No Man’s Sky práve vychádza, čo vlastne ponúkne? |
Režisér Sean Murray varuje, že ide o čudnú hru, ktorá nie je určená pre všetkých. Nájde si u vás teda svoje miesto?
Dlho očakávané a viac krát odkladané No Man’s Sky je tu. Hra vychádza dnes v Severnej Amerike a k nám dorazí zajtra na PS4, pričom PC hráči sa jej dočkajú o 2 dni neskôr, konkrétne 12. augusta. Viac detailov k hre prezradil jej režisér Sean Murray, ktorý hovorí, že ide o čudnú hru, ktorá pravdepodobne nebude určená každému hráčovi a tiež to nebude hra, akú by si ľudia predstavovali na základe trailerov. Okrem toho prezradil viacero detailov, z ktorých si o No Man’s Sky môžete urobiť obraz skôr, než sa vám dostane do rúk.
Samotná hra nám podľa Murraya zaručene prinesie:
- objavovanie vesmíru procedurálne generujúcich sa svetov, s krásnymi tvormi
- obchodovanie s NPC
- boje proti robotom/mechom a cool vesmírne bitky
- survival/crafting v sandboxovom vesmíre
- úžasný procedurálny soundtrack
- pri niektorých momentoch pocit, že ste vstúpili do obalu sci-fi knihy
- FOV slider a podpora monitorov vo formáte 21:9 (PC verzia)
„Pre hráčov tieto aspekty znamenajú, že sa možno nejedná o hru, akú očakávali z trailerov. Ak ste dúfali vo veci ako PvP multiplayer, stavbu budov, pilotovanie nákladných lodí alebo budovanie civilizácií...to nie je to, čím No Man’s Sky je, aspoň zatiaľ. Časom by sme totiž niektoré z týchto vecí do hry mohli priniesť, prostredníctvom updatov. Už prvý update s označením 1.03 prinesie do hry mnoho zaujímavých vecí. Pri svojom štarte, je však hra procedurálnym sci-fi-vesmírnym-survival sandboxom, ktorý nepripomína nič, čo ste doteraz hrali.
Ak sa ju rozhodnete hrať uvidíte, aký rozdielny názor na ňu budete mať, na základe trailerov a samotného hrania. Je to naozaj čudná hra, ktorá sa vymyká zažitým štandardom, no pri tom pôsobí veľmi pokojným dojmom. Hra pravdepodobne nebude pre každého, no to jej dáva priestor na určitú diverzitu hráčov. Počas jej testovania som pozoroval testerov a ich reakcie. Keď skončili svoju prácu, niektorí z nich hru chceli proste len hrať ďalej a oddychovať pri nej. Preto sa neviem dočkať reakcií samotných hráčov, keď si ju konečne vyskúšajú,“ hovorí Murray.
Okrem toho ešte vysvetľuje to, prečo sa PC verzia omešká o dva dni. „Určite sa tu nejedná o žiadne sprisahanie, ani uprednostňovanie, či pridávanie extra možností jednej platforme. Chceli sme hru proste vydať len dobre odladenú a práve to je dôvodom, prečo sa PC verzia o kúsok omešká.“
Ďalej Sean Murray komentuje svoj vzťah so Sony. „Spolupráca so Sony bola skvelá najmä preto, že nikto z nich nebol priamo zapojený do vývoja. To všetko aj napriek tomu, že stále sme oproti Sony a ich AAA hrám, akýmsi outsiderom či malou rybou. Ak No Man’s Sky uspeje, pravdepodobne to bude mať velký vplyv aj na nás a naše štúdio. Myslím tým najmä to, že sa to pozitívne odrazí na názore, ako vnímajú ľudia menšie štúdia a celkovo indie hry. Ľudia si totiž myslia, že je No Man’s Sky titulom Sony, ale my sme pri tom stále len samo financované indie štúdio. Čítanie komentárov pod správami o hre, vo mne zanechávalo občas rozporuplné pocity. Myslel som si vtedy, ako môžeme pokojne žiť pod ťarchou očakávaní ľudí, ktorí na hru čakali 3 roky. Sony do nás však vložilo vydavateľskou podporou veľa dôvery. Preto veríme, že ich nesklameme,“ dodáva Murray.
Výsledok jeho slov, na seba teda nenechá dlho čakať a to, akou hrou No Man’s Sky je, sa dozvieme už o niekoľko hodín. Oveľa bližší pohľad na hru, vám však prinesieme v našej pripravovanej recenzii. Ale zatiaľ rátajte s tým, že hra je survival titul.
Nakoniec rátajte s tým, že hra je za 60 eur na oboch platformách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 505 games / Hello Studios Štýl: Akčná Adventúra / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|