GREEN GAME: TIMESWAPPER |
GREEN GAME: TIMESWAPPER |
Nezávislí vývojári iFun4all pripravili vcelku originálnu arkádovú hru, hoci paradoxne s absolútne nezaujímavým názvom. Po „červenej hre" nám tentoraz naservírovali „zelenú" a možno nabudúce to bude modrá...Treba sa však povzniesť nad názov bez fantázie a sústrediť na obsah a hrateľnosť, ktoré pôsobia rozhodne lepšie.
Stanete sa mechanickým vtákom, ktorý musí v päťdesiatich leveloch doletieť k cieľovému bodu, ktorý pripomína televíznu obrazovku. Nebude to však len taký tuctový let. Čakajú vás totiž rôzne úskalia a platia určité zákonitosti, ktoré musíte brať do úvahy. Dôležitú úlohu zohráva spúšťací mechanizmus, akýsi posuvný lúč, ktorým meníte formu okolitých objektov. Autori tento proces stotožňujú s posunom v čase, hoci nemá dopad na samotný let, ale iba otáča, spúšťa, otvára, aktivuje či deaktivuje rôzne zariadenia, pasce a generátory.
Po úvodnom spustení mechanizmu kovový vták permanentne letí jedným smerom. Svojho zverenca nemôžete priamo ovládať a jeho let dokážete usmerňovať výlučne pomocou okolitých objektov. Napríklad sa neustále posúva vodorovne a keď je priamo nad fúkačom pary, mali by ste potiahnuť „časový" lúč a vták sa začne pohybovať v smere aktivovaných výparov.
Môže sa to zdať jednoduché, ale treba myslieť na to, že sa spravidla aktivuje niekoľko objektov naraz - zvyčajne tie, ktoré sú najbližšie. A zatiaľ čo jeden vám svojou zmenou pomôže, iný vás v tej istej chvíli navedie na nevhodné miesto, najčastejšie do múru alebo na ostne. Oboje znamená smrť a reštart levelu. Počas letu sa totiž nesmiete ničoho dotknúť a bez akýchkoľvek nárazov treba doletieť až do cieľa.
Prirodzene, môžete počítať s tým, že pokročilé úrovne budú komplikovanejšie a náročnejšie. Jednak majú levely viac odbočiek a rôznych poskrúcaných uličiek a navyše pribúdajú nové druhy objektov. Bude treba v správnej chvíli zapínať, vypínať alebo otáčať generátory s výparmi, otvárať brány, posúvať kovové ramená, ktoré stoja v ceste, občas vás pribrzdí spomaľovač a v ideálnom prípade cestou vyzbierate mechanické kolesá. Na tie sa ale zrejme čoskoro vykašlete. Nie sú potrebné na prejdenie levelu ani odomknutie ďalšieho a ak ich chcete získať, musíte častejšie meniť smer letu. Keďže už len samotné dorazenie do cieľa tou najpriamejšou cestou je neraz fuška, nepovinné obchádzky kvôli nepodstatným nálezom pokojne oželiete.
Možno sa v prvých úrovniach budete snažiť vyzbierať všetko, ale to vás čoskoro prejde. Hlavne keď budete často umierať - a to rozhodne budete. A keďže checkpointy v hre nie sú, treba začať celý level odznova. Aj keď nemusí byť rozsiahly, z jeho viacnásobného prechádzania nebudete nadšení. Hlavne v neskoršej fáze to však inak ani nejde a aby ste sa dostali ďalej, musíte sa naučiť naspamäť, ako sa správajú rôzne objekty, kedy a čo treba urobiť, aby ste sa nevychýlili zo správneho smeru. Aj keď zmena trasy nemusí nevyhnutne znamenať koniec (ale často to tak je). Vždy je viac spôsobov, ako sa dá doletieť do cieľa.
Usmerňovanie mechanického vtáka je náročné aj kvôli nemastnému - neslanému ovládaniu a nedostatočnému zvýrazneniu aktívnych objektov. Aby sa patričný objekt zapol a fungoval, musíte presne natočiť lúč, ktorým ovládate mechanizmy. Pomocou myši treba jemne poťahovať „časovač" doprava alebo doľava a sledovať, kedy je potrebný objekt „online". Ak to prepísknete, stane sa chyba, vták vletí do múru alebo niekam inam, kde to nechcete a odkiaľ je problém znovu ho dostať na správnu trasu. Usmerňovanie lúča myšou na PC je dosť ťažkopádne a mätúce - možno je to praktickejšie v iOS verzii na dotykovej obrazovke.
Keď už je objekt aktívny, obvykle to signalizuje len jeho mierne zväčšená smerová šípka. Nenápadné efekty popritom (napríklad náznak pary) si neraz ani nevšimnete. Niekedy si idete oči vyočiť, aby ste postrehli dôležitý moment, keď žltá šípka nepatrne narastie. Veľmi by pomohlo, keby sa zmenila farba šípky alebo aj kolorit celého objektu, ktorý je v danej chvíli aktívny (najlepšie všetkých, keď je ich naraz viac). Bolo by to oveľa prehľadnejšie.
2D grafika je pekná a štýlová. V súlade s názvom hry majú prostredia väčšinou (ale nie vždy) zelený podklad, na ktorom je hromada čiernych objektov so svietiacimi šípkami. Hlavné menu hry a výber levelov sa nesie v podobnom duchu, všetko je navrhnuté jednoducho, ale elegantne. Soul jazz soundrack je parádny, radosť počúvať. Aj vďaka nemu budete ochotní potrápiť sa s nejakým hnusným levelom ešte raz a ešte raz a...no áno je to dosť náročné, chvíľami ťažkopádne, ale môžete mať problém odtrhnúť sa od hry, takže Green Game spĺňa základné podmienky zábavy.
Green Game: TimeSwapper je skúška trpezlivosti, precíznosti, odhodlania a pevných nervov. Prvých 20 úrovní vás až tak nevyčerpá, tie ďalšie už predstavujú poriadnu výzvu. Jedná sa o sympatickú hru, ktorej originálny koncept ostro konstrastuje s nudným názvom, je do istej miery ubíjaná ťažkopádnym ovládaním, ale podporená príjemným vzhľadom a dobre počúvateľnými melódiami. 5 € za túto svojskú zmes nie je veľa a hra za to rozhodne stojí.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS Vita Vývoj: iFun4all Štýl: Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|