V The Solus Project budete musieť čeliť aj nástrahám počasia a anomáliám |
Už máji sa na trh dostane ďalší nádejný sci-fi titul. O The Solus Project ste navyše možno ani netušili, že vzniká takpovediac za rohom
The Solus Project nepatrí medzi tie najväčšie tituly, ktoré nás čakajú, no rozhodne patrí medzi tie zaujímavé. Unikátne vesmírne dobrodružstvo vás zavedie na neznámu planétu Gliese-6143-C, kde stroskotal váš astronaut na ceste za záchranou ľudstva. Teraz ale musí bojovať o vlastný život na planéte, ktorá je plná nástrah, no aj pokušení a zaujímavých hier. Hru už nejakú dobu môžete hrať na Steame a aj na Xbox One, no nie v tradičnej Early Access podobe. Nový obsah vychádza skôr v epizódach a pri príležitosti vydania tej druhej sme sa spýtali Jakuba Mikysku z pražských Grip Dgital na veci, ktoré od hry môžete čakať.
Čo vás ako vydavateľa presvedčilo, aby ste išli to titulu The Solus Project?
Pred začiatkom vývoja sme s autormi The Solus Project – Teotl Studios spolupracovali na hre Unmechanical: Extended. S Teotl Studios sme si pri vývoji Unmechanical: Extended rozumeli a The Solus Project bol logickým pokračovaním našej úspešnej spolupráce. The Solus Project je rozhodne hra, ktorá zapadá do dnešných trendov, ale zároveň prináša množstvo noviniek. Naviac, keď sa rozhodujeme, do ktorého ďalšieho projektu budeme investovať náš čas, vyberáme si tiež podľa toho, či nás samotná hra zaujala a baví nás. To hralo veľmi dôležitú rolu.
Aký štýl majú hráči vo finále čakať – viac adventúrny, či skôr survival?
The Solus Project je rozhodne viac adventúrou - dôraz na príbeh, objavovanie a tajomno. Survival je tieť dôležitý, ale veľmi sa líši od iných hier. Nastaviate si príbytok a nehromadíte suroviny. Tu sú prvky prežitia skôr jedným z elementov, ktoré obohacujú hru.
Hra je nasledovníkom The Ball. Je medzi hrami nejaké priame prepojenie?
The Solus Project sa odohráva v rovnakom svete ako The Ball a v podstate volne pokračuje v jeho príbehu. Pre vychutnanie príbehu The Solus Project nie je nutné hrať The Ball, ale spoločne fungujú najlepšie. Človek pár vecí v hre pozná, ale priame pokračovanie to nie je.
Ako sa autorom pracuje s Unreal Engine 4? Umožňuje im technológia dosiahnuť niečo viac?
Unreal Engine 4 je jeden z najlepších herných enginov na svete. V podstate vyrovnáva podmienky pre malé a veľké štúdiá a umožnil nám, aby The Solus Project vypadal tak skvele ako vyzerá. V hre máme napríklad systém dynamického počasia, ktoré sa behom hrania neustále mení. Cez deň je na povrchu planéty pomerne horúco, ale akonáhle príde noc, razantne sa ochladí a začne snežiť. Prepadnúť vás môžu aj anomálie v podobe tornáda a pozor si musíte dať tiež na meteority, ktoré občas padajú z neba. V hre tiež funguje systém prílivu a odlivu, ktorý vám v určitých chvíľach obmedzí prístup na niektoré miesta, Na systém dynamického počasia sme naozaj pyšní a Unreal Engine 4 z toho naviac robí parádnu vizuálnu záležitosť.
Bolo náročné hru preportovať na Xbox One? Bude medzi verziami nejaký rozdiel?
Nebolo to nič jednoduché, ale výsledok určite stojí za to. PC verzia, pochopiteľne, ponúkne na výkonných strojoch vyššie rozlíšenie a frame rate, ale inak sú obe verzie identické, aj čo sa vizuálneho spracovania týka.
The Solus Project je priam stvorený pre VR spracovanie. Aké sú vaše ciele v tejto oblasti?
Do istej podoby VR na PC podporujeme už teraz a je tak možné si The Solus Project v tomto režime zahrať. Ale finálna a prepracovaná podpora príde s vydaním plnej verzie hry, ktorá by mala byť dostupná v máji.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 280
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Teotl Studios / Grip Games
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|