WARHAMMER 40,000: DAWN OF WAR III

WARHAMMER 40,000: DAWN OF WAR III

Za impérium, za cisára!

Dojmy

Tohtoročný Gamescom v Kolíne bol trochu iný. Alebo aspoň sa mi taký zdal. Oproti predchádzajúcim ročníkom ponúkol naozaj pestré zastúpenie rôznych stratégií, kde nechýbali väčšie a aj menšie tituly. A hneď v niekoľkých prípadoch sa vrátili značky, o ktorých sme si už možno mysleli, že ich už nikdy neuvidíme. Dvomi takýmito najväčšími strategickými navrátilcami boli Sudden Strike 4 (preview prinesieme) a Warhammer 40,000: Dawn of War III, ktorý nám Sega a Relic Entertainment predstavili len v máji tohto roka. Už v Nemecku sme si však mohli vyskúšať naozaj slušnú porciu hry na vlastnej koži v takmer hodinovej bitke vesmírnych mariňákov proti Eldarom. Bola naozaj krvavá, náročná a mala desiatky obetí, nakoniec sme to však tým arogantným vesmírnym elfom natreli.

Od vydania dvojky ubehlo už sedem rokov, jej posledná expanzia Retribution vyšla ešte v roku 2011. To je pomerne veľký časový odstup a znamená to, že veľká časť publika hry bude úplne nová. Fanúšikovia predchádzajúcich častí sa tým pádom musia pripraviť na niekoľko noviniek. Niektoré sú viditeľnejšie, iné zas autori aj oficiálne predstavili, ďalšie sú nenápadné a nájdete ich až pri osobnom stretnutí s hrou. V zásade sa ale dá povedať, že DoW3 bude takým menším bastardíkom, do ktorého chcú Relic zakomponovať novinky, no aj mix prvkov z predchádzajúcich dvoch hier.

Autori na výstave novinárov naozaj nešetrili a zvolili vyššiu obťažnosť. Nebolo to nič, s čím by si skúsenejší hráči nevedeli poradiť, no v úvode trošku zaskočilo, keď sme sa chceli s hrou zoznámiť, preskúmať možnosti základne, možno ju aj trošku zveľadiť, zoznámiť sa s jednotkami, no na to všetko zrazu nebol je čas, lebo z neodkrytej časti územia už bolo nutné čeliť sprvu nenápadnému, no neskôr už plnému útoku. Už v základe sú Eldari rýchli a ťažia najmä z toho, no v deme boli navyše aj dosť silní. Proti našim jednotkám síce často nemali šancu pri dlhšom útoku, no museli sme si dávať pozor, aby sme sa nenechali zlákať ich ústupom či neopatrným postupom naprieč územím.


Zahrali sme si zimnú a zasneženú mapu, ktorá bola naozaj rozsiahla a aj pomerne členitá, aj keď nie vertikálne. Bola to taká placka, ale s mnohými miestami, cez ktoré sa nedalo dostať a museli sme tak hľadať alternatívne cesty a obchádzky. Ako asi tušíte, tieto nás často zaviedli priamo do tyla nepriateľa. Postup mapou bol tak časom trošku predvídateľný a sami by ste vytušili, že ak to niekde nejde priamo a je tam neodkryté územie, pravdepodobne na vás za rohom bude čakať minimálne hliadka. Pri smole aj taká menšia armáda aj s niekoľkými budovami. Mapy boli vizuálne jednoduchšie, no zato zas pôsobili účelne a vôbec nevyzerali zle.

Na mape treba splniť hlavný cieľ, ktorý v našom prípade spočíval v odhalení základne Eldarov a jej zničení. Klasika. Ako misia postupuje a čas plynie, môžete dostať aj vedľajšie úlohy, ktoré vás zavedú do periférnych častí mapy, kde môžete čeliť novým hrozbám, no získať aj nejakú tú odmenu. Takto sa nám napríklad na mape objavil signál Ravenov, ktorí sa odmlčali a mali sme preskúmať, čo sa im stalo, prípadne zachrániť tých, ktorí prežili. Vedľajšie úlohy hru môžu príjemne spestriť, no taktiež ak sa pre ne rozhodnete, zvyšujú náročnosť a musíte ešte lepšie manažovať svoje jednotky.

Vrátila sa tradičná výstavba základne, kde máte svoju hlavnú budovu, garáže, baraky a ďalšie budovy, ktoré poskytujú technické zázemie. Taktiež tu nájdete čerpanie zdrojov, ktoré ale musíte najskôr obsadiť. Po obsadení môžete zvoliť zdroj. V hre totiž existujú dva a jednej rafinérii môžete zadať, či ma ťažiť jeden, druhý, alebo z oboch trochu. Na základe toho si potom môžete vyrábať jednotky a stroje, povolávať iné a podobne. Nechýbajú taktiež hrdinovia, ktorí majú špeciálne schopnosti, no nájdete tu aj veľké pohyblivé jednotky. Na strane Space Marines sme si vyskúšali Imperial Knighta, ktorý už sám osebe disponuje obrovskou silou, no môžete využiť aj jeho špeciálne schopnosti.

Čo sa týka špeciálnych schopností, tie sa vo veľkom líšia vzhľadom na konkrétne postavy a stroje. Kým Imperial Knight mal k dispozícii niekoľko účinných spôsobov streľby z rotačných guľometov, takí obyčajní mariňáci si môžu len prepínať, kedy budú útočiť na diaľku a kedy zblízka. Zvlášť pri slabších jednotkách Eldarov bolo občas vhodné vybaviť si to s nimi ručne, už keď ste boli pri nich. A nemusíte sa báť, že by ste na potýčky museli dlho čakať. Sú na programe takmer neustále. Nepriatelia vás aktívne napádajú a idú na to aj slušne takticky. Najskôr idú po vašich zdrojoch, neskôr po budovách.

Občas sa tak stane, že sa nestíhate obracať. Vy idete s menším oddielom a pomaly čistíte vrch mapy, pričom vaša základňa je na juhu ďaleko od vás. Narazíte na odpor, snažíte sa mu správne čeliť a práve vtedy dostanete hlásenie, že je vaša základňa pod útokom. Možno to bolo tým, že sme boli hodení do vody, aby sme sa naučili len tak plávať, no osobne mi pripadala orientácia v hre trochu náročná. Ani nie tak na mape, ale v tom, čo ktorá ikonka/jednotka/budova robí a ako ich správne využiť. Ak hra ponúkne tutotiál, nemal by s tým byť problém. Taktiež je otázne, ako sa v tom všetkom budú orientovať hráči, ktorí nie sú zbehlí vo Warhammer 40k univerze.

Čo sa týka príbehu, z tejto oblasti sme sa veľa informácií nedozvedeli. Autori razili cestu priamej ukážky hry prostredníctvom dema a o hre sami veľa nehovorili. Pôjde ale o súboji troch strán o špeciálnu zbraň, ktorá sa objavila na planéte Acheron. Okrem Space Marines a Eldarov sa tak ku konfliktu pridajú aj Orkovia, pričom každá z frakcií bude mať svojho vodcu. Na strane Space Marines to bude Gabriel Angelos, Eldarov po rokoch opäť povedie Farseer a na strane Orkov sa objaví starý známy Warlord Gorgutz.


Je jasné, že hra bola ešte ďaleko od dokončenia, ale aj tak už vedela ukázať slušný vizuál, ktorého sa dočkáme vo finálnej verzii. Zmeny a vylepšenia určite ešte prídu, ale hra má svoj štýl a mne sadol. Vzhľad je dokonca aj veľmi detailný, čo spozorujete pri zoome na bojisko a jednotky na ňom. Taktiež budovy sú spracované pekne a hýbalo sa to veľmi dobre. Autori navyše stavajú na poriadnu krvavosť. Keď likvidujete nepriateľskú armádu Imperial Knightom a strieka krv, je to skvelý pocit. Následne si už len užívate pohľad na krvavé fliačiky na zemi. Dobre je ale spracovaný aj zvuk a hudba naozaj osloví a vtiahne.

Stratégia Warhammer 40,000: Dawn of War III bola síce ohlásená len nedávno a vychádza budúci rok, no už teraz nám predviedla svoje konflikty vo veľmi dobrom svetle. Ponúkla zábavu a aj výzvu, pričom pre fanúšikov univerza pôjde pravdepodobne o povinnosť, ak autori hru nejakou nešťastnou náhodou nepokazia. Zatiaľ sa ale javí presne opačne. O kvalitné RTS dnes nie je úplná núdza, no aj tak sa na tento kúsok môžete tešiť.


napísal matus_ace 14.9.2016
Páči sa mi!
WARHAMMER 40,000: DAWN OF WAR III


Warhammer 40,000: Dawn of War III
PC

Vývoj: Sega / Relic
Štýl: Stratégia / Realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 27. apríl 2017
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29318)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk