Kenshi sa po ôsmich rokoch vývoja dostáva do fázy beta |
Niektorým hrám to jednoducho trvá dlhšie...
Myslíte si, že vývoj niektorých hier je neznesiteľne dlhý? Kenshi je vo vývoji už ôsmy rok a v Steam Early Access ho nájdete takmer od založenia tohto programu na začiatku roka 2013. Ak si ale myslíte, že takýto projekt už musí byť dávno mŕtvy, nemáte pravdu. Autor hry nedávno potešil priaznivcov oznamom o plánovanom presune do fázy beta, ako aj novej mape otvoreného sveta a krajšej grafike.
Dôvodom dlhého vývoja je ambicióznosť sandboxovej hry a fakt, že na nej autor päť až šesť rokov pracoval celkom sám, zatiaľčo žil z minimálnej mzdy nočného strážcu. Tempo vývoja sa zvýšilo až po uvedení medzi Steam hry ponúkajúce predčasný prístup. Až za prvé utŕžené peniaze si Chris Hunt najal malý tím ľudí a vývoj sa trochu rozhýbal.
A o čom vlastne Kenshi je? V prvom rade je to sandbox, v ktorom si na začiatku nevolíte iba štartovacie štatistiky hrdinu, ale aj očakávaný štýl hrateľnosti, ktorý siaha od akčnej RPG, cez tradičnejšiu RPG až (tak trochu) real-time stratégiu. V hre totiž môžete prijať úlohu obchodníka, zlodeja, rebela, žoldniera, majiteľa obchodu, doktora... Komu sa nechce brázdiť divočinu, môže zostať pri budovaní základne a obranných štruktúr vybavených novými technológiami.
Hrdina je proste vypustený do obrovského, aj keď trochu pustého sveta, kde sa z neho (s trochou toho grindovania) stane takmer nepremožiteľný bojovník alebo významný kupec. Zo spočiatku bezvýznamného obyvateľa krutého sveta sa nakoniec môže stať aj vládca vlastného mesta, šéf vlastnej frakcie či veliteľ vlastnej armády.
Čo sa sveta samotného týka, Kenshi má vlastný post-apokalyptický púštny svet, v ktorom každý nájde nejakú tú podobnosť s Mad Maxom, ale autor sa nechal viac inšpirovať tematikou samurajov, nindžov a iných charizmatických majstrov meča, preto uprednostňuje boj zoči-voči.
Pripravovaná veľká aktualizácia prinesie prvú oblasť novej mapy, ku ktorej budú postupne pridávané ďalšie oblasti. Do hry pribudnú nové frakcie a generálkou prechádza aj technologických strom, jeho technológie a vyváženie. Budú sa dať stavať viacposchodové budovy s obrannými vežičkami na strechách, objavia sa rieky a oceány, nové zvieratá, rasy i poľnohospodárske plodiny a systém získavania (elektrickej) energie a programátor venoval veľa času vylepšovaniu enginu, čo sa prejaví na tieňoch, pôde i osvetlení.
Za roky v early access už Kenshi nazbieral takmer 2000 užívateľských recenzií a naďalej si drží "veľmi kladný" priemer, a to aj napriek negatívnym hodnoteniam založeným na obave, že hra nebude nikdy dokončená.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 350
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Lo-Fi Games Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|