Epic už finančne nezvládal Gears of War značku, 100 miliónov na štvorku bolo veľké riziko

Náklady na značku Gears of War výrazne rástli a ak by nebola štvorka úspešná, mohli by skrachovať. Preto sa rozhodli značku posunúť ďalej, posunuli sa ďalej aj vo vydávaní vlastných hier, kde prešli na free 2 play.

pridal roberto 3.5.2016 o 22:10 pod hry
Epic už finančne nezvládal Gears of War značku, 100 miliónov na štvorku bolo veľké riziko

HRY > NOVINKY >

Tim Sweeney, jeden zo zakladateľov Epic Games, nás po rokoch mlčania necháva nahliadnuť do zákulisia rozchodu štúdia s Microsoftom a predaja značky Gears of War. V nadväznosti na to vysvetlil, prečo sa Epic nepustil do nejakej podobnej hry.

Epic Games sú tvorcovia Unreal Engine a notoricky známej série Unreal Tournament, ale od roku 2006, keď vyšlo Gears of War, pracovali hlavne na sérií third-person strieľačiek exkluzívnych pre konzolu Xbox 360. Po vytvorení troch hier hlavnej série a prequelu ale hráčov prekvapila správa, že Epic s mimoriadne úspešnou sériou Gears of War končí a značku predal Microsoftu. Čo za tým stálo? Obavy, že ďalšie Gears of War by mohlo celé štúdio posadiť hrobárovi na lopatu. Náklady na Gears of War 4 totiž Sweeney odhadol na 100 miliónov amerických dolárov.

Epic už finančne nezvládal Gears of War značku, 100 miliónov na štvorku bolo veľké riziko

Náklady na AAA hry za uplynulých 10 rokov rástli raketovým tempom. Vývoj Gears of War z roku 2006 stál $12 miliónov a príjmy z neho sa vyšplhali na približne $100 miliónov, takže sa jednoznačne vyplatil. Už Gears of War 3 ale bolo "štyri až päťkrát drahšie" a po odhade nákladov na Gears of War 4 sa štúdio muselo vážne zamyslieť.

"Aby bol taký projekt ziskový, musí byť hra obrovsky úspešná. Čokoľvek menšie by nám zlomilo väz," povedal Sweeney v rozhovore pre Polygon.

K tomu sa pridali nezhody s Microsoftom ohľadom prequelu Gears of War: Judgment, ktorý vyšiel v roku 2013 a na ktorom sa podieľalo štúdio People Can Fly / Epic Games Poland.

"Keď sme vydali Gears of War: Judgment, komunita sa sťažovala na naše multiplayerové mapy. Uvedomili sme si, že sú tam problémy a že by sme to mali prepracovať, vytvoriť veľa nového obsahu a vydať multiplayer blízky novej hre, ako sme to urobili s projektom, ktorý predchádzal Unreal Tournamentu. Mali sme všetky plány a šli sme s nimi za Microsoftom a povedali sme: "Hej, toto chceme urobiť." A oni na to: "Nie, nechcete." Nežiadali sme ich o peniaze, ale ako naši vydavatelia a majitelia Xboxu, keď sa im to nehodilo do ich obchodných plánov, jednoducho povedali nie."

Epic už finančne nezvládal Gears of War značku, 100 miliónov na štvorku bolo veľké riziko

Sweeney ďalej vysvetlil, že si uvedomil, aké je nebezpečné mať medzi sebou a hráčmi vydavateľa a štúdio sa už obzeralo po inom modeli. Videli, čo sa oplatilo iným veľkým nezávislým štúdiám ako Valve s ich Steamom a early access hrami a Riot Games s League of Legends.

Namiesto podpísania ďalšieho obrovského kontraktu s Microsoftom sa rozhodli upustiť od pravidelného vydávania veľkých hier a namiesto toho sa, popri licencovaní svojho enginu a zarábaní na jeho store, pokúsia prísť s hrami, o ktoré sa budú dlhodobo starať ako o služby. A do toho presne zapadá MOBA Paragon, ktorá by sa už čoskoro mala dočkať oficiálneho vydania. Posledným dielom skladačky je dohoda s čínskym gigantom Tencent, expertom na free-to-play hry, ktorý do štúdia investoval, vlastní menšinový podiel a bude hry od Epic Games vydávať v Číne, ale nie vo zvyšku sveta.





Páči sa mi!






Xbox One
PC

Vývoj: Microsoft / The Coalition
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 11. október 2016
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29452)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk