Úspech P.T. prototypu bol pre autorov Layers of Fear výrazným impulzom |
Kde brali vývojári z poľského štúdia Bloober Team nápady pre svoj psychologický horor Layers fo Fear?
V polovici februára nám poľské štúdio Bloober Team prinieslo netradičný psychologický horor Layers of Fear, ktorý nielen u nás zabodoval. Autori sa výtvarným umením nielen inšpirovali, ale spravili z neho aj prostriedok rozprávania príbehu a naviazali naň herné mechanizmy. Kde čerpali inšpiráciu a kam sa posunú v budúcnosti? To nám prezradili v krátkom rozhovore, ktorý nám sprostredkoval ich PR manažér Rafał Basaj.
Prečo práve umenie a kde ste brali inšpiráciu pre hru?
Umenie je neobmedzeným zdrojom ideí, ktoré sú len ojedinele používané v hrách - zobrali sme si z neho niekoľko príbehových prvkov, ale inšpirovalo tiež svetlo a farby v našej hre. Hlavnou inšpiráciou pre príbeh hry bol však Portrét Doriana Graya od Oscara Wilda. Všetko sa to navzájom doplnilo, vďaka čomu Layers of Fear budil dojem vysokej kultúry.
Hra je taktiež často porovnávaná k známemu P.T. prototypu. Inšpirovali ste sa aj v ňom?
Ak by som povedal nie, bola by to lož. Úspech P.T. bol pre nás veľkým impulzom - už sme sa chvíľu pohrávali s ideou pre Layers of Fear, ale Silent Hills teaser nám potvrdil, že je na trhu miesto aj pre inú, viac diskrétnu hororovú hru. Sústredil sa na atmosféru a rozprávanie príbehu pomocou prostredia a my sme vedeli, že toto je cesta, ktorou chceme ísť s našou hrou.
Herná komunita si hru užila, no získali ste taktiež spätnú väzbu o oblastiach, ktoré by ste mohli vylepšiť?
Samozrejme! Toto bol vlastne jeden z dôvodov, prečo sa tím rozhodol ísť cestou Steam Early Access a Xbox Game Preview programov - chceli sme vedieť, či ideme správnou cestou tým, ako sa snažíme vydesiť hráča a podať mu príbeh. Komunita okolo hry nám dávala jasne najavo svoje nápady, takže pre nás bolo zreteľne vidieť, čo robíme perfektne a kde si hra vyžadovala väčšiu pozornosť. Prečítali sme si každý jeden komentár na našom fóre a o niektorých problémoch a nápadoch sme diskutovali do neskorých nočných hodín. To všetko nám pomohlo vytvarovať Layers fo Fear do podoby, ktorú si dnes môžete zahrať.
A čo ďalej? Je v univerze Layers of Fear ešte priestor pre ďalší príbeh, alebo sa plánujete presunúť na niečo iné? Vidíte svoju budúcnosť v hororovom žánri?
Plánujeme sa sústrediť na žáner psychologického hororu. Už teraz pracujeme na našej ďalšej hre, no rozhodne nezabudneme ani na Layers of Fear - ale až čas povie, či to bude len jednoduché DLC alebo budúce pokračovanie.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 51
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Aprílové hry 34
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Aspyr Media / Bloober Team Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|