Kde OnLive skončilo, tam LiquidSky začína |
Váš virtuálny SkyComputer vám umožní sťahovať hry zo Steamu a hrať ich v 1080p a 60 fps.
Hranie prostredníctvom cloudu malo mať v roku 2016 veľký podiel na hernom trhu a služba OnLive mala byť jedným z jeho lídrov. Namiesto toho ale majú hráči naďalej doma svoj vlastný hardvér a OnLive od roka 2015 neexistuje. Na jeho miesto ale prichádza LiquidSky a chce byť vo všetkom lepšie.
LiquidSky si v beta-teste vyskúšalo už vyše 400 tisíc hráčov. Jeho výhodou je, že človek k hraniu nepotrebuje vlastniť drahý herný hardvér a môže hrať na viacerých zariadeniach. Podporované sú desktopy i notebooky s Windows 7 a novším, Linuxom, Mac-om a aj telefóny a tablety s Androidom, ku ktorým sa môžu pripojiť herné ovládače vrátane xboxových. Hry ako Fallout 4 či Dark Souls III sa vďaka tomu dajú hrať na staručkom notebooku aj na tablete. To už ponúkal OnLive a neuspel. LiquidSky by ale mal vyriešiť dva najväčšie problémy, ktoré sužovali jeho predchodcu.
Jedným veľkým problémom bola latencia, teda oneskorené reakcie hry. To by malo byť do veľkej miery vyriešené vďaka novému protokolu napísanému iba 23 ročným zakladateľom Ianom McLoughlinom. Keď svoje dielo ukázal veľkým rybám IT biznisu, Scott McNealy, bývalý generálny riaditeľ Sun Microsystems, poskytol finančnú podporu a presvedčil McLoughlina odísť zo školy a založiť startup. Dnes už má spoločnosť stojaca za službou k dispozícií 4 milióny dolárov od rôznych investorov a ponúka hranie vo Full HD rozlíšení a maximálne 60 fps. Stačiť by malo internetové pripojenie s rýchlosťou 5 až 12 megabitov za sekundu. Pre porovnanie, Netflix potrebuje k streamovaniu filmov v HD tiež 5 Mbps.
Druhou kategóriou je cena a dostupnosť hrania. LiquidSky nemá vlastné servery, využíva servery IBM a ich kapacita sa zväčšuje spolu s dopytom. K nám sú najbližšie servery v Nemecku a v severnom Taliansku, ale nie sme v "ideálnom 500 kilometrovom okruhu". Ďalšie šetrenie nákladov sa dosiahlo vďaka novej serverovej technológii. Servery využívajú grafické karty od Nvidie, z ktorých každá dokáže obsluhovať 128 používateľov cloudovej služby.
Ďalšou odlišnosťou je prístup k získavaniu hier. Pokým OnLive malo obmedzenú ponuku hier prispôsobených priamo jej autormi, LiquidSky má prakticky neobmedzenú ponuku PC hier. Hráč si na svojom konte vytvorí virtuálne PC nazývané SkyComputer a môže si doň nainštalovať hry z digitálnych obchodov Steam, Battle.net, Uplay, Origin a ďalších. Hrá teda hry, ktoré reálne vlastní niekde inde a LiquidSky platí za ich streamovanie.
Používatelia môžu platiť: $0.50 za hodinu vo "vysokom nastavení", $1.00 za hranie v "ultra nastavení", alebo využijú mesačné predplatné. 500GB úložisko a 80 hodín za $15 dolárov môže byť ideálne pre ľudí, ktorí nehrajú viac ako 2,5 hodiny denne, alebo iba cez víkendy. Za terabajtové úložisko a neobmedzené hranie ale treba platiť $40 mesačne. Služba ponúka aj 24 hodinový trial.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 38
- Windows 11 už má novú možnosť obídenia prihlásenia pri inštalácii 38
- RECENZIA: Commandos: Origins 57
- Mafia: The Old Country vyjde v auguste 52
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 89
- The Last of Us seriál už má odsúhlasenú tretiu sériu 123
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 41
- Minecraft film zarobil za úvodný víkend 301 miliónov dolárov 27
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 25
- Switch 2 joy-cony nemajú hall efekt senzor 84 zobraziť viac článkov >