Kde OnLive skončilo, tam LiquidSky začína |
Váš virtuálny SkyComputer vám umožní sťahovať hry zo Steamu a hrať ich v 1080p a 60 fps.
Hranie prostredníctvom cloudu malo mať v roku 2016 veľký podiel na hernom trhu a služba OnLive mala byť jedným z jeho lídrov. Namiesto toho ale majú hráči naďalej doma svoj vlastný hardvér a OnLive od roka 2015 neexistuje. Na jeho miesto ale prichádza LiquidSky a chce byť vo všetkom lepšie.
LiquidSky si v beta-teste vyskúšalo už vyše 400 tisíc hráčov. Jeho výhodou je, že človek k hraniu nepotrebuje vlastniť drahý herný hardvér a môže hrať na viacerých zariadeniach. Podporované sú desktopy i notebooky s Windows 7 a novším, Linuxom, Mac-om a aj telefóny a tablety s Androidom, ku ktorým sa môžu pripojiť herné ovládače vrátane xboxových. Hry ako Fallout 4 či Dark Souls III sa vďaka tomu dajú hrať na staručkom notebooku aj na tablete. To už ponúkal OnLive a neuspel. LiquidSky by ale mal vyriešiť dva najväčšie problémy, ktoré sužovali jeho predchodcu.
Jedným veľkým problémom bola latencia, teda oneskorené reakcie hry. To by malo byť do veľkej miery vyriešené vďaka novému protokolu napísanému iba 23 ročným zakladateľom Ianom McLoughlinom. Keď svoje dielo ukázal veľkým rybám IT biznisu, Scott McNealy, bývalý generálny riaditeľ Sun Microsystems, poskytol finančnú podporu a presvedčil McLoughlina odísť zo školy a založiť startup. Dnes už má spoločnosť stojaca za službou k dispozícií 4 milióny dolárov od rôznych investorov a ponúka hranie vo Full HD rozlíšení a maximálne 60 fps. Stačiť by malo internetové pripojenie s rýchlosťou 5 až 12 megabitov za sekundu. Pre porovnanie, Netflix potrebuje k streamovaniu filmov v HD tiež 5 Mbps.
Druhou kategóriou je cena a dostupnosť hrania. LiquidSky nemá vlastné servery, využíva servery IBM a ich kapacita sa zväčšuje spolu s dopytom. K nám sú najbližšie servery v Nemecku a v severnom Taliansku, ale nie sme v "ideálnom 500 kilometrovom okruhu". Ďalšie šetrenie nákladov sa dosiahlo vďaka novej serverovej technológii. Servery využívajú grafické karty od Nvidie, z ktorých každá dokáže obsluhovať 128 používateľov cloudovej služby.
Ďalšou odlišnosťou je prístup k získavaniu hier. Pokým OnLive malo obmedzenú ponuku hier prispôsobených priamo jej autormi, LiquidSky má prakticky neobmedzenú ponuku PC hier. Hráč si na svojom konte vytvorí virtuálne PC nazývané SkyComputer a môže si doň nainštalovať hry z digitálnych obchodov Steam, Battle.net, Uplay, Origin a ďalších. Hrá teda hry, ktoré reálne vlastní niekde inde a LiquidSky platí za ich streamovanie.
Používatelia môžu platiť: $0.50 za hodinu vo "vysokom nastavení", $1.00 za hranie v "ultra nastavení", alebo využijú mesačné predplatné. 500GB úložisko a 80 hodín za $15 dolárov môže byť ideálne pre ľudí, ktorí nehrajú viac ako 2,5 hodiny denne, alebo iba cez víkendy. Za terabajtové úložisko a neobmedzené hranie ale treba platiť $40 mesačne. Služba ponúka aj 24 hodinový trial.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- RECENZIA: Warcraft Remastered Battle Chest 28
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97
- Kingdom Come: Deliverance 2 ukazuje prvých 40 minút 71 zobraziť viac článkov >