Gamescom 2016: Ponorte sa do prekrásneho sveta v Alice VR |
Na vlastnej koži sme si vyskúšali, aké to je zlákať sa volaním králičej nory v sci-fi adventúre inšpirovanej Alicou v krajine zázrakov
Virtuálna realita je horúcou témou súčasnosti. Sledujeme príchod headsetov rôznych značiek a ich postupné vylepšovanie. Na jednom sa však väčšina hračov zhodne - máme tu technológiu, no výber hier je zatiaľ dosť obmedzený a nikto tak zatiaľ úplne nevie, aké možnosti vlastne ponúka. Okrem veľkých firiem sa táto technológia dostáva už aj do rúk menších vývojárov, čo bolo jednoznačne vidieť aj na tohtoročnom Gamescome. Tu a tam ste zazreli nejaký ten headset, či už HTC Vive, alebo Oculus Rift. My sme sa zastavili u tvorcov zo susedného Poľska, aby sme si skúsili ich pripravovaný titul Alice VR.
Ako nám stihli povedať, hra pôvodne vznikla na GameJame ako jednoduchý projekt partie ľudí. Nakoniec sa ale koncept uchytil natoľko, že sa rozhodli o vytvorenie plnohodnotnej hry. Názov nie je náhodou a hra si skutočne berie nejaké elementy zo sveta Alice v krajine zázrakov, konkrétne sme si všimli zmenšovanie a zväčšovanie vašej postavy. Hra je ale sama o sebe zasadená do úplne iného prostredia. Stávate sa stroskotancom na neznámej planéte, pretože na vašej vesmírnej lodi nastala porucha a vy ste boli nútení núdzovo pristáť. Plán je spočiatku jednoduchý - nájsť, ukradnúť, či kúpiť chýbajúce palivo, opraviť loď a letieť ďalej. Všetko sa však začne komplikovať, keď na planéte nenájdete živej duše.
Hra je vytvorená priamo pre virtuálnu realitu a je to na nej badať. Zážitok je naozaj pôsobivý, graficky je hra najmä vzhľadom na podmienky na skutočne vysokej úrovni. Skúmanie tohto opusteného sveta vás bude baviť, budete chcieť nazrieť za každý roh a preskúmať všetky opustené budovy a konštrukcie. Prvý level, ktorý sme si skúsili, sa odohrával na rozsiahlej púšti. Čakal nás tu labyrint a ten vlastne hneď aj naznačil, že je hra plná podobných hádaniek. Samotné levely ale nie sú príliš dlhé. Autori hru schválne rozkúskovali, aby ste si mohli dávať počas hrania pauzy. Virtuálna realita nemusí byť na dlhšie posedenie príjemná, miestami sa vám zatočí hlava a príde vám aj nevoľno. Na novú technológiu si treba zvyknúť a tvorcovia preto nechceli, aby ste boli museli hrať dlhšie než vám prospeje - veď predsa každý poznáme ten stav, kedy sa pokúšame ukončiť level, či dosiahnuť cieľ za každú cenu.
Levely sa navyše postupne stupňujú, hlavne čo sa týka rýchlosti. Zo začiatku sú tak pomerne pomalé, čo je ale na adaptáciu len dobre a nebude vám to ani veľmi prekážať - obzeranie naokolo vás dostatočne zabaví. Pri jazde vozidlom si viete nastaviť aj rýchlosť. Autori teda skutočne dbali na to, aby bolo hranie pohodlné pre každého. U mňa to začalo byť zaujímave až s príchodom druhého levelu a gravitačných platforiem. Tie sú umiestnené na stenách a keď na ne vkročíte, zrazu sa vám celý svet otočí a to čo bola ešte pred sekundou stena je razom dlažba. Pocit, aký v tomto momente vaše telo zažíva, sa nedá slovne opísať, najmä ak nemáte ešte veľké skúsenosti s virtuálnou realitou. Po dvoch leveloch ale musel nasledovať neľahký návrat do reálneho sveta.
Alice VR má byť unikátnym sci-fi zážitkom, ktorý si môžete prežiť podľa seba. Autori chcú, aby ste sa do hry ponorili a svet poriadne preskúmali, vraj tak postupne odhalíte pravdu a z čriepkov informácií zistíte, čo sa vlastne stalo. My sa tešíme, že na virtuálnu realitu vznikajú podobné nezávislé hry, ktoré sú plné potenciálu a čerstvých nápadov. Tvorcom z Carbon Studio držíme palce a dúfame, že sa z Alice VR vykľuje zábavné sci-fi dobrodružstvo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 314
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Carbon Studio / Carbon Studio Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|