Gamescom 2016: Moto Racer vstáva z hrobu. Stojí za to? |
Zahrali sme si nový diel známej motorkovej série, ktorá kedysi kráčala bok po boku s Need for Speed
Pamätám si, že keď som dostal Need for Speed 3, nedokázal som sa od hry mesiace odlepiť. Na tú dobu to bolo niečo nevídané. Bol to racing, ktorý mal všetko. Žiadna hra sa však nedá hrať donekonečna. Aj keď som ju stále hrával, už to nadšenie pri spúšťaní predsa len nebolo také horúce, aby som všetko rýchlo preklikával. A tak som si raz všimol v menu spúšťača položku Moto Racer 2 Demo. A aj keď to bolo len demo, nasledovali ďalšie mesiace zábavného hrania.
Séria Moto Racer nikdy nedosiahla podobné méty ako Need for Speed, aj keď kedysi kráčali bok po boku. Kým jedna tu je dodnes, na druhú sa zabudlo a zanikla. Teraz ju chcú vzkriesiť vo francúzskom Microids a my sme si štvorku vyskúšali na vlastnej koži a to rovno aj vo virtuálnej realite vďaka PlayStation VR.
Moto Racer 4 sa chce vrátiť ku klasickej hrateľnosti, a tak hra ponúkne dva druhy pretekov – cross a GP. To znamená dva druhy strojov, dva druhy povrchov a aj dva druhy zážitkov. Autori sa ale stále zameriavajú na to, aby priniesli arkádu a to je badať už z videa. Na vlastnej koži je to ale možno trochu aj šok, keďže je hra výrazne viac arkádová ako prvé dve časti. A osobne mi práve toto nesadlo. Rútiť sa v GP motorke po diaľnici rýchlosťou svetla, občas to oprieť o zvodidlá a pokračovať ďalej bez pocitu nejakej fyziky, hmotnosti, či aspoň náznaku reality už nie je moja šálka kávy. Aj keď zase je pravda, že od steny k stene sa jazdiť nedá a navyše dostanete aj penalizáciu.
K tejto arkáde ale autori zároveň pridali aj iné jednoduché prvky, ako je napríklad kopanie do nepriateľov, ktorých sa tak môžete jednoducho zbaviť. Taktiež odmeny za slipstream v zákryte súpera alebo jazdu na zadnom kolese predstavujú arkádový prvok, za ktorý môžete byť odmenení rýchlostným boostom (po ktorom sa za vašou motorkou objaví ten strašný svetelný pás). Arkádovému zameraniu zodpovedajú aj kolízie, o ktoré občas vôbec nie je núdza, keďže v hre je na cestách aj premávka. No a nechýbajú ani taunty či podobné gestá postáv.
Moto Racer 4 ponúkne v singleplayer kariére až 10 kapitol a nebudú chýbať ani rôzne výzvy. Online multiplayer môže naraz zažiť 10 hráčov a našťastie autori nezabudli na dnes už pomaly vymierajúci splitscreen režim, v ktorom si budú môcť zahrať dvaja. Hra pritom ponúkne pestrú paletu rôznorodých jazdcov, ktorí sa nelíšia len popkultúrou inšpirovaným výzorom, ale aj vlastným príbehom a vlastnosťami. Každý má vlastný stroj a aj herný štýl, takže si musíte nájsť ten, ktorý vám najviac vyhovuje. Potom si už jazdca môžete celkom pekne upravovať, síce len tri jeho časti, ale k dispozícii je veľa možností.
Hra hráčov zavedie na trate v troch krajoch sveta: USA je reprezentované napríklad lesmi, čím autori odkazujú na pôvodné hry. Nebude chýbať ani púšť a nakoniec ani Ázia, pričom každé z nich ponúka iný ráz tratí a sveta okolo nich. My sme si zajazdili na niekoľkých z nich a bolo vidieť, že na tratiach si autori dali záležať a boli nápadité, opäť orientované arkádovo, no zároveň tie neskoršie aj náročné na zvládnutie. Nechýbajú na nich skratky a medzi jazdcami sú napríklad aj také typy, ktoré sú vyslovene orientované na ne, takže by ste ich neskôr mali tiež zvládnuť.
Moto Racer 4 vyjde na PC, PS4 a Xbox One 3. novembra. Hru poháňa Unreal Engine 4 a autori na konzolách už teraz zvládli 60fps. Navyše bude podporovať PSVR, kde tiež zvládne 60fps, ale za naozaj krutú daň, ktorá vás vizuálne vráti do roku 1998, kedy vyšla dvojka. Hra je síce renderovaná pre VR a konzola ho stíha, no vyzerá strašne. Síce je to fajn pocit, keď ide auto oproti vám a vy naň pozeráte z pohľadu vlastných očí, no čo z toho, keď je vizuál tak zlý, že napríklad prach je reprezentovaný len jednou veľkou a plochou šedou textúrou, ktorá sa pred vami objaví. Pozitívom ale je, že aj keď som vo VR odjazdil 3 kolá, využíval boosty, skákal, búral a jazdil naozaj rýchlo, neprišla žiadna kinetóza (motion sickness).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Microids / Artefacts Studio Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|