Ako fungujú hry cez Windows Store vo Windows 10? |
Windows Store pre Windows 10 uplynulý týždeň spravil veľký krok vpred a pridal do ponuky štandardnú 60 dolárovú hru - Rise of the Tomb Raider.
Windows Store pre Windows 10 uplynulý týždeň spravil veľký krok vpred a pridal do ponuky štandardnú 60 dolárovú hru.
Síce Store funguje už dlhšie, v podstate už od Windows 8 a objavili sa tam rôzne, malé a aj väčšie hry a už sú ich tam tisíce, ale doteraz chýbal zásadný titul, ktorý by službu posunul medzi ostatné distribúcie AAA titulov. Rise of the Tomb Raider to práve spravil a Store sa tak v tomto ohľade pridal k digitálnym systémom ako Steam, uPlay, GOG a Origin.
Rise of the Tomb Raider k tomu Store hneď aj spopularizoval a to nízkou cenou hry, kde sa cez Ukrajinu alebo Indiu dá hra kúpiť len za pár eur. Dá sa to zmenením lokality vo Windows 10 (ale neprešlo to cez banku každému, niekomu len odíde 33 centov), ak však beriete slovenskú verziu nemáte problém kupovať, či už cez bankovú kartu, alebo predplatené karty z obchodov. Ale aká je vlastne verzia na Store? Je iná?
Je mierne iná ako ste zvyknutí. Nie obsahom, ani grafickými nastaveniam alebo ponukou, ale zapracovaním do systému a správaním sa. Store tituly fungujú na inej API úrovni ako štandardné hry. Sú viac previazané s prostredím windowsu, čo ich robí pocitovo inak riešené. Sú responzívnejšie a vidieť ako tu systém okien funguje lepšie ako štandardná aplikácia. Štartuje rýchlejšie, prepínate sa medzi nimi hrou a desktopom je prakticky instantné a dobre funguje aj plynulá zmena veľkosti okna. Plus hra zostane nacachovaná, ak sa z nej vypnete, pri ďalšom spustení ste hneď v nej. Hlavne úplne odpadá preblikávanie pri zmene rozlíšenia hry, kde si zmenu rozlíšenia prepočítava aplikácia interne. Nie sú to zásadné veci, ale je to zaujímavá zmena oproti hrám ako sme ich hrávali doteraz. Určite je to zmena k lepšiemu.
Zatiaľ je však otázne, či zapracovanie tohto nového systému zrýchľuje framerate, alebo či ho náhodou nespomaľuje. Nemáme totiž ešte z Windows Store verzie hry benchmarky, keďže Rise nemá vlastný benchmark a Store hry nepodporujú overlaye a neukáže sa vám framerate vo Fraps. Fungujú na inej úrovni systému. Teda nepôjde ani sweetFX a podobné dodatočné úpravy obrazu pre hru. Rovnako ešte hráči mali problémy s nastavovaním SLI konfigurácií, ale už na to prichádzajú. Otázkou ešte ostáva modovateľnosť Store hier.
K tomu Windows Store hry sa vám bude updatovať automaticky cez Store a rovnako budete cez Store sťahovať prípadne DLC (kliknete naň v hre a otvorí sa vám zakúpenie, alebo free stiahnutie). Rátajte aj s tým, že hra je previazaná s vašim Windows / Xbox kontom a teda Achievementy z hry sa priraďujú k nemu a všetko máte previazané vo vstavanej Xbox aplikácii vo Windows 10. Samozrejme aj priateľov vám do hier bude načítavať z tohto konta a multiplayer rovnako pôjde cez Microsoft služby. Čo napríklad znamená aj možnosť multiplayeru s Xboxom v podporovaných tituloch. Napríklad to ukáže Fable Legends, Killer Instinct ale aj Gigantic. Plus, ak hry podporujú aj crossbuy objavia sa aj na PC aj na Xboxe (prípadne aj na mobile). Žiaľ pri Rise of the Tomb Raider to neplatí a na oboch platformách sa musí kupovať hra samostatne.
V zásade je používanie hier cez Windows Store jednoduché, stabilné a funguje. Vidieť ako Microsoft za roky vývoja spravil dlhú cestu od starého GFWL. Ešte by mohli vylepšiť samotné zobrazovanie sťahovania, kde chýbajú percentá, alebo čas do dokončenia sťahovania. Dôležité je že už pridali možnosť výberu lokality na ukladanie a inštalovanie a nie je zafixované C: a nie ste už obmedzovaný miestom na primárnom disku (pridal to novembrový update Windows 10, ktorý musíte mať nainštalovaný, ak si chcete stiahnuť a zahrať Tomb Raidera).
Určite môžeme zhodnotiť launch Rise of the Tomb Raider na Store ako bezproblémový a ďalšie hry môžu prichádzať. Microsoft tam pripravuje Gears of War Ultimate, Fable Legends sa testuje, rovnako začal beta test Gigantic, príde Killer instinct, neskôr aj Sea of Thieves, ReCore, Halo Wars 2 a zrejme postupne väčšina Microsoft titulov, keďže sa už PC hrám venuje naplno. Z iných firiem zatiaľ aktívne prispieva Square, ktoré má už dva menšie ale kvalitné tituly Lara Croft Go a Hitman Go a aj Rise of the Tomb Raider je od nich, pripravujú Final Fantasy Agito.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC PS4 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Crystal Dynamics/Nixxes Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|