Square Enix Collective funguje už dva roky. Aké má výsledky? |
Nejednej hre sa podarilo vyzbierať vyše 100 tisíc dolárov a tento rok sa majú dostaviť prvé výsledky.
Platforma Collective už dva roky ponúka nezávislým vývojárom možnosť upozorniť na svoj nový projekt a zároveň získať podporu veľkého vydavateľstva a distribútora Square Enix. Nejde pritom o platformu konkurujúcu KickStarteru alebo Indiegogo, pretože sama od hráčov žiadne peniaze nevyberá a v tomto smere by sa skôr dala porovnať so Steam Greenlight od Valve, cez ktorý sa nezávislé tituly dostávajú na Steam. Pokým ale Valve necháva Greenlight fungovať ako divokú džungľu, Square Enix prijíma iba veľmi obmedzený počet projektov a k hráčskemu hlasovaniu pridáva vlastné odporúčanie založené na komunikácii s autormi.
Po rozpačitom štarte s World War Machine sa táto cesta ukázala byť výborným základom pre kampane na Kickstarteri:
- World War Machine - vyzbieraných $12,300 (z cieľových $50,000) - hra sa najprv pokúsila preraziť na Indiegogo strácajúcom popularitu a kampani na Kickstarteri potom už veril málokto. Štúdia sa však úplne nevzdalo a pripravuje Livelock, tiež s bojovými robotmi.
- Moon Hunters - vyzbieraných $129,000 (cieľ bol $32,400) - pripravovaná na vydanie na Steame 25. februára 2016.
- Black The Fall - $41,300 (cieľ: $36,000) - v Steam Early Access
- Goetia - $34,189 (cieľ: $30,000 ) - v apríli 2016 ju vydá Square Enix
- Halcyon 6: Starbase Commander - $134,900 (cieľ: $28,700)
- Tokyo Dark - $162,000 (cieľ: $28,700)
- XO - $55,314 (cieľ: $40,000)
- Pankapu: the Dreamkeeper - $59,300 (cieľ: $44,600)
- Children of Zodiarcs - $101,000 (cieľ: $34,000) - kampaň potrvá ešte 8 dní
Štúdiá, ktorých hry sa páčia Square Enix aj komunite Collective sa môžu po tejto fáze so Square Enix rozlúčiť, alebo ho požiadajú aby sa ujalo úlohy vydavateľa a distribútora, tak ako to urobili autori hry Goetia. Japonská spoločnosť sa síce dosť nepríjemne poistila a rovno si vezme 5% podiel z peňazí vyzbieraných na KickStarteri alebo Indiegogo, ale keď sa hru podarí dokončiť, vezme si iba 10 % z tržieb.
Square Enix má/malo ambíciu túto platformu ešte posilniť o tituly využívajúce jej vlastné IP. Testovacou várkou boli nevyužívané značky prebrané od Eidosu - Gex, Fear Effect a Anachronox. Od výzvy vo pre nezávislé štúdiá vo februári 2015 sme však už v tomto smere žiadne ďalšie správy nedostali a nápad bol možno položený k ľadu, alebo nás možno tento rok čaká prekvapenie.
Mimochodom, najnovším projektom v Collective je Blood will be Spilled od bratislavského štúdia Doublequote. Pred hlasovaním sa potrebujete prihlásiť alebo si vytvoriť Square Enix konto. Hra má momentálne 75 % áno a 25 % nie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >