Beta test Life is Feudal naplánovaný na marec, crafting môžete vyskúšať už dnes |
Stredoveké MMORPG predstavuje craftovací systém, boj o moc, razenia vlastných mincí, obranu pevností a karmu trestajúcu dopadnutých zločincov.
Malé štúdio Bitbox v novembri minulého roka vydalo RPG Life is Feudal: Your Own. Formálne samostatnú hru, ktorá je však predovšetkým základňou pre splnenie hlavnej misie - stvoriť výnimočnú stredovekú hardcore MMORPG. Zakladateľ štúdia Vladimir "Bobik“ Piskunov prekvapil správou, že beta-test Life is Feudal (bez "Your Own“) je naplánovaný už na marec 2016. Prístup najprv dostane iba 700 ľudí – najštedrejších podporovateľov. Podľa ich odozvy budú skôr alebo neskôr otvorené aj ďalie servery.
Ako sa bude MMO líšiť od single/multiplayerového Your Own? V prvom rade bude potrebovať niekoľkokrát väčší svet. Mapa Your Own je štvorec 3x3 km a mapa pre MMO vznikne spojením 49 takýchto máp poskladaných do štvorca 21x21 km. Pomerne jednoducho tak má vzniknúť veľký a zároveň otvorený svet. Cesta z jednej strany kontinentu na druhý by mala zabarať približne 3 hodiny.
Ďalšou zmenou je obsadenie územia, ktoré je na multiplayerových serveroch Yor Own dostupné iba gildám. V Life is Feudal si bude môcť každý s dostatočne vysokým skillom "authority“ obsadiť malý fliačik pôdy. Fliačik o rozlohe 200 metrov štvorcových sa však po dlhodobej úspešnej obrane územia a vďaka postupnému zvyšovaniu "authority" môže rozrásť až na 10 tisíc metrov štvorcových. Výstavba z modulárnych budov by sa mala zmeniť na výstavbu z modulárnych miestností (kuchyňa, obývačka, etc.), z ktorých si hráči vystavajú svoje domovy.
K modernému MMORPG patrí zaujímavý ekonomický systém. Ten v Life is Feudal bude založený na ponuke, dopyte a uzatváraní obchodov na globálnom trhu, ale s nutnosťou fyzickej prepravy itemu, materiálu atď. To znamená, že niekto sa bude musieť vydať na cestu na koni alebo loďou a to zas láka obchodníkov, dobrodruhov, banditov i žoldnierov. Nemenej zaujímavo znie menový systém, v ktorom budú silné gildy raziť vlastné zlaté a strieborné mince. Vo svojich obchodoch potom môžu požadovať platbu týmito mincami. Ak bude o tovar záujem, zároveň vzrastie záujem dostať sa k týmto minciam a ich hodnota na voľnom trhu by teda mala stúpnuť nad ich základnú (nominálnu) hodnotu danú obsahom vzácneho kovu.
Súperenie gíld nebude iba ekonomické, ale stretnú sa aj na bojových poliach. 24 hodín po vyhlásení vojny budú členovia oboch gíld aj so spojencami teleportovaní na bojisko. Kto sa nechá zabiť, príde o svoju výzbroj (alebo časť z nej). Kto utečie, prehrá. Porazenej gilde bude odobraný level z jej monumentu (základného kameňa jej sídla) a tým pádom sa zmenší jej chránené, teda nezraniteľné územie. Budovy, ktoré sa ocitnú za ochranným prstencom potom budú pre víťazov ľahkým terčom. Aby bola gilda zničená, musí prehrať aj posledný boj, v ktorom bude mať výhodu svojich obranných hradieb.
Hrozba vyhubenia a možnosť vziať na bojisko aj spojencov otvára diplomatické možnosti, ktoré by mali v neskoršej fáze obsahovať aj možnosť podriadiť sa inej gilde, prísť o nezávislosť, ale udržať si majetok a získať ochranu. Prakticky by tak mohol vzniknúť jednoduchý základ feudálneho systému, ale s gildami namiesto šľachtických rodov.
Crafting formou mini-hier! Piskunov si nemohol nevšimnúť, že crafting v Your Own nebol menej trpezlivým hráčom vôbec po chuti. Chcelo by to niečo zábavnejšie... Napríklad spoj tri mini-hru? Skutočne sa odhodlal k tomuto kroku, ale zarytý odporcovia spoj-3 hier sa nemusia báť, na každú činnosť má byť iná mini-hra. Kováčstvo je napríklad založené na rýchlych reflexoch a presnom pohybe kurzorom. A aby to nebolo len také táranie do vetra, môžete si mini-hry vyskúšať v internetovom prehliadači.
Odvážny nápad nestačí, musí byť ešte odvážnejší. Z webovej sa stane mobilná aplikácia a hráč si bude môcť vyťažiť rudu alebo nasekať drevo počas prestávky v práci alebo v škole pod lavicou. Alebo si nájsť náruživého spoj-3 hráča, potenciálneho majstra baníka, poslať mu link a nejako sa s ním dohodnúť. Zakázané to nebude. Mini-hry sa budú dať a dať tak prednosť klasickému systému vyžadujúcemu menej pozornosti.
Ďalšou výzvou je naučiť hráčov, že život za hranicou zákona je nebezpečný. Postava získa každý deň 1 kladný bod karmy. Za každé napadnutie, krádež či vraždu sa budú dostávať mínusové body a záporná karma sa v prípade smrti postavy premení na stratu bodov skúseností. Aj z tohto dôvodu by každý mal mať jedného hrdinu, ďalší budú iba za reálne peniaze. Hra by inak mala byť buy-to-play s in-game obchodom naplneným kozmetickými itemami. Free-to-play bude iba úvodná zóna, ostrov reštartovaný každých 24 hodín, takže sa na ňom nebude dať nič natrvalo vybudovať. Poslúži teda vlastne ako obdoba dema. Nezostáva nič iné, iba držať palce, pretože to vyzerá na veľa, veľa práce pre nezávislé štúdio.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 291
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Bitbox Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|