Microsoft: PC prekonalo konzoly ako nikdy predtým, na rozdiel od Sony s PC nesúperíme |
Čo je cieľom služby Xbox One Anywhere? Bude Scorpio veľmi drahá konzola? Prečo rozbiť systém konzolových generácií?
Šéfovia hernej divízie Microsoftu Phil Spencer a Albert Penello sa nezávisle na sebe v rozhovoroch zamysleli nad blízkou i vzdialenou budúcnosťou herného priemyslu a pri tejto téme sa nemohli vyhnúť ani vojne konzol. Sony a Microsoft nalinkovanú cestu s PS4 a Xbox One tento rok rozbíjajú vydaním PS4 Pro a Xbox One S a oznámením konzoly zatiaľ známej ako Project Scorpio (nehovoriac o napätí okolo NX od Nintenda). Vojna sa teda priostruje a Sony svoje kroky obhajuje aj potrebou predísť migrácii hráčov na PC.
"Uprostred životného cyklu konzol začínajú niektorí hráči túžiaci po najlepšej grafike migrovať na PC, kde ju prirodzene môžu mať. Chceli sme týchto ľudí udržať v našom ekosystéme tým, že im ponúkneme to najlepšie a najvýkonnejšie a výsledkom je PlayStation 4 Pro," cituje The Guardian Andrewa Housa, prezidenta Sony Interactive Entertainment.
Počas rozhovoru pre NZGamer Phil Spencer z Microsoftu vysvetľoval, že pre nich PC nie je konkurencia, ale platforma, ktorá môže koexistovať spolu s konzolami. Opieral sa pritom o službu Xbox Play Anywhere, vďaka ktorej majitelia podporovanej hry pre konzolu Xbox One majú automaticky prístup k PC verzii a vice versa. Značka Xbox bude vďaka fungovaniu na dvoch platformách silnejšia.
"Obyčajne to nerobievam, ale v tomto špecifickom prípade zmienim Sony. Povedali, že PC je pre nich konkurencia. Ja to vidím inak. Viem, že aj niektorí z našich najlepších zákazníkoch hrávajú hry aj na PC. Často sú potom pri vydaní novej hry postavení pred neprirodzené rozhodnutie. Vezmime si napríklad Overwatch, mimoriadne populárnu hru od Blizzardu, nie od nás. Keď príde ten deň a idete si kúpiť Overwatch, musíte sa rozhodnúť a rozmýšľate: "Hrajú moji priatelia na PC alebo na konzole? A ak na konzole, tak na ktorej?" A to im potom diktuje, ktorú verziu si kúpia oni sami," vysvetľuje šéf divízie Xbox.
"Takéto neprirodzené rozhodnutie nepomáha Blizzardu ani hráčovi. Čo chcem dosiahnuť je, aby si ľudia mohli kúpiť hru a hrať ju, kde budú práve chcieť. Ak to znamená, že ak budete chcieť hrať v práci na PC a s Bluetooth ovládačom alebo s klávesnicou a myšou a potom doma z gauča na konzole, tak by ste mali mať možnosť hrať tú istú hru a s tými istými priateľmi, so zachovaným progresom a achievementami. Toto nás doviedlo k Xbox Play Anywhere.
Nechcem ľudí do ničoho tlačiť, v centre našej platformy sú hry. Chce niekto hrať na PC? Nebudem ho nútiť kúpiť si Xbox. Ak chcete hrať dnes na PC a zajtra na konzole, my to podporíme. Ak nechcete nikdy hrať na Xboxe, OK. Ak chcete hrať iba na Xboxe, aj to je OK. Je to vaše rozhodnutie o hrách aj o tom, kde chcete hrať. My budeme mať platformu, ktorá to umožní."
Spencer hovoril aj o vzdialenejšej budúcnosti so Scorpiom. Konzola navrhnutá na hranie v natívnom 4K prirodzene nebude lacná, ale nemá byť ani ultra-drahá. Bude to prémiový produkt, prémiová konzola, ale cena bude na úrovni ktorú ľudia očakávajú od konzol. Nekonkretizoval to, ale môže to znamenať základnú cenu okolo 399-499 eur. Za vyššie ceny sa už konzoly predávajú veľmi ťažko. Cena sa bude samozrejme pohybovať podľa veľkosti pevného disku.
Spencer dodáva, že ich cieľom nie je dobehnúť prekonať predaje Sony ale chcú vytvoriť najlepšiu platformu pre vývojárov a hráčov. Dôležité je pre nich dosiahnuť najlepší zážitok z hrania na Xboxe, hlavne z pohľadu výkonu Xbox Live, ale aj ponukov crossplayu, modov, game preview a ďalšími vecami, ktoré pridávajú. Spencer chce, aby Xbox bol videný ako kvalitná herná značka ako z pohľadu služieb, tak hardvéru.
Albert Penello, riaditeľ pre produktový manažment a plánovanie značky Xbox, počas rozhovoru pre The Guardian hovoril o tom, ako je častejšie vydávanie nového hardvéru v tejto dobe prirodzené. PC totiž v posledných piatich rokoch zažilo skutočnú renesanciu a prekonalo konzoly oveľa výraznejšie ako kedykoľvek predtým. Je to hlavne pre investície výrobcov Nvidie a AMD do hi-end grafických kariet. Niekedy zvykli konzoly výkonovo viesť a až následne ich PC dohnalo. Teraz to už tak nie je.
Penello sa nebránil prirovnaniu s trhom smartfónov, kde je normálne, že firma má na trhu viacero zariadení, ale s kompatibilným softvérom i príslušenstvom. Tretím dôvodom je potreba reagovať na zvyšujúce sa predaje 4K televízorov a v tejto súvislosti ho veľmi prekvapil krok Sony, ktoré do PS4 Pro nedalo mechaniku schopnú prehrať Ultra HD Blu-ray disky, na ktorých sa predávajú 4K filmy. Sony pritom predáva aj 4K televízory.
"Pri ich minulosti bol chýbajúci prehrávač 4K diskov prekvapením. Keď sa pozriete, čo robili v minulosti, tak asi veľa ľudí prekvapili. Technológia sa prirodzene presúva do 4K. Toto nie je iba výstrelok, nie je to ako s 3D televízormi, nie je to ako Smart TV. Behom piatich rokov by malo byť 4K prevládajúcim rozlíšením v obchodoch. Štatistiky sa môžu mierne líšiť, ale všetky sa zhodujú v tom, že 4K nakoniec prevládne. Prechod z SD do HD nebol bezvýznamný a s prechodom z 1080p do 4K to bude rovnaké," povedal Penello.
Budúci rok ešte 4K nemusí byť tak rozšírené a vývojári nemusia byť pripravení dodávať obsah v 4K, preto budú môcť vyšší výkon využiť aj na zvýšenie a stabilizovanie frameratu, alebo lepšie efekty.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 321
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >