Oxide games vysvetľuje prečo Xbox One a PS4 majú taký problém s Full HD a 60fps |
Autori enginu poháňajúceho DX12 PC stratégiu Ashes of the Singularity vysvetlili, prečo sa nové konzoly tak ľahko zadýchajú.
Web GamingBolt urobil rozhovor s Oxide Games, tímom stojacim za Nitrous Engine. Tento engine zaujal herný svet vďaka Ashes of the Singularity, prvej real-time stratégií využívajúcej DX12. Vďaka enginu vybavenému najnovšími technológiami dokáže hra v peknej grafike zobrazovať masívne boje odohrávajúce sa na niekoľkých planétach súčasne. Reč prišla aj na konzoly novej generácie, PS4 a Xbox One, od ktorých si hráči veľa sľubovali a nakoniec majú obrovský problém zvládnuť hry vo Full HD rozlíšení a plynulých 60 fps.
Nová generácia konzol neraz sľubovala, že bude 6krát výkonnejšia než konzoly PS3 a Xbox 360. Pekná grafika, 1080p a 60 fps by teda nemali byť najmenším problémom, lenže počítajte spolu s vývojármi:
"Ak chcete prejsť od 720p k 1080p, tak tým zdvojnásobujete počet pixelov. A ak ste predtým robili hry v 30 fps a 720p a teraz chcete 60 fps a 1080p, potrebujete zdvojnásobiť počet vykresľovaných pixelov aj framerate. To znamená, že potrebujete 4krát viac výkonu a to isté uvidíme aj pri 4K. A zrazu vám už dochádza výkon a pritom by ste chceli robiť ďalšie veci."
Vývojový tím teda pri použití bežného enginu spotrebuje štvornásobne viac výkonu v podstate iba na to, aby urobil 1080p/60fps remake starej hry. Ak chce svoju novú hru vylepšiť, urobiť otvorenejšie úrovne, viac výkonu vyhradiť umelej inteligencii, alebo využiť najnovšie svetelné efekty, zrazu už šesťnásobne výkonnejšia konzola nestačí.
Podľa tímu Nitrous Engine je ďalším dôležitým faktorom cena vývoja nových hier. Čím sú väčšie a čím viac záleží na každom detaile prostredia, tým je vývoj drahší a štúdia motivované robiť kompromisy. Viaceré hry potom v niektorých miestach vyskočia na 60 fps, ale v náročnejších scénach ide framerate prudko dole, čo spôsobuje ďalšie problémy.
Samozrejme, zároveň tým vyzdvihujú svoj engine, ktorý pri zmene nastavenia rozlíšenia z Full HD na 4K vraj nespomalí štvor- ani trojnásobne, ale vraj iba o menej ako polovicu. Treba ale povedať, že engine je špecializovaný na hry, ktoré potrebujú hlavne naraz renderovať veľa oddelených jednotiek a zdrojov svetla. Je postavený na využitie 8 jadrových procesorov a rozumie si s Mantle, takže nič nebráni jeho použitiu v konzolovej hre, zmysel by to ale asi malo iba u špecifických titulov iných žánrov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 83
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61
- VIDEO : Superman - teaser trailer 101 zobraziť viac článkov >