Novinky a zmeny v Sid Meiers Civilization VI |
Mestské štvrte, zoskupovanie jednotiek, aktívny výskum, tvrdohlaví lídri a ďalšie info, ktoré vás pripraví na príchod novej Civky.
Nadšení civkári chcú byť ešte pred zahájením prvého útoku na svetovládu v Civilization VI pripravení na nástrahy a zmeny, ktorými sa nové pokračovanie série odlíši od svojich predchodcov a Firaxis Games preto tieto informácie postupne vypúšťa prostredníctvom webu IGN. Zhrňme si tie najväčšie a najzaujímavejšie.
Mestské štvrte
Mestá už nie sú napchaté na jednom políčku, namiesto toho sa k centru mesta pripájajú farebne odlíšené špecializované mestské štvrte, ktorých bude na začiatku hry k dispozícii 5 až 6 a v pokročilej fáze 12 typov. Každá štvrť zaberie jedno políčko a budú sa v nej dať postaviť špecifické budovy. Napríklad v štvrti zameranej na výskum sa bude dať postaviť knižnica, univerzita i výskumné laboratórium. S takouto štvrťou má mesto potenciál stať sa dôležitým centrom vedy v krajine, avšak k vytvoreniu štvrte je potrebná populácia a všetko s ňou spojené a zaberie jedno políčko, takže si bude treba vyberať. Vytvorením vojenskej štvrte obohnanej hradbami by malo vzniknúť niečo ako pevnosť aj s vlastným streleckým útokom. Efektívnosť štvrtí sa odvíja od okolia, vedci majú radi v okolí hory alebo džungľu, duchovenstvo (posvätný) les a prístavná štvrť prirodzene potrebuje more. Mestská obrazovka je definitívne preč, všetko je vidieť a dá sa nastaviť priamo na mape.
Zoskupovanie jednotiek
Jednotky rovnakého typu, napríklad pechota, sa dajú kombinovať do jednej silnejšej jednotky zaberajúcej iba jedno políčko. V čase napoleonských vojen sa otvorí možnosť spojiť dve jednotky a vytvoriť armádny zbor, ktorý bude o približne 40 % silnejší než samostatná jednotka. Dve jednotky teda majú väčšiu silu oddelene, ale spolu majú väčšiu šancu prežiť. O približne 100 rokov neskôr (v čase 1. svetovej vojny) sa otvorí možnosť pridať tretiu jednotku. Cieľ je jednoduchý, znížiť počet jednotiek na mape a zefektívniť správu početných armád. Podobne bude fungovať kombinovanie civilnej a vojenskej jednotky, aby mohli byť napríklad osadníci automaticky sprevádzaní bojovníkmi.
Aktívny výskum
Doteraz bol výskum nových technológií iba otázkou "hrubej sily", teda jednoducho závislý na množstve vyprodukovanej "vedy" za kolo. Dobrým príkladom odtrhnutosti tejto zložky hry od diania na mape je, že vnútrozemská civilizácia sa mohla stavaniu veľkých lodí a navigácií na otvorenom mori naučiť rovnako rýchlo ako ostrovný národ. Civilization 6 má systém bonusov, v ktorom prístavy a výstavba člnov zrýchli výskum námorných technológií, boj s barbarmi vojenských technológií a napríklad ťažba kameňa objav staviteľstva. Civilizácie by tak mali byť previazanejšie so svojím prostredím.
Lídri
Osobnosť lídra frakcie by sa mala prejaviť vo väčšej miere než v Civ 5. Tu je líder viac zameraný na svoj pevný cieľ vychádzajúci z histórie, napríklad mať najviac divov sveta. Ak ich niekto má viac ako on, ťažko s ním môže dobre vychádzať. Okrem toho na začiatku hry dostane aj náhodný cieľ, aby simuloval spôsob hry živého hráča, ktorý si obyčajne tiež dáva nejaké ciele a na základe toho určuje priority. K celkovému pochopeniu motivácie protivníka je treba použiť diplomaciu a obchod. Obrazovka diplomacie bude kompletne prekopaná.
Ďalšie zaujímavosti:
- Hra beží na novom engine pripravenom podporovať moderskú komunitu
- Civ 6 nebude pri vydaní tak osekaná ako jej predchodkyňa a náboženstvá, obchod, archeológia, špionáž, Great Works či kultúrne víťazstvo by mali byť pripravené už pri vydaní
- V boji bude AI už pripravená na triky, ktoré hráči používali v Civ 5
- Robotníci postavia iba tri veci a zmiznú, zato ale budú budovať okamžite, čo opäť smeruje k zníženiu počtu jednotiek na mape. Možnosť nastaviť robotníkom automatiku zámerne chýba, rozhodovať má hráč. Zostáva však napríklad automatický prieskum oceánov loďami.
- V prvej fáze hry vznikajú jednoduché cesty medzi mestami iba prostredníctvom karaván, odpadáva časť mikromanažmentu robotníkov.
- Vývoj formy vlády (demokracia, komunizmus atď) je nový s vlastným vývojovým stromom a kombinovaním rôznych typov "kariet" vrátane vojenských, diplomatických a ekonomických.
- V jednom čase je z každého odboru vždy dostupná iba jedna významná historická osobnosť, napríklad iba jeden vedec, ktorý si počká, kým si ho niekto vyberie. Až potom sa objaví ďalší.
- "Div sveta" tiež zaberie jedno políčko, rovnako ako mestská štvrť.
- Spokojnosť obyvateľstva sa opäť počíta pre jednotlivé mestá, nie pre celú ríšu.
- Nový systém pre mestské štáty - kto pre nich splní najviac úloh, ten má u nich najviac dobrých bodov a k tomu sa prikláňajú. K získaniu mestského štátu prikloneného k inému impériu teda treba nazbierať viac bodov než má ono.
Sid Meier's Civilization VI vyjde 21. októbra 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2k Games / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|