Overwatch spúšťa Competitive play režim. Ako funguje? |
Blizzard dnes konečne spúšťa očakávaný Competitive play režim pre svoju úspešnú multiplayerovku Overwatch
Blizzard dnes konečne spúšťa očakávaný Competitive play režim pre svoju úspešnú multiplayerovku Overwatch (konzoly sa dočkajú budúci týždeň). Ten nevydali spolu s hrou, keďže oproti bete v ňom na základe spätnej väzby hráčov chceli spraviť niekoľko výrazných zmien, pričom ako nedávno informovali, ani toto nemusí byť jeho finálna podoba, ak sa hráčom nebude páčiť. Aby ste sa doň dostali, potrebujete si vybojovať minimálne level 25. Potom na vás čaká všetkých 12 máp v štyroch herných režimoch, ale všade sa už Blizzard trošku pohral s pravidlami.
Na Escort a Hybrid mapách (Dorado, Watchpoint: Gibraltar, Route 66, King’s Row, Numbani, Hollywood) odohráte dva zápasy v rovnakých tímoch, jeden ako útočníci a druhý ako obrancovia. Vyhrá ten tím, ktorému sa darí viac. Bude rozhodovať to, ako úspešné tímy budú. Ako útočníci sa teda musíte pokúsiť payload doručiť do cieľa, či aspoň cez čo najviac checkpointov. Následne v úlohe obrancov musíte zariadiť, aby ho súperi nedostali tak ďaleko ako vy.
Assault mapy (Hanamura, Temple of Anubis, Volskaya Industries) fungujú podobne, ale zavádzajú akúsi časovú banku. Každý útočiaci tím má 10 minút na to, aby vyhral mapu. Ak oba tímy obsadia rovnaké množstvo bodov, hrá sa znova, ale teraz už len so zostávajúcim časom, ktorý každému tímu z tých pôvodných 10 minút zostal. Ak teda obsadíte oba body, no len tesne v limite, máte sa na čo tešiť pri opakovanom súboji.
Control mapy (Nepal, Ilios, Lijiang Tower) sa hrajú takmer rovnako ako v Quick Play, ale už nie na tri kolá (dva víťazné), ale na 5 kôl (tri víťazné). Náhodne sa vyberajú body, o ktoré sa bojuje. Na rozdiel od Quick Play tak teraz budete viackrát bojovať o jeden.
Až na Control mapy môžu za určitých podmienok súboje na ostatných skončiť remízou a aj na to Blizzard myslel. Súčasný systém súbojov v prípade remízy bude fungovať túto sezónu (sezóny sú 4 ročne a zodpovedajú ročným obdobiam), no už pri ďalšej by to chceli autori zmeniť. Aktuálne to teda funguje tak, že nastane rýchla smrť. Hod mincou rozhodne, ktorý tím útočí a ktorý bráni. Útočníci budú mať zhruba dve minúty na to, aby obsadili jeden bod. Ak to zvládnu, vyhrávajú. To síce nie je práve najviac férový systém vzhľadom na to, že obrana je jednoduchšia, no uvidíme, ako to Blizzard zmení. Skúsený tím dokáže obrancov na jednom bude sfúknuť aj do minúty.
A čo budete v ranked zápasoch bojovať? V prvom rade o svoj rank. Najskôr musíte odohrať 10 placement zápasov, ktoré určia váš rank na stupnici od 1 do 100. 1 sú najhorší hráči, 100 najlepší. Takže sa dá očakávať, že väčšina bude niekde v strede. Po každom zápase získate či stratíte progres. Môžete sa tak posunúť hore a aj dole, pričom postup sa odráža od toho, či prehráte alebo vyhráte. Takto sa vyvíja váš Skill Rank, pričom vás postup alebo pád v ňom sa zakladá na tom, ako sa líši priemerný Skill Rank vášho tímu od tímu súperov. Ak teda so slabším tímom porazíte silnejší, získate viac, pri prehre stratíte menej.
Zároveň ale bojujete aj o kozmetické predmety. Prvých 10 placement zápasov v sezóne vám dá ikonu a sprej, ktoré sú špecifické pre sezónu. Ak sa dostanete medzi 500 najlepších hráčov na serveri, získate špeciálny portrét, teda nie len obyčajný s rankom. Ak sezónu skončíte medzi 500 najlepšími hráčmi, získate špeciálny animovaný sprej pre túto sezónu. Ak nemierite na najvyššie méty, môžete sa tešiť aspoň na zlaté skiny pre zbrane, ktoré získate Ranked body. Každé víťazstvo vám zabezpečí jeden bod a každá zlatá zbraň stojí 300 bodov, takže sa na získanie jednej poriadne namakáte.
Competetive mod nájdete v PC verzii už dnes. Konzolové verzie ho dostanú za niekoľko dní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 381
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 86
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Blizzard / Blizzard Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|