Ako počasie ovplyvňuje boje v Battlefield 1? |
Každá z máp v Battlefield 1 má dynamické počasie, ktoré je súčasťou väčšieho ekosystému. Ako sa toto počasie podpíše na samotnej hre ?
Jednou z mnohých zaujímavých vecí v Battlefield 1 je aj dynamické počasie. To nás bude sprevádzať v každej mape, pričom figuruje ako súčasť veľkého, do hry vnoreného ekosystému. V prvej svetovej vojne bolo počasie jedným z kľúčových aspektov, ktorý mohol zmeniť priebeh každého boja. Autori sa toto dynamické počasie rozhodli zaviesť preto, aby navodili autentickú atmosféru tých časov, pričom sľubujú aj to, že žiadna bitka nebude rovnaká.
Na rozdiel od zničiteľného prostredia je počasie vonkajší prvok, ktorý nemožno kontrolovať. Veci sa v hre môžu posúvať pomaličky, podobne ako slnko, ktoré sa prederie cez mraky a presvetlí zamračenú mapu. No taktiež sa môžu diať na mape väčšie zmeny, ktorým sa bude potrebné prispôsobiť. Napríklad hustá hmla obmedzí vašu viditeľnosť, čo sťaží efektivitu ostreľovača z diaľky a ohrozí presnosť. Vďaka hustej hmle sa môže veľká mapa zmeniť na bitku, ktorá bude istý čas prebiehať stiesnene. Hráči počas nej budú musieť vytiahnuť bodáky, brokovnice a zamerať sa viac na boje z blízka dovtedy, kým hmla nepominie.
Dážď nezmení vašu dohľadnosť, no môže ovplyvniť presnosť mierenia a pôsobiť ako rušivý prvok. Kým v diaľke sledujete pohyb a dávate si pozor na horizont, stekajúci dážď vám to celé robí oveľa ťažšie. Takáto zmena viditeľnosti ovplyvní tiež spôsob, akým budete pristupovať k lietaniu. Vzhľadom k tomu, že je počas dažďa viditeľnosť pomerne iná ste tlačení k tomu, aby ste si počas lietania v blízkosti hôr alebo iných objektov dávali väčší pozor.
Extrémne počasie ako napríklad piesočné búrky, ktoré v mapách rozvíria piesok dokážu viac, než len zmeniť vaše videnie. Hustota piesku vo vzduchu sťažuje lietanie, ktoré bude vyžadovať v týchto podmienkach viac cviku. Počas neho sa však v tomto počasí naučíte pohybovať a skúsenejší hráči ho radi využijú vo svojej taktike.
Poveternostným vplyvom čelí všetko v hre. Kvapky dažďa sú viditeľné na zbrani, vtáky letia preč keď zosilnie vietor a počas búrky sa mení aj audio. Cieľom autorov počas hrania Battlefield 1 bolo, aby sa hráč ponoril do sveta v ktorom sa hra odohráva vizuálne a tématicky. Západný front má oveľa hustejší dážď, pričom sa to tiež odráža aj na hustejšej hmle. V Alpách uvidíme hmlu v nižších oblastiach, ktorá sa stúpaním vyššie bude pomaly vytrácať. Môžete dokonca vidieť hmlu pod vami.
Cieľom dynamického počasia je teda priniesť špecifickú príchuť každej bitke. Autori ním chcú vytvoriť nezabudnuteľné okamihy, ktoré pôsobia unikátne a viac osobne. Sľubujú, že aj po niekoľkých zápasoch sa stretneme s kombináciou počasia, ktorú sme ešte nikdy predtým nevideli. Ako sa im tieto sľuby zatiaľ darí naplniť, budeme mať možnosť z časti vidieť v otvorenom beta teste, ktorý je naplánovaný na 31.augusta.
Samotná hra potom vychádza 21. októbra na PC, PS4 a Xbox One a ešte predtým na konci augusta si zahráme otvorenú betu. Zatiaľ si môžete prečítať naše dojmy z multiplayeru v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|