Dôležité rozhodnutia hry Stellaris |
Koľko nôh má mať zakladajúca rasa? Vyplatí sa militantný kolektivizmus alebo xenofóbny spiritualizmus? Monarchia alebo oligarchia? Warp alebo generátor čiernych dier?
V Stellaris bude môcť každý z nás vládnuť svojmu vesmírnemu impériu. Ale aké impérium to bude, o tom si každý rozhodne sám a vývojári z Paradox Interactive už na blogu venovanom hre pripravovanej pre rok 2016 odhalili mnoho z možností a dôležitých rozhodnutí budúceho vládcu galaxie.
Základnou voľbou je výber zakladajúcej rasy. Paradox pripravuje približne 100 unikátnych animovaných portrétov, ktoré síce nie sú dôležité pre hrateľnosť, ale prezrádzajú príslušnosť rasy k jednej zo šiestich veľkých skupín - cicavce, článkonožce, vtáky, plazy, mäkkýše a huby. Príslušnosť ku skupine sa prejaví aj na názvoch lodí a kolónií. Hra však bude rozlišovať medzi zakladajúcou rasou s nemennými rysmi a impériom, ktoré bude môcť pohltiť domovské planéty rôznych rás.
Ďalej si bude treba ešte pred štartom hry zvoliť povahu svojho národa. Tri body sa budú dať investovať do kolektivizmu vs. individualizmu, xenofóbnosti vs. xenofílie, militarizmu vs. pacifizmu a materializmu vs. spiritualizmu. Pri investovaní dvoch bodov do rovnakej povahovej vlastnosti sa z rasy stanú fanatici, čo samozrejme prinesie výhody i nevýhody.
Predchádzajúca voľba bude limitovať voľbu formy vládnutia, ale vždy budú v ponuke minimálne tri - nejaký druh oligarchie, demokracie a monarchie. Každý typ bude mať vlastné výhody a nevýhody, napríklad absenciu volieb vodcu pri monarchii, kde je nástupca daný, nech je aký je.
Vládcovia časom zostarnú a budú musieť byť nahradení. V militantne založených impériách budú kandidátmi admiráli a generáli, v technokratických spoločenstvách sa presadia vedci, ale najčastejšie sa bude vyberať z guvernérov vládnucich jednotlivým svetom či sektorom. Vlastnosti nového vládcu budú mať dopad na celý štát/impérium/spoločenstvo...
Galaxia je obrovská a tak bude hráč skôr či neskôr postavený pred otázku, ako prekoná cestovanie rýchlosťou svetla. Jednou z troch možností je využívanie warpových motorov. Tento spôsob cestovania je možný, iba ak je takýmto motorom vybavená každá loď flotily, preto aj nákladný. Síce poskytuje slobodu pri putovaní vesmírom, ale dosah jedného skoku je obmedzený a pri dlhších presunoch je potrebné skákať opakovane, čo zaberie veľa času.
Umelo vytvorená červia diera naopak okamžite prenesie celú flotilu z jedného konca galaxie na druhý, ale dokáže ju otvoriť iba špecializovaná vesmírna stanica, ktorá pred jej vytvorením potrebuje čas na prípravu. Hyper pohon je rýchlejší ako warpový pohon, ale umožňuje iba pohyb po líniách vedúcich naprieč galaxiou a prieskumná či vojnová výprava tak môže byť ľahko zablokovaná.
Už vieme, že v hre budú tri typy vedcov/bádateľov - fyzici, inžinieri a sociológovia a v čele každého odvetia bude jeden vedec, takže impérium môže viesť tri programy súčasne. Postup v jednotlivých kategóriách nebude po technologickom strome, bude založený na čiastočne náhodnej ponuke troch technológií alias kariet. Hráč si vyberie jednu a ďalšie dve sa vrátia do balíčka. Jednotlivé karty však dostanú rôzne vysokú pravdepodobnosť, že budú medzi trojicou ponúknutých kariet, takže bude extrémne nepravdepodobné, aby sa pokročilá technológia objavila na začiatku hry.
Pravdepodobnosť jej zaradenia do výberu ovplyvní množstvo faktorov - povaha impéria, vlastnosti hlavného vedca či už učinené objavy. Niektoré "karty" sa objavia iba pri špeciálnych príležitostiach, napríklad pri skúmaní anomálií. Unikátne karty budú doplnené o procedurálne generované typu "zvýšenie sily všetkých laserových zbraní o x percent".
Vesmírnej grand stratégie by sme sa mali dočkať v priebehu roka 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 317
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Paradox Interactive / Paradox Development Studio Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|