Pamätáte si ešte 7 Days to Die? |
Súputník DayZ a Rust netrhá partiu a tiež zostáva dobre zabarikádovaný v early access bunkri.
Survival hier pre viac hráčov v otvorenom svete je naozaj požehnane a preto niet divu, že si na niektoré kúsky za celý rok ani nespomenieme. Priam žiarivým príkladom je 7 Days to Die, hra, ktorá sa zúčastnila prvej veľkej vlny post-apokalyptických hier a v decembri 2013 vhupla do Steam Early Access programu spolu s DayZ a Rust. 7 Days to Die teda nevznikla ako klon niečoho iného v tomto žánri a vybrala sa vlastnou cestou s voxelovaným, teda jednoducho zničiteľným svetom, výstavbou obydlí , kopaním ochranných priekop a neustálym hľadaním surovín.
Dokonca ani nie je založená na PvP súperení a mnohí hráči v nej strávili desiatky až stovky hodín sami alebo v kooperácii s hŕstkou známych. Možno Minecraftom bol inšpirovaný denný/nočný cyklus, kvôli ktorému sa cez deň buduje alebo hľadá čo najlepšie útočisko a noc treba proste prežiť, pretože tam vonku číha nebezpečenstvo na každom kroku.
Počas roka 2015 vydalo nezávislé štúdio The Fun Pimps tri veľké aktualizácie, ale bohužiaľ sa nezdá, že by sa hra akokoľvek priblížila ku skutočnému vydaniu. Autori sa možno nechali inšpirovať konkurenčným Rustom a tiež zmenili engine, prešli na Unity 5. Získali tak prístup k mnohým novým funkciám, odleskom svetla od vody či uveriteľnejšej oblohe a zmenili, opravili či pridali odhadom 500 ďalších vecí. Alfa 12 potom priniesla podobnú nálož a k tomu hlavnú hviezdu - Mini Bike, ale aj zmeny počasia a venovali sa audiu i fyzike.
Od aktualizácie "Alfa 13" sú v hre "hi-res zombíci a zvieratá" s novými animáciami, programátori rozdelili telá tak, aby sa zombík nedal zabiť strieľaním do ruky či nohy a do bojov sa pokúsili pridať trochu viac fyziky. Úplne novou výzvou má byť zohľadňovanie teplôt, aby sa hráči báli prechladnutia i kolapsu z tepla. Naozaj obsiahla aktualizácia ale zmenila asi všetko od zberu surovín, inventára, craftingu, až po minimapu a v neposlednom rade systém progresu v jednotlivých skilloch.
Znelo by to veľmi dobre, lenže veľa vecí bolo urobených alebo odskúšaných iba na polovicu a čo nová funkcia, to nové bugy. Niektoré sťažnosti hráčov sú naozaj bizarné vrátane pádov frameratu na 5 fps, prehriatie organizmu za horúceho počasia počas plávania v jazere, tichý spawn zombíkov hneď vedľa hráča a mnohé ďalšie. Možno sa z toho štúdiu ešte podarí vyhrabať a obrovské zmeny po optimalizácii a vyladení prinesú ovocie, ale na to si budeme musieť počkať. Takže, možno o rok...
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Telltale / Fun Pimps Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|