilných aplikácií, skupín a vytvárania hráčmi pomenovaných, organizovaných a riadených sociálnych skupín - klubov. Vytváranie klubov a podpora organizovania hráčov do tímov môže byť videná ako snaha oddeliť slušných hráčov od problémistov, salámistov od skillerov a podobne a zabrániť tak strácaniu hráčov znechutených náhodnými spoluhráčmi.
Riot zároveň usúdil, že hra si po rokoch už naozaj zaslúži zbrusu nového klienta. Ten bude postavený na odlišnej technológii ako súčasný, prívetivejší k hráčom i vývojárom a zmena je samozrejme skvelou príležitosťou k prekopaniu celého užívateľského rozhrania. Hráči s úrovňou 30 a bez prehreškov voči dobrým mravom sa už môžu hlásiť do alfa-testu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Free2play Vývoj: Riot Games / Riot Games Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|