Tvorca X-COMu nás nechá zabojovať proti mimozemskému vírusu |
Zvyšky ľudskej civilizácie sa budú brániť proti zmutovaným potvorám vyliezajúcim z morských hlbín. S každou novou mutáciou bude treba meniť taktiku.
Julian Gollop a jeho štúdio Snapshot Games sa pustili do tvorby ťahovej stratégie Phoenix Point, ktorá skombinuje prvky XCOMu a temnej atmosféry ala Lovecraftove príbehy o Cthulhu s úplne novými nápadmi. Gollop so svojou tvorbou začal už v roku 1983 a odvtedy stvoril viacero úspešných hier vrátane legendárneho UFO: Enemy Unknown alias X-COM: UFO Defense. Začiatok tohto storočia strávil prácou na handheldových hrách a až v roku 2012 sa osamostatnil a s pomocou Kickstarteru hráčom ponúkol Chaos Reborn, remake jeho staršej hry Chaos: The Battle of Wizards. Teraz je pripravený nadviazať na svoje najslávnejšie dielo.
Reťaz udalostí spustilo globálne otepľovanie, ktoré z večného ľadu vyslobodilo mimozemský vírus. Ten sa dostal do svetového oceána, dal vzniknúť morským obludám a keď sa mikróby vo forme hmly začali rozširovať do vnútrozemia a za sebou tiahnuť obrie zmutované kraby, chobotnice i žraloky, začala apokalypsa. Phoenix Point je jedno z posledných ľudských útočíšť, jediné pod hráčovým velením. Od jeho úspechov a neúspechov bude závisieť, či sa táto skupina nechá prevalcovať, alebo svoje územie úspešne rozšíri o nové základne.
Hráča bude počas ťahových bojov udržovať v strehu mutovanie, teda procedurálna generácia nepriateľov. V XCOMe sa zoznam emzákov a ich výtvorov pozvoľna rozširuje a už pri druhom hraní nemá čím prekvapiť, v Phoenix Point sa majú príšery prispôsobovať. Keď hráč prvé boje vyrieši pomocou číhajúcich sniperov, ďalšia vlna môže prísť s chitínovými štítmi. Príšery teda budú mať vymeniteľné časti tiel (ktoré sa pravdepodobne budú dať aj ničiť jedna po druhej, ako ukazuje prvý obrázok), ale zároveň sa príšery môžu zväčšovať a keď hmla dosiahne pobrežie, môže zmutovať aj slona a iné časti miestnej fauny. Gallop sa už teší na zmutovaných netopierov, hmyz či okrídleného chameleóna a imúnni nebudú ani ľudia. V odľahlých kútoch temných, procedurálne generovaných máp so zničiteľným prostredím nás má teda čakať nejedno prekvapenie. V XCOM hrách sa dalo spoľahnúť na podporu fungujúcich vlád, prípadne v tom poslednom na rebelské skupiny očarené akciami XCOMu. V Phoenix Point je skupina takmer odkázaná iba na to, čo počas svojich misií sama nájde v zničenom svete.
Ako bude rozširovať svoje územie, narazí na neutrálne útočiská, ale aj na väčšie izolované frakcie, ktoré už neochvejne kráčajú za vlastným spôsobom vyriešenia súčasnej situácie. Už poznáme tri, pričom jedna sa snaží vyvinúť technológiu, ktorá umožní spolužitie ľudí a mimozemskej formy života na jednej planéte, jedna militantná chce všetko mimozemské nakopať do zadku a tretia našla spôsob, ako si aplikovať mimozemskú DNA a pritom sa nestať nemysliacim mutantom a môžu pribudnúť ďalšie. Bude možné obchodovať i vytvárať aliancie, ale je zrejmé, že všetci sa spolu kamarátiť nemôžu. Aj vojna môže byť pre hráčovu frakciu prospešná. Umožní mu zabrať nepriateľské základne a rozšíriť tak svoje pole pôsobnosti, získať cenné oporné body, alebo iba miesto na dotankovanie lietadiel.
Hra má vyjsť až v roku 2018, ale Gallop už má pomerne jasnú predstavu aj o ďalších prvkoch a mechanikách. Vývoj vojakov a technológie by mal byť čo najvoľnejší, aby sa hráčova frakcia mohla prispôsobovať rovnako rýchlo ako mutanti. Začali príšery lietať, aby sa vyhli zápalným projektilom? Musí existovať protitaktika. Vývoj by pritom mal môcť napredovať na poli robotiky i kybernetických vylepšení a bioinžinierstva. Gallop hru predstavoval pred aj počas E3, kde sa pokúšal nájsť vydavateľa, takže s touto hrou možno na Kickstarter nepôjde.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Snapshot Games / Snapshot Games Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|