Ako budú hry môcť hry využívať nové GPU v PlayStation 4 Pro? |
Autor hry The Witness zatiaľ neverí šachovnicovému upscalingu pre 4K ani downscalingu pre 1080p a zvažuje iné možnosti.
Jonathan Blow je tvorcom úspešných nezávislých hier Braid a The Witness a okrem iného je známy aj tým, že sa nebojí zapájať do internetových diskusií so svojimi priaznivcami i neprajníkmi. Tentokrát sa ale na Neogafe venoval viac technickej téme, portu The Witness z PS4 na PS4 Pro. Vďaka tomu sa dozvedáme niečo viac o tom, aké možnosti majú autori už vydaných hier, ak ich chcú skrášliť, ale musia hľadať najefektívnejšie cesty. V úvode príspevku sa snažil vysvetliť, prečo jeho štúdio ešte nevie, či pôjde cestou downscalingu pre hranie v 1080p, čo je v princípe renderovanie obrazu vo vyššom rozlíšení než monitor/TV zvláda, čím sa dosahuje čistejší a ostrejší obraz.
"Snažíme sa nájsť spôsob, ako kvalitu obrazu zvýšiť čo najviac. Napríklad zdvojnásobenie MSAA nám dáva lepšie výsledky ako renderovanie dvojnásobného množstva pixelov a (následný) downscaling. Je to rýchlejšie a necháva nám to viac výkonu pre ďalšie funkcie. Tento výkon sa potom dá využiť napríklad na zväčšenie vzdialenosti, v ktorej je zobrazovanie high-res modelov nahrádzané low-res LOD-mi (menej komplexnými modelmi, ktorých výhoda je, že menej zaťažujú GPU). Podľa mňa úprava na strane LOD (Level Of Detail) má na výslednú kvalitu obrazu väčší efekt ako pár pixelov navyše, ktoré sú potom aj tak downscalované. Preto si myslíme, že toto bude lepší spôsob využitia sily GPU.
LENŽE, možno rádius LOD nebudeme môcť zväčšiť o veľa, pretože k tomu potrebujeme aj pamäť a s tou sme teraz na konzolách už na hranici. Takže sa môže stať, že budeme musieť jednoducho nejako využiť (iba) silu GPU. V takom prípade môžeme renderovať v rozlíšení vyššom než 1080p a s 4xMSAA a následne downscalovať. Ale nechcem teraz oznamovať veci, ktoré sa možno nestanú, aby na mňa ľudia nezúrili, že som ich podviedol. Takže som oznámil minimum, ktoré môžeme urobiť a zvyšok oznámime, až keď bude aktualizácia hotová," napísal Blow.
Oficiálna správa štúdia Thekla je, že na PS4 Pro sa po aktualizácii bude The Witness dať hrať v dvoch režimoch. V režime pre 4K televízory sa bude obraz renderovať v 1440p (alebo vyššom) a následne upscalovať do 4K, iba texty, menu a ďalšie časti užívateľského prostredia budú natívne v 4K, pričom hra naďalej pobeží konzistentne v 60 fps. Majitelia PS4 Pro a Full HD televízie dajú prednosť režimu, v ktorom sa hra renderuje v 1080p (namiesto doterajších 900p) a antialiasing 2xMSAA bude nahradený 4xMSAA, tiež pri 60 fps. Ako sme sa dočítali vyššie, toto má byť zaručené minimum.
V inom príspevku sa Blow venoval funkcii známej ako checkerboard, teda šachovnicový systém renderingu. Ide o formu upscalingu, pri ktorej sa pixely z poľa 2x2 rozmiestnia do poľa 4x4 a voľné miesta sa dopočítajú, ako to ukazuje obrázok nižšie, na ktorom Valve predvádza, ako sa táto technika využíva u VR headsetu HTC Vive. Výhodou je, že Sony túto funkciu kladie vývojovým štúdiám až pod nos prostredníctvom zabudovanej podpory v grafickom čipe od AMD. Blow si ale ešte nie je istý, či je to najefektívnejší spôsob, ako využiť nový výkon v PS4 Pro, hoci asi bude najjednoduchší, jeho dopad na výkon sa môže líšiť podľa hry a použitého enginu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Thekla / Thekla Štýl: Adventúra / Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|